Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

*Kl*

Denna vecka visade vågen -0.4 kg. Då jag har smygvägt mig lite så hade jag väntat mig en större nedgång. Först blev jag besviken men sen tänkte jag att vad fasen, - 2 kg på två veckor är ju jättebra! I snitt ett kilo i veckan. Jag har skött mig bra med både mat och motion och levt gott ändå och det känns bra. Och känslan är ju det viktigaste. Dessutom ökar det mina chanser till att gå ner nästa vecka också om jag sköter mig och det är bra för motivationen. Det gäller att tänka positivt. :)

Chiara: Hur länge har du hållit på? En, två veckor? Du måste ju ge dina nya vanor en chans! Det är inte säkert att man får se några resultat så snabbt. Och precis som Koltrast inlägg illustrerar så tydligt så kan vikten pendla kraftigt över dagarna. Det kan bero på vätska, tarminnehåll, var du befinner dig i månadscykeln med mera. Ge inte upp redan! Ge dig själv en ärlig chans! :laugh: Heja heja!

PS. Och vad är förresten målet med din omställning? Är det enbart vikten eller vill du bli piggare, starkare, friskare också? Även om du inte har märkt något på vikten än så kanske du har märkt av något annat? :)

3 veckor har jag hållt på nu snart.. Det var enbart för att gå ned allt som jag gått upp under hösten när jag ätit kortison en längre period, gick upp en hel del som jag vill ha bort genast, helst igår :D Men visst måste jag erkänna att jag känner mig piggare, och jag är bättre i min reumatism när jag tränar varje dag. Idag körde jag 20 min på crosstrainer, min kropp har gett upp efter max 10 min på den förut.

Tyvärr äter jag ju inte kyckling. Äter vegetariskt och fisk/skaldjur :D

Jag har ätit där ett par gånger tidigare och då har det varit räkor i jordnötssås om jag inte minns fel? Det serveras mest sånt, olika "grytor" eller vad man ska kalla det. Får se om jag hittar nåt gott. Annars får jag helt enkelt strunta i allt med kalorier och äta det jag tycker är gott. Har ju haft rätt usel aptit de senaste dagarna så det kan ju trigga igång aptiten lite grand. Å andra sidan ska jag ju äta pizza i helgen också så det känns som att det blir lite mycket "over the line" på samma vecka :eek:

Tyvärr äter jag ju inte kyckling. Äter vegetariskt och fisk/skaldjur :D

Jag har ätit där ett par gånger tidigare och då har det varit räkor i jordnötssås om jag inte minns fel? Det serveras mest sånt, olika "grytor" eller vad man ska kalla det. Får se om jag hittar nåt gott. Annars får jag helt enkelt strunta i allt med kalorier och äta det jag tycker är gott. Har ju haft rätt usel aptit de senaste dagarna så det kan ju trigga igång aptiten lite grand. Å andra sidan ska jag ju äta pizza i helgen också så det känns som att det blir lite mycket "over the line" på samma vecka :eek:

Det är inte over the Line. Åt det du vill :)
Tar du en normalstor portion så kommer du möjligtvis stå still i vikt den dagen men sköter du maten i övrigt så kommer du gå ner i vikt ändå.
Tro mig, jag är mästaren på det där och misstänker du har gått ner rätt mycket några dagar efter du ätit pizzan i helgen-förutsatt att du tar en normal portion och inte hela pizzan.
Väg dig på 4e dagen efter du ätit pizzan så får vi se. Jag utmanar dig ;)

Du kan ju alltid bevisa att jag har fel :)

Idag har jag tränat lite mer än jag brukar men har massa energi. Skulle kunna ta ett pass till med lätthet!

Så det har blivit 1 1/2 timma Crosstrainer och en promenad på 30 min.
Tror inte jag tränar mer idag men har egentligen lust att ta ett pass till. Bara för att jag orkar och känner för det.

Maten har gått bra, är inte speciellt hungrig dock.

Det är inte over the Line. Åt det du vill :)
Tar du en normalstor portion så kommer du möjligtvis stå still i vikt den dagen men sköter du maten i övrigt så kommer du gå ner i vikt ändå.
Tro mig, jag är mästaren på det där och misstänker du har gått ner rätt mycket några dagar efter du ätit pizzan i helgen-förutsatt att du tar en normal portion och inte hela pizzan.
Väg dig på 4e dagen efter du ätit pizzan så får vi se. Jag utmanar dig ;)

Du kan ju alltid bevisa att jag har fel :)

Förklara för mig ! Min feberskadade hjärna fattar inte...:confused:

KL

Klockan är inte ens ett och jag har redan varit duktig - 60 minuter med Tracy Anderson på mattan efter hela 30 minuters cardio (och hennes cardio är livsfarlig - man svettas floder efter typ tre andetag)... OCH när jag ändå var igång släpade jag fram mina fria vikter. Tjoho!

Vågen visar på -3.5 pounds sedan tidigt i januari, så det går i rätt riktning. Framförallt SYNS det, särskilt på mina ben. Jag vill att det blir vår nu så jag kan visa upp dem. :D

Förstod först ingenting, vadå inte ens ett!? Den är ju snart 19! Sedan kollade jag på orten :angel:

Bra jobbat! :bump:

Förklara för mig ! Min feberskadade hjärna fattar inte...:confused:

Om man äter något extra någon gång så spelar det ingen som helst roll. enda skillnaden är att kroppen tycker den får mycket mat och tycker den kan förbränna lite till och på så vis kan man också gå ner om man sköter maten för övrigt och varför man inte ska väga sig på några dagar efteråt är helt enkelt för att kroppen samlar vätska om man äter lite mer än vanligt.

Jag vet att det funkar för jag skötte maten strikt varje dag utom en dag som jag kallade ätardagen, förr när jag var som sjukast i min ätstörning. Jag tappade trots detta 39,5 kg på 5 månader. Å då åt jag alltid godis eller någon slags utemat. Det handlade aldrig om att jag unnade mig ost på mackan istället för skinka utan jag åt fet mat.

It's a deal, vägning nästa onsdag då. Nuvarande vikt är 81,5. Jag väger mig inget mer innan dess :idea:

Låter bra :)
Glöm inte ta normala portioner och att sköta all övrig mat under veckan.
Min behandlare på äsenheten påstår att 1/4 är en normal stl av en pizza. Men det förutsätter ju att pizzan är normalstor och inte supertunn och knappt inget på. Då gäller det minst 1/2 istället.

Jag åt pizza i helgen men jag vet att jag gått ner ändå :)

Jag väljer ofta pizzor som har knappt något på, så blir sällan mätt på 1/4, brukar ha typ.. Ost och färsk tomat :angel:

Ost är djävulskt, innehåller mycket kalorier.
En skiva ost kan innehålla upp till 40 kalorier! Beroende på vilken man väljer.

Så jag skulle ta en pizza med lite annat på och minimalt med ost.
Gillar du champinjoner?
Räkor kan du ju ha på :)

Aha :idea: Nu är jag med,snacka om trög i hjärnan :D

Då gjorde det inget med min pizza i söndags (skickade ett granne till ett helt nytt ställe,pizzaaffären :rofl:,jag kom helt enkelt inte på vad det hette) men det var den första fasta födan sen måndagen innan då jag varit sjuk som en hund.

Räkor är nog godast :d Antar att såsen är boven i den :) Annars får jag kanske ta en räksallad..

Om du går en timmars promenad under veckan så har du förbränt bort halva såsen ungefär och resten är ju kalorier du tar av dagsintaget :)
Eller be dom bara ta lite sås.

räkor i lät gott!

Ta ingen räksallad. du har planerat en pizza alt. rulle. Låt dig inte skrämmas av kalorier. Dom bits inte ;)
En gång är ingen gång. Händer det många gånger så får man tänka om och göra rätt.

I rullar och pita ber jag om såsen bredvid. Dels tycker jag att det är godare och dels tar jag så mycket jag vill.

Okej, ingen sallad då :D Får se hur jag gör, men vad är bäst - en rulle med sås eller en pizza med tomat och räkor?

MarieJ - smart tips!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka