Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jamen du ser! :laugh: Jag förstår att det känns tungt att det inte går nedåt på vågen när du har ansträngt dig i tre veckor. Men försök att fokusera på de positiva effekter du trots allt har fått. Att du känner dig bättre i din reumatism och märker stora förbättringar av konditionen är ju ändå helt fantastiskt på tre veckor!

Ut med de negativa tankarna och tänk istället på det positiva som redan har börjat komma! :) Lättare sagt än gjort, jag vet, men värdefullt för motivationen.

kl

Är hemma och vabbar idag och imorgon och det är inte bra för min karaktär att bara vara hemma. Har svårt att inte småäta när jag är hemma, på jobbet funkar det bra, där går inte att springa i skåpen och snoka men hemma...

Har iaf kört 30 minuters träning med Biggest Loser på Wii och tagit in ved.

Blir nya tag imorgon.

Åh jag ska rida på onsdag! Tre månader sedan sist! Det ska bli så kul! Hur många kalorier bränner man på 45min privatlektion tro...

jag har kommit hem från ett intensivt vattengympapass! tog en knäckemacka och varm choklad i soffan ( varm choklad= mjölk+ kakao, lite socker)...är så stolt över mig själv att jag kommer iväg 2 ggr i veckan på hårdträning! har aldrig nånsin hänt förr..när jag handlar går jag rakt förbi godishyllan. äter oftast sallad eller gårdagens rester till lunch och enl tallriksmodellen på assiett till middag...

vad gör jag för fel?! varför rör sig inte vågen alls?! blir de så när man börjar träna och gör små ändrgar i kosten?! är förvisso bara inne på min andra vecka men de e såååå drygt.....:mad:

Tack för dom peppande orden!! Guld värt!! Ny dag idag. Tar träningen direkt jag kommer på jobbet och flexar en halvtimme för vi har möte vid lunch så jag tar mig inte ned då.

KL

Jag hade en diskussion med en på jobbet igår, om det här med träning. Är det bättre att ta 2-3 långa/stora/hårda pass i veckan än tex 30 min varje dag, eller är det likadant.

Det beror ju på vad du vill med din träning. Vill du bygga muskler så är det bäst att träna 2-4 gånger i veckan, hårdare och sen låta kroppen vila och då växer musklerna.

Är man mer ute efter att bränna fett är nog 30 min per dag bättre.

Det beror ju lite på vad för typ av träning det är? vill du både bygga muskler och bränna fett så är 2 styrketräningspass i veckan bra, och då komplettera med 30 min rask promenad dagligen.

Nya friska tag i dag, eller hur :) ?

Jag tror det beror på vad du trivs med. För mig funkar det i längden bäst med 45-60 minuter per dag (promenad eller jogging). Det är något jag mäktar med även när det är mycket, en eller ett par dagars uppehåll när det är som stressigast gör inget - bara att komma igen.

Fungerar bra, promenerar jag behöver jag inte duscha och avsätta tid för det efteråt. Oavsett väder går det att utföra (beroende på hur bekväm man är). Och när andan faller på går jag gärna på gym, men det kräver lite mer planering och då blir det gärna så att tidspressen kommer emellan.

Bättre den träning som faktiskt blir av - oavsett vad det är - än den som stannar på planeringsstadiet.

Vägde f ö in mig idag, gått upp 0,8 kg. Gör jag alltid den här tiden på månaden (ägglossning). Löser sig till nästa invägning. F ö mycket bra tips från VV, detta att väga in sig även när man misstänker/vet att man gått upp. Det fungerar väldigt bra för att inte bara släppa allt och dra på sig ytterligare 5 kg, som vänner till den där lilla uppgången.

Kl
Jag har gått ner 1 cm på bägge ställen runt magen :banana:
Min kropp är väldigt långsam att förstå att den ska börja förbränna, hoppas på större skillnader om ca 2-3 veckor :)

Grattis! :)

kl

Idag har jag hittills kört Crosstrainer i 30 min och nu ska jag strax ut på en 30 min lång promenad.
Jag funderade på att åka till badhuset och simma lite också och efteråt unna mig en stund i bubbelpoolen och bastun.

Till lunch idag funderar jag på att göra lite ris och ha soya över samt en bit kycklingfilé och självklart en sallad till. En sån middag går bara på ca 250-300 kalorier :)

Grattis! :)

kl

Idag har jag hittills kört Crosstrainer i 30 min och nu ska jag strax ut på en 30 min lång promenad.
Jag funderade på att åka till badhuset och simma lite också och efteråt unna mig en stund i bubbelpoolen och bastun.

Till lunch idag funderar jag på att göra lite ris och ha soya över samt en bit kycklingfilé och självklart en sallad till. En sån middag går bara på ca 250-300 kalorier :)

Tack :)
Åh, vad skönt det lät!! AVIS! :D

Jag personligen trivs bäst med ett pass varje dag, det mår min kropp bäst av. Tror jag skulle få ett rejält skov om jag hårdtränade några längre pass i veckan. Min kompis på jobbet mår bäst av att köra längre, hårdare pass 2-3 ggr. Själv tog jag 20 min nu på morgon då jag blev så stressad av att klockan gick tokfort helt plötsligt och jag började träna senare än jag tänkt :D

Tror jag gjort/får göra en tankevurpa. Ja jag vill gå ned kortisonkilona. Men det viktiga är att jag inte är sängliggande pga att jag har ont och jag känner ju själv hur bra jag mår när jag rör på mig i detta tempo.

En timmes promenad avklarad. Börjat dock tappa inspirationen. Hunden går mig på nerverna!

Det gjorde min hund också idag. Skvallerträning till tusen pga alla dessa jävla fåglar. Kan dom inte bara flyga söderut snart?!
Men det gick bra till slut.

Kanske skulle du testa någon annan träningsform också?
Att köra samma sak om och om kan få vem som helst att tappa motivationen.

Min hund går mig på nerverna i och med att hon är en surkärring. hon måste lära känna en hund innan hon kan bete sig. Våra hundkompisar som hon har lekt med har flyttat och nu har hon ingen att leka med. Jättetråkigt...

Tror jag gjort/får göra en tankevurpa. Ja jag vill gå ned kortisonkilona. Men det viktiga är att jag inte är sängliggande pga att jag har ont och jag känner ju själv hur bra jag mår när jag rör på mig i detta tempo.

Det är så lätt att hamna i fel tankeläge. Det är lätt att tänka "skit det här går inte" efter ett hårt pass med ond kropp/förkylning som följd. Istället för att tänka "ok, det här funkar inte, hur ska jag göra för att det ska funka?"

Precis som 5 minuters träning är bättre än ingen träning. Det är få av oss som ligger i för att bli elitidrottare, i den här tråden är nog fokus på sunda vanor (5 eller 25 minuter kan kvitta - huvudsaken är att det blir) som ska till hellre än att optimera allt till max alltid.

Har inte möjlighet till något annat än promenader och cykling i princip. Fast promenader är jag inte trött utan min knäppa hund som vaktar konstant nu och gnyr så fort jag bara närmar mig ytterdörren.

kl
Alltså min vikt jag skrev i listan kan inte stämma...? Isåfall har jag redan gått ner :o Inget godis och sammanlagt en timmes promenad om dagen. Promenerade innan också, men då åt jag snask dagligen :angel: Och massa kolhydrater.

kl

Denna veckas träning har varit tennis för tränare 1 timme tisdag, löpband 45 min (333 kcal) onsdag före jobb samt tömkörning i djupsnö med hästen på kvällen och 1 timme tennis med chefen så lyxigt som under arbetstid idag.

Imorgon blir det nog promenad alternativt löpband, gillar att göra det på morgonen före jobb, och så ridning i helgen. :)

Loggar fortfarande allt jag äter och har plötsligt svårt att få ihop tillräcklig mängd kalorier! Dock kanske det inte är så viktigt bara man äter sina mål? (frukost lunch middag och något mellanmål?) Tycker det är lite klurigt, för vet ju att man inte ska äta för lite heller. Någon som är bra på det här?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka