C

Civette

Ska räkna foderstat och undrar hur jag enklast räknar ut vikten på min häst eftersom jag inte har tillgång till någon våg. Verkar finnas många olika sätt men vilket stämmer bäst...många funkar ju inte alls...
 
Det på freefarm stämmer inte! Enligt de uträkningarna så skulle mitt fullblod väga 675 kg och jag har vägt honom på våg och då vägde han 593 kg! Då stämmer denna bättre men det blir inte rätt vikt ändå:
http://hem.spray.se/vrks2/vikt.htm
Enligt denna så skulle han väga 640 kg.
 
Det måste ju bero på hur man mäter. Det diffade på ett enda kg när jag räknade på den du föreslog. Men jag har mätt omkretsen neranför manken. Ska ta med måttband och mäta igen!
 

Liknande trådar

Hästvård Hallå! Finns nån omvandlare på nätet som räknar ut vikten på hästen, om man har hästens mått? Eller nån som har ett viktmåttband och kan...
Svar
1
· Visningar
443
Senast: sweep
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp