C

Civette

Ska räkna foderstat och undrar hur jag enklast räknar ut vikten på min häst eftersom jag inte har tillgång till någon våg. Verkar finnas många olika sätt men vilket stämmer bäst...många funkar ju inte alls...

Det på freefarm stämmer inte! Enligt de uträkningarna så skulle mitt fullblod väga 675 kg och jag har vägt honom på våg och då vägde han 593 kg! Då stämmer denna bättre men det blir inte rätt vikt ändå:
http://hem.spray.se/vrks2/vikt.htm
Enligt denna så skulle han väga 640 kg.

Det måste ju bero på hur man mäter. Det diffade på ett enda kg när jag räknade på den du föreslog. Men jag har mätt omkretsen neranför manken. Ska ta med måttband och mäta igen!

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
636
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 306
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka