Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

kl

Den här veckan har gått helt åt skogen, men det är okej! Har nämligen ledig hela veckan och har tillbringat några dagar i en stuga med vänner. Räknar det som semester och då tänker jag inte ha så strikta regler. Det blev i alla fall en långpromenad igår, alltid någonting.

Men ikväll ska jag och två vänner börja gå på Friskis här på orten! Tanken är två gånger per vecka, ett pass "jympa" och ett pass skivstång. Ev. core också om det hinns med. Fördelen är att det är nära, det är viktigt om jag ska orka fortsätta.

Nu har jag promenerat 13km med vovven. Det går inte så fort men det är mysigt med all snö. Hunden är lycklig och springer som en galning uppe i skogen, önskar att min sambo kunde ge med sig och inse att vi behöver en hund till så att min sura tant kunde ha någon att leka med.
I helgen ska jag till pappa och äta middag så det gäller att hålla igång för det brukar bli mycket mat hos pappa som själv är smal som en pinne, önskar att jag hade fått hans kroppsgener...

Ätit lite indiskt idag då. Har alltså ingen aning om hur mycket jag ätit, men vet i alla fall att jag ätit på en vettig nivå och inte vräkt i mig. Slutade äta vid lagom mätt i stället för att äta tills jag rullar, haha. Så förhoppningsvis har jag också hållt mig inom kcal-målet också :D

Gnällde över att jag hade gått upp 2 hg på tre dgr trots mindre mat än vanligt. Nu hade jag hastigt och lustigt gått ner 1.4 kg i från måndag till i dag. Jag vill bli pigg och börja träna men jag är fortfarande inte kry.

Kan handla innan lunchen! :)
Men kom på att jag har veganska dinkelburgare hemma. Vad är nyttigt att ha till? Måste vara ganska mättande då jag ska klara mig ett bra tag på det.

Gör en god sallad till och släng i något med mer fett/protein så brukar man ju stå sig längre.
Ägg är mättaande och även avokado.
Bönor är bra men se upp så det inte blir för mycket.
Couscous funkar med det mesta tycker jag :)

Eller kör lite grekiskt och ta burgare med tzatziki å lite sallad. det blir jag proppmätt på.
Koka 2 äggstora potatisar till om du klarar kombinationen.

Aa, det lät gott med sallad och tsatsiki som "mm" föreslog :d tror du står dig på det, dinkelburgare låter mättande :D Annars skulle jag köra på något mer protein tex ägg, eller även lite mozzarella, light om man vill.

kl
Här har det också varit lite slarvigt den här veckan, får se hur det går med invägningen imorgon bitti. Yogan blir det inget med i morgon heller, jag ska jobba extra och hinner inte duscha, byta om och ta mig genom hela stan på mindre än 30 minuter. Min träning har även blivit lidande, har haft mensvärken ifrån :devil: och har spenderat stora delar av dagen i fosterställning. Om det känns hyfsat så blir det en promenad i morgon och gymmet på lördag.

Har hunnit med 10 min crosstrainer, ett 30 min pass core och ett pass Energy :)

Duktigt med så mycket.
Har inte hunnit med någon motion idag. Eller jo om viljan funnits har jag hunnit men orkade inte ta tag i det. Blir smått gråhårig på våra barn som krånglar på nätterna så vi inte får sova :(.
Har småfuskat lite idag men ätit bättre än igår. Åt ute på lunchen och åt en fiskburgare, skippade både strips och läsk till. Åt lite av dotterns korv o strips, mycket för att jag har svårt att se mat slängas..

Lite sämre dag idag pga moderns 80-årsdag!
Men,gått över förväntan i alla fall!
Blev proppmätt efter en liten bit smörgåstårta på lunchen och sedan detsamma på kvällen vid den exotiska plankan.
Snabb mättnadskänsla efter lite exotiska frukter,kött och liten klick potatissallad!
Minibit av tårtan,Det måste ha varit rekord av mig!!!!!
Imorgon nya hårda tag!!!!

Idag har det gått super :)

tränade 30 min Crosstrainer i morse och sedan direkt 30 min promenad.
Å nu ikväll blev det 30 min Crosstrainer igen.

Har tankar på att springa i skogen imorgon.
Men det är minusgrader och jag tror inte mina träningskläder kommer skydda mig från förkylning. Nån som har tips på bra kläder att ha på sig? En hood i bomull kanske med träningslinnet under?

Har träningsbyxor men inga för vinter.

Jag skulle passa mig för att springa i bomull i minusgrader. Bomullen suger åt sig svetten och blöta kläder + minusgrader är ingen bra kombination. Har du några funktionsplagg? Underställ? Tunna fleeceplagg? Tunn vindjacka?

Innan jag skaffade fler riktiga löparplagg kunde jag springa i syntetunderställströja, fleecunderställströja och så min tunna vindjacka över det. På benen löpartights, alternativt syntetunderställsbyxorna, och prasselbyxor. Bomullsvantar, för de var de enda jag hade, och mössa. Det funkade bra ner till -10 åtminstone. Nu har jag allt i syntet förutom trosor, och ja det kyler faktiskt ganska mycket med blöta bomullstrosor. Usch! :p

*kl*

Hoppar in här, för att få lite heja-rop som ökar peppen lite. Jag har under hösten gjort små, små förändringar i min kosthållning, och ökat på antal km på promenaderna. Döm om min förvåning när jag här om dagen ser att jag tappat 7 kilo :eek: Nu är jag bara 3 kilo från den vikt jag hade när jag var som smalast. Men jag vill tappa minst 8 till för att se om jag behöver tappa mer :D

Jag skulle passa mig för att springa i bomull i minusgrader. Bomullen suger åt sig svetten och blöta kläder + minusgrader är ingen bra kombination. Har du några funktionsplagg? Underställ? Tunna fleeceplagg? Tunn vindjacka?

Innan jag skaffade fler riktiga löparplagg kunde jag springa i syntetunderställströja, fleecunderställströja och så min tunna vindjacka över det. På benen löpartights, alternativt syntetunderställsbyxorna, och prasselbyxor. Bomullsvantar, för de var de enda jag hade, och mössa. Det funkade bra ner till -10 åtminstone. Nu har jag allt i syntet förutom trosor, och ja det kyler faktiskt ganska mycket med blöta bomullstrosor. Usch! :p

Jag kan låna underställ av min man, har 2 fleece-en från peak och en från haglöfs men dom är väl lika bra båda två, har en haglöfs vindjacka och den ju tunn som ett skal. Brukar ha fleeceen under. Men jackan andas inte.
Jag använder mina löpartights.

Jag snor tösens pannband så slipper jag springa med mössa. Tycker bara lurarna i öronen åker ur hela tiden. borde bli bättre med pannband.
Det blir bomull eller ullvantarna som är tunna men som värmer.

Jag kan inte springa om jag inte har hörlurar med "bygel". Avskyr proppar som bara ramlar ur.

Jag köpte ett par såna men mina öron var för små för dom passade inte :(
Har ni tips på vilket märke jag ska kika på?
Måste hitta nya såna som passar. Dom andra ramlar ur precis hela tiden.
I vilken butik hittar man det? Kunde ju köpa imorgon innan jag sticker och springer :)

Nej jag menar inte sån bygel utan typ Sony sådana man hade förr när man hade freestyle.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka