Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Kom iväg ut i måndags med mina nyinköpta stavar och vilken skillnad i tempo det blev. Den rundan jag brukar ta är knappt 5km och sist tog det 54 minuter och med stavarna 48 minuter. Blev mer än minuten per km snabbare alltså.
HAr som mål att kunna springa den sträckan om några månader. Ingen idé att skynda utan öka sakta.

Igår vila och idag kom jag iväg på zumban. Tyvärr fick jag ta med barnen så koncentrationen var inte på topp men ändå kändes det efteråt.

Imorgon ska jag äntligen hämta min balansbräda så blir nog en vända framför wii imorgon om inte kroppen stoppar mig. Är bra förkyld just nu men känner mig pigg så då kör jag på.

Kl

Idag har det gått bra. Körde ett pass Crosstrainer i morse och nu ikväll så stack jag ut och sprang 6 km.
Känns superbra att orka springa så långt med tanke på att jag varit soffpotatis hela hösten. Jag orkade springa längre men kände dels att det räckte och dels var hunden med och jag ville inte hon skulle bli trött. En precis lagom runda för oss båda :)

Nu är jag ju inte speciellt bra på det här med träning...

Men jag hade nog vilat ett par dagar till och sen testat igen.

Jag känner väldigt väl igen känslan när blodsockret är för lågt. Det kan jag känna av om jag tränar lite senare än vanligt på morgonen (Tränar innan frukost)
Det här illamåendet och klenheten kom i samband med att jag blev sjuk men har inte försvunnit trots att dom andra sjukdoms symptomen har försvunnit. Men jag är ganska säker på att det står för att jag har ngn form av skit kvar i kroppen.
Frågan är bara om det är skadligt att träna? Två av tre dagar har jag ju haft en bra i träningsläget.

Är lite inne på det du säger.
Problemet för mig är att träningen påverkar mitt psyke positivt.

Gör så att du håller dig till promenader i en vecka och sen testar du att öka och så ser du om det går bättre. Det låter som att du inte är helt frisk än eftersom kroppen säger ifrån efter träningen.

Det är för kallt för promenader! Jag är impad dig som motionerar utomhus.

Kroppen säger ju inte till efter träning. Det blir varken sämre eller bättre.

Jag går till gymmet och testar lugnt i morgon. Om det känns som i dag så avbryter jag och vilar jag resten av veckan.

Haha, nej det är faktiskt supervarmt att springa när man kommit några hundra meter :)

Idag körde jag med tunna ullsockar, underställ på både under och överkropp, funktionslångarmad tröja och en funktionsjacka, fingervantar och en tunn rånarluva.

kl

Måste också starkt rekommendera dom hörlurarna jag nämnde igår. Sprang med dom idag och inte en enda gång behövde jag rätta till dom. Bästa lurar jag haft! :)

Åh, vad jobbigt med långvarigt näsblod! Jag har också haft mycket problem med det, men nu har det (peppar peppar) hållit sig borta ett tag.

Förlorade du mycket blod, eller var det bara så att du inte kunde släppa utan att det började igen?

Jag fick ringa hem sambon eftersom jag var hemma ensam med dottern och började känna mig rejält yr och matt fast att jag låg ner i soffan.

Det rann konstant och var faktiskt lite obehagligt :crazy:

I morgon kör mitt jobb träningspass hos polisen, jag tänkte prova vara med och köra om jag känner mig ok.

Nu har jag gått kvällsrundan med hunden oxå. Det blev bara 4.5km men det är ganska ordentligt kuperat på sina ställen. Min träningsvärk börjar ge med sig men att jogga är det inte tal om och att gå i uppförsbackar och trappor tar verkligen emot. Jag känner mig sjukt otränad p.g.a träningsvärken! Är det verkligen bra att träna så hårt att det tar en hel vecka att bli återställd? Måste fråga eftersom jag snart ska träna med brorsan igen... Blir det bättre så småningom?

Nej det tror jag inte. Måste vara bättre att ta ut sig lite lagom och känna av i kroppen men inte ha som du har nu. Kroppen behöver vänja sig vid träningsmängden och bättre att skynda långsamt och bygga upp kroppen än att riskera att något pajar på dig.
Hela veckan går ju åt att kurera sig och inte kunna leva fullt ut.

Ta det lugnare du tycker jag. Det vinner du på i längden

Grattis :)

kl

Här har det blivit en lugnt start på dagen med 30 min promenad istället för ett pass Crosstrainer pga joggingen igår. Vill inte bränna ut mig totalt.

Idag är det superväder ute så kommer ta en promenad sen igen fast lite längre. Inte ofta solen skiner så som den gör idag och då får man passa på. Dock -13 grader så varmt är det ju inte.

Har ingen aning om hur kallt det är här idag, har ingen termometer :D Men det är ljuvligt ute (om det nu kan vara ljuvligt på en vinter..) med strålande sol och det var inte så himla kallt när jag var ut med hunden. Dottern är fortfarande sjuk så jag kommer inte iväg på ngn träning men har nu börjat gå lite längre promenader med hunden som fortfarande är valp så jag tror jag får mig iaf ca 45 min promenad sammanlagt :D

här var det 18°C och det brände friskt i kinderna när jag tog rundan runt Årsta. Åtta km på pricken blev det! Träningsvärken är nästan borta och planen är att jag ska träna i morgon igen...

kl

Idag har det än så länge bara blivit promenaden i morse men ska nog på Crosstrainern lite senare om jag orkar. Kände för en slappedag och det förtjänar jag.

Har inte ätit helt hälsosamt heller men kände för lite choklad och då tog jag det. Inget är förbjudet i min värld, men begränsa mängden är lag. Jag behöver inte äta 200 gram per gång. Å det gick bra att begränsa :) Mitt största problem annars.

I helgen blir det tacos och jag längtar! Så himla gott!

Det känns som att du och jag syndar samtidigt :D efter läkarbesöket idag köpte jag en tröst semla och åt upp den i ett nafs,helt utan ågren :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka