Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Fraggel
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Målvikt: 68 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171
 
Sv: Vikttråden 2013

Sötsug är livsfarligt. Har en svärmor som bakat vaniljdrömmar sen jag kom hem från BB. Jag kunde ju ta ett par stycken på en gång :eek:
 
Sv: Vikttråden 2013

Ja, och tack vare min oförmåga och ovilja att laga mat så blir ju sötsuget bara större och större.
Äter på pizzerian 4gånger/vecka, äter godis varje dag och dricker minst 1,5 l dricka / dag
 
Sv: Vikttråden 2013

Så där var det för mig tidigare, förutom pizzan då ;) men faktiskt ägnade jag halva förmiddagen åt att fundera ut var jag skulle få den godaste lunchen på dagen.... också fm fika och eftermiddgsfika på närmaste mack, också lite godis när jag ändå var i affären :crazy:

Det har blivit bättre när jag slutade äta pasta och vitt bröd. Jag som älskar pasta, trodde ALDRIG jag skulle klara det, men det var boven till mitt sötsug. Håller inte på med någon diet, men uteslutit just de två sakerna, och nu tillåter jag mig "bara" godis på fredagar, och dessert på lördagar ;)

Men den största hjälpen fick jag här på Buke, genom ett tips att lägga ner besticken mellan tuggorna. Äter numera bara halva porioner mot tidigare, och är ändå mätt :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Ja, jag dricker ett glas vatten när suget sätter in. Får för mig att hjärnan får annat att tänka på!
 
Sv: Vikttråden 2013

Gått en timme ungefär och ridit i 1,5 :-)

Sötsuget är det hemskt, slutat äta godis (i stort sett) och dricka cola men kakor å bullar kommer jag inte ifrån med en granne som bjuder på kaffe varje dag. Ska försöka begränsa vad jag äter hos henne iallafall.
 
Sv: Vikttråden 2013

kl
Det är svårt att låta bli att småäta nu när man går hemma hela dagarna! Får bunkra upp med frukt och äta det istället :D

Hur går det för er idag? Själv tagit en promenad med vagnen och väntar nu på att bäbis ska somna så man kan få till lite pilates :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag försvann!

Fraggel
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Målvikt: 68 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

och ovanpå allt hittade jag en kaka i köket på jobb :angel:
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag skulle BEHÖVA vara med, men har så sjukt dålig karaktär att jag vet att jag kommer att falla tillbaka och äta dåligt redan efter ett kort tag. :devil:

Även om jag är begåvad med ett enormt tålamod annars så är det här ett område där mitt tålamod = 0.
Har jag inte nått min målvikt på ett par veckor eller nån månad så ger jag upp, det är ju ändå ingen idé att hålla på... :angel:

Gillar verkligen grönsaker och "nyttig mat", men har en sambo som gillar "brunsåsmat" och korv, och jag ORKAR inte kämpa och varje dag laga min egen mat separat.

Motion är tråkigt och i värsta fall även dyrt. Visst kan promenader vara skönt, men att gå coh gå och aldrig komma till dörren är inte så kul. Till stallet är det bara 1 km, så det ger inte så mycket att gå dit och hem...

Känner att jag fastnat i en fettofälla jag inte orkar ta mig ur. :cool:

Återkommer när jag hittat motivationen. I värsta fall till nästa års trådstart. :angel:
 
Sv: Vikttråden 2013

Kaloriräknaren. Mycket användbar även om den är lite tafflig i vissa lägen. Jag kompletterar den med Livsmedelsdatabasen för kaloriräknandet. Till träningen använder jag Runkeeper, bra om man går och/eller springer.

Ja så hette den!

CardioTrainer tycker jag är bättre än Runkeeper.
 
Sv: Vikttråden 2013

Ja, och tack vare min oförmåga och ovilja att laga mat så blir ju sötsuget bara större och större.
Äter på pizzerian 4gånger/vecka, äter godis varje dag och dricker minst 1,5 l dricka / dag

Å andra sidan kommer du ju komma en bra bit på vägen bara genom att lägga om din kost! Bara det kommer ju ge en viktnedgång i sig!
 
Sv: Vikttråden 2013

passade på att ge mig ut på långpromenad med barn och valpen på 6 månader. Blev en runda på 4,5 km (lång och lång, men för valp och en 4-åring som går hela tiden blir det långt).
Motivationen ligger även uppe på matsidan så dagen har gått bra hittills.

Känner jag att jag orkar ikväll så blir det 20 min på Crosstrainern igen.
Jag fungerar bra idag som människa och det gäller att jag får ut det mesta av såna här dagar. Jag vet aldrig vilka dagar jag är på topp vid den här tiden så året.

tänkte ändå passa på att säga att om ni har tips så kalorisnåla mellanmål så kan ni väl dela med er :)
Jag räknar inte (farligt för mig med ätstörning) men vet ju ändå vad det mesta innehåller så försöker hålla nere på ett normalt sätt.
 
Sv: Vikttråden 2013

jag var supertaggad att springa och träna på lunchen, kom ner och möttes av en stängd dörr. Gymmet stängt idag och i morgon pga storstäd. Snopet.
 
Sv: Vikttråden 2013

jag var supertaggad att springa och träna på lunchen, kom ner och möttes av en stängd dörr. Gymmet stängt idag och i morgon pga storstäd. Snopet.

nej men så snopet som du säger. Du får ta en promenad efter jobbet istället :)
 
Sv: Vikttråden 2013

kl
Det är svårt att låta bli att småäta nu när man går hemma hela dagarna! Får bunkra upp med frukt och äta det istället :D

Hur går det för er idag? Själv tagit en promenad med vagnen och väntar nu på att bäbis ska somna så man kan få till lite pilates :)

Jodå, tro inte på sjutton att jag vaknade med ont i ena skinkan :eek:
Domnar nu ner i benet, tror det är ischiasnerven :mad:
Var typ 20 år sedan den krånglade....... Och just nu?
Men gubben har deckat i influensa så jag får ta och mocka åt 4 hästar när jag kommer hem istället efter jobbet, får bli dagens motion :grin:
 
Sv: Vikttråden 2013

Fraggel
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Målvikt: 68 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm


Lägger till mig själv :) Gick ner 20kg från september -11 till oktober -12 och har nu slöat till mig efter körtelfeber i höstas då jag inte fick göra något alls på dryga två månader :S Har nu gått upp ungefär ett kilo och behöver ta tag i mig själv igen och få pepp här inne :) Hejja oss!
 
Sv: Vikttråden 2013

jag är sockerberoende, har varit så länge jag kan minnas. När jag har brutit beroendet har jag koncentrerat mig på saker som jag får äta. Då godis, kaffebröd och ff a dricka är min stora last har jag fått ta bort allt sådant. Det har tagit två veckor innan det är borta, två helvetes veckor men sedan är jag kvitt det. Den som inte har varit sockerberonde kan aldrig någonsin förstå hur det är, jag önskar så dagligen att jag aldrig satt mig i denna sits :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 667
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 693
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 372
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp