Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Ja precis :)
Kollade efter dom men dom hade inte så stort sortiment på just lurar så jag är glad jag hittade en liknande. Så nu äntligen går det att springa utan att det ser ut som jag håller för öronen hela tiden :D

Jag såg att Runnersstore har tagit in Urbanears Medis, så det är tydligen fler än vi som har upptäckt hur bra de här pluppmodellerna är att springa med! :D

KL

Ett par nya Nike Shox trillade in i brevlådan igår. Jag skall prova dem på studs - återkommer med en rapport. :D

De får helt klart godkänt! Jag ploppade i Tracy Andersons galna dance cardio i DVDn och skuttade sedan runt som en tok i en timme. Mina fötter och knän känns än så länge helt ok, och tårna verkar inte ens veta om att de har befunnit sig inuti splitternya skor. Tjoho! :bow:

kl

Hoppas det gått bra för er alla idag :)

Här har det gått bra. Tränat 1 timma Crosstrainer och skött maten.
Imorgon blir det en långpromenad på morgonen och högst troligt ett pass Crosstrainer på kvällen.

Jag kommer inte ut nåt mer i kväll, har så satans ont i kroppen! Dumma träningsvärk! Har i alla fall inte ätit så dumt i dag. I morgon ska jag äntligen rida! Tyvärr innebär det också att jag måste köra bil, nåt som jag inte gillar att göra så här i vintertid...

Sonens magsjuka smittade av sig så jag och mannen har legat utslagna sen söndags natt.
Men i dag har jag mått lite bättre så det blev en kort promenad helt otroligt att man kan bli så trött av att gå en promenad på 20 minuter i snigeltempo!

Vägde mig i går morse innan magsjukan drog igång på allvar.
93,7kg så -2,9kg
och -5,6 kg sen nyår känner mig nöjd :banana:

KL

Är inte så aktiv nu, skulle gå mycket bättre med viktminskningen om jag inte hade blivit dumpad.. har som ingen motivation och jag är mest ledsen. Sedan 29/12 har jag gått ned 4 kg, minskat 4 cm i midjan, 3,5 cm runt stuss. Hade räknat med mer iom min rivstart med måltidsersättningar. Orkar inte hålla på med dom längre så jag har nu gått över till LCHF enligt planen. Men just nu helt ärligt bryr jag mig inte så mkt om jag går ner eller inte. Jag tränade igår 25 min, första gången sedan i fredags, nu blir det inget mer denna vecka för jag är hemma med sjukt barn. Trist för just träningen mår jag så himla bra av och gör just för att jag mår bra, inte för att gå ner i vikt.

Jag är glad idag, morgonens vägning visade på minsta vikten sedan nyår! :banana: 73,4 kg jämfört med 75 som var min startvikt 1 januari. Inte mycket ner men det går sakta men säkert. Nästa mål är att komma under 73 kg :D

:(

Förstår att det är tungt just nu. Men du, 4 kg sen nyår är verkligen inte dåligt!!

Nej det är egentligen inte så dåligt.. bara besviken för att jag räknat med mer då jag lyckats med det förr. Men det är skillnad att se 83,7 kg på vågen och 79,7 kg! Det känns bra, absolut.

*KL*

Att hålla sig ifrån godis, snacks och vin ett par dagar ger bra resultat. Är nu nere på X-0,4.

Är förkyld, så det blir ingen löpning på ett par dagar, men jag kanske går till och från universitetet i morgon om det inte är för kallt. Bra vardagsmotion som väcker hjärnan, och bränner 400 kcal. Plus då att jag spar busspengen.

Kan förstå det, men du får tänka att det är mer hälsosamt för din kropp att gå ner lite långsammare. :)

Och en sjua istället för åtta först i vikten måste kännas kanonbra! :laugh:

45 min kondition var tungt i dag. Antingen för att jag körde på lite i hår eller för att jag fortfarande har ngt i kroppen.

Beklagar :(
Men inte ska du ge upp för det. Han är inte värt det, kämpa vidare för din egna skull!

Ja, ta och titta in lurarna. Dom är super!

kl

kände på tennisen igår att min kondition blivit avsevärt mycket bättre de här två veckorna jag tränat mer, det är sjukt kul med tydliga resultat och så fort! Det gick mycket bättre att spela för jag orkade fokusera mer då jag inte blev lika slut och flåsig. Känns jätteskoj!

Ni som har koll, jag har lite dålig koll och det är väl därför det går sådär. Jag använder ShapeUp, den räknar ju ut mitt kaloriintag under förutsättning att jag ska gå ner ett kg i veckan. När jag lägger in motion så ökar ju det jag får inta. Den blir bara "nöjd" och som en bock när jag nått upp till mitt mål, men det spelar väl ingen roll eller?
Jag menar om jag äter frukost, lunch och middag och något mellanmål, och rör mig, så skadar det väl inte om jag inte kommer upp i kalorimålet? Jag vet ju att det inte är bra att inte äta alls ex, för när man väl äter så tar man upp allt. Det borde väl mest bara kunna generera en snabbare nergång? Eller hur funkar det? Någon som har koll?

Och om man legat på underkant en dag, kan man ligga i överkant en annan? På viktväktarna kan man väl spara poäng, eller?

Jag blir för övrigt jätteglad när jag läser hur duktiga ni alla är! Kämpa på!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka