Vikttråden 2013 nr 2

Sv: Vikttråden 2013 nr 2

*knappryck*

Hallå! Får man vara med? Jag var aktiv i Viktväktartråden förra sommarn och hösten men det kanske inte är så många Bukefalister som viktväktar just nu men vi kan ju stötta varandra ändå oavsett metod!
Jag startade min viktminskning på 79,2kg strax efter midsommar 2012. Jag har i princip stått still på omkring 68kg sen i oktober. Jag har gjort otaliga försök att fortsätta krypa neråt i vikt men tappar hela tiden motivationen. En vecka är det längsta jag lyckats hålla mig till rätt mängd mat, sen händer det nåt, jag blir för hungrig eller får ett frosserianfall och vräker i mig. Det mesta sitter säkerligen i mina mönster och mitt beteende, jag vet precis vad jag ska äta och hur ofta men så trillar jag dit och frossar på vad jag hittar i skåpen. Jag har aldrig nåt gott hemma förutom när vi just ska äta det så frosseriattackerna kan vara på grovt bröd eller müsli direkt ur burken eller flingor och yoghurt eller bananer, helt sjukt! Nåja, det är bara att fortsätta men nu vill jag verkligen gå ner mina sista tre kilo till målvikt! Hoppas att få inspiration här!

vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg
Vikt 17/6 85,5 kg
vikt 24/6 83,1 kg
vikt 1/7 82,4 kg
vikt 8/7 82,8 kg
vikt 15/7 82,2 kg
vikt 22/7 82,0 kg
vikt 29/7 81,3 kg
vikt 12/8 82,4 kg

Föregående två veckor har inte varit bra vilket syns på resultatet. Nu är det bara att ta nya tag, problemet är att jag känner mig sjukt omotiverad får köpa hem ett gäng morötter och snaska på när jag känner mig sugen och jobba vidare med min mentala målbild osv.

Senast ändrad:

Tråkigt när det blir så.
Hade själv ett bakslag i helgen som jag får ta lärdom av.

Anmälde mig som testperson i fredags på en diet/träningsmetod som heter Shape 4:3 dieten med träning. Fick igår veta att jag blev uttagen :).
De sökte personer som äter enligt 5:2 dieten och det gör ju jag.
Jag kommer att få matförslag och träningsprogram som ska följas under 6 veckor. Man tar kort före och efter, mått och vikt. Dagligt stöd på telefon och dator.
Ska bli jättespännande att få vara med om det här och det blir en extra sporre att hålla in på maten och ligga i med träningen :)

Jobbigt när det blir sådär. Fundera på varför det inte har gått bra och vad du kan ändra för att det ska gå bättre. Heja heja! :)

terwa: Vad spännande det låter! Du måste rapportera hur det går! :)

kl

Här går det fortsatt bra, har definitivt passerat min platå på 68 kg och vägde idag in mig på 65,7 kg :) Snart nere på -10 kg sedan 1 januari, känns helt ofattbart.
Utmaningen nu blir att hålla ställningarna under de två veckor som jag och sambon är lediga tillsammans... Så lätt att falla dit för argumentet "men det är ju semester" ;)

Jag vet varför det har gått dåligt, semestervanor (besök och varit borta) som brutit mina viktminskningsrutiner, men nu är allt tillbaka till vardag igen. Gäller bara att hitta samma motivation som i början, får läsa min dagbok och se om inspirationen som fanns då kan smitta av sig.

Terwa, låter hur spännande som helst, ska bli intressant att följa, ser framemot uppdateringar här.

Kl*

För mig går det bra efter semestern! :)

Väger nu 86 kg, helt otroligt! Ett kilo ifrån min "målvikt" som jag satte upp för mig själv. När jag vägde 120 kg+. Nu väger jag 86 kg. Kan knappt förstå det! :eek:

Det är fortfarande oförskämt enkelt att gå ned, denna vecka blev det ett minus på 1.5 kg. :D Mitt mål är att väga 80 kg till min födelsedag 11 oktober.

Bra jobbat Reykur.

På måndag startar min resa mot en vältränad och snyggt slimmad kropp ;).
Drömma går ju alltid men nog ska det bli spännande att se hur kroppen ändras. Har fått matförslag och träningsprogram.

Bra jobbat Reykur.

På måndag startar min resa mot en vältränad och snyggt slimmad kropp ;).
Drömma går ju alltid men nog ska det bli spännande att se hur kroppen ändras. Har fått matförslag och träningsprogram.

Ja jag sparkar också igång på allvar på måndag!

vikt 3/6 85,8 kg
vikt 10/6 84,7 kg
Vikt 17/6 85,5 kg
vikt 24/6 83,1 kg
vikt 1/7 82,4 kg
vikt 8/7 82,8 kg
vikt 15/7 82,2 kg
vikt 22/7 82,0 kg
vikt 29/7 81,3 kg
vikt 12/8 82,4 kg
vikt 19/8 81,7 kg

Skönt att vara under 82 kg igen och nu ska jag fortsätta med bra mat och inget småsnaskande, känns som att under 80 inte är allt för långt borta.

Jag stämmer in med de andra om
-Bra jobbat Reykur.

Bra där. Går åt rätt håll igen :)

Jag körde igång med 4:3 dieten idag. Hur jag lägger upp veckan med de olika ätdagarna bestämmer jag själv. Bara det blir 2 dagar med 500 kcal, en med 1000kcal, 2 med ca 1500-1900 och 2 "fria dagar".
Jag bestämde mig för att gå ut hårt och köra lite typ detox den här första veckan så jag äter 500/1000/500 kcal mån-ons, mest flytande föda som soppor, shakes, smoothies och buljong.. Begränsar tors-sön och fritt fre-lör. Ska även få in 3 träningspass med styrka som jag fått ett program för. Imorgon tar jag första passet med det. Idag blev det bara en joggingtur på 5 km.

Wow! Otroligt bra jobbat! :D

kl
Jag var med i starten på förra tråden, gick bra till en början men sedan tappade jag motivationen big time och gick in i en enorm sockerfälla och allt gick åt skogen... Semestern ska vi inte tala om ;) Gick upp till förmodligen det mesta jag någonsin vägt och fick ett bryt när inga kläder längre passade :banghead:

Så för 2 veckor sedan gjorde jag en tvärvändning. Nu får det fan vara nog! :rage: Jag trivs inte med mig själv så här och det är bara jag som kan göra något åt det. Jag måste sluta ignorera det faktumet.

Jag har ändrat maten till viss del, framförallt så äter jag mat och byter inte ut en middag mot en påsen chili ostbågar :o :cautious: Jag har strukit allt vad godis, kakor, glass, läsk och allt annat som innehåller socker i överflöd heter.

Jag har vägt mig varje dag på morgonen, jag vet att det kanske inte är det bästa då vikten pendlar väldigt mycket, men det fungerar för att hålla min motivation uppe och fokus på målet. Jag har gått ner strax över 2 kg de senaste 2 v. och är mycket nöjd med det. Nu är jag väl på den vikten som jag startade på sist typ... Mitt första mål är att komma under 60kg och nu är jag bara 1,8kg ifrån det! (Jag är kort! bara 155cm)

Vi har 40års jubileum på jobbet med "Glitter och Glamourfest" om drygt 2 veckor, jag hoppas att jag hinner fram till delmål ett tills dess :)

Så, hur går det för er andra? Några kvar från förra tråden? Har ni nått fram till några av era mål? Framme? Eller har ni som jag trillat ner i godisträsket på vägen ;) Några nya?

Senast ändrad:

Hallå! Jag vill oxå vara med!! Får jag det???
Tänkte ta tag i skiten på allvar nu på Måndag.
Gick ner 7kg i våras och upp 4kg under semestern,
Sedan åkte jag på världens dunderförkylning,
Så då orkade jag inte.
Men mår lite bättre nu, så på Måndag kan jag nog vara i gång.

Väger idag: 73kg
Målvikt: 63kg

Hur fungerar det att träna de dagarna som du fastar? Känner du inte att orken tryter?

Så klart!

Men även om man är sjuk så kan man ju äta bra eller i alla fall inte äta dåligt. Jag förstår att det kanske inte är så frestande att ställa sig i köket och laga mat, men det går ju att äta enkla nyttiga saker. Ingen ursäkt för att skjuta upp starten tills på måndag med andra ord ;)

Det fungerar som alla andra dagar. i tisdags körde jag ett pass med både löpning och styrka med hantlar utan att det var mer jobbigt än annars. Då var det andra dagen i rad med fasta dvs 500 kcal. Var inte hungrig efter heller men åt lite för proteinets skull.

Medvetet har jag släppt alla måsten under semestern och njutit. Men när jobbet började för två veckor sen drog jag i handbromsen. Fick ngr tunga motionspass i början( jag har motionerat på semestern men inte så mkt som vanligt) Jag kände att jag gått upp en hel del men gick in för att hitta bra vanor igen och inte vikthetsa. Jag har inte tagit en godisbit och mitt mål är att hålla det så till 16 sept. I går ställde jag mig på vågen och den visade 61.3kg. Jag har 60 kg som vikten som jag inte överstiger och mår bäst vid ca 57-58 kg men jag tyckte ändå att det var en ok siffra med tanke på hur "illa" sommaren var.

Du har naturligtvis rätt :)
Idag har jag iaf käkat bra, men några godisbitar slank in förut :o
Vad är det ni pratar om? Är det 5:2 dieten?

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
31 094
Senast: EmmaW
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 501
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 221
Senast: skuggi
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 169
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka