Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Har förresten anmält mig till Haglöfs Night trail, ett terränglöp här i närheten i maj :laugh:

kl

Då har jag också vägt mig. Blev -0,6 denna vecka. :) Känns ovanligt lite, men det känns sundare så, och det är ju alltid minus ändå. Så jag är glad :D

23/12 - 80 kg (och jag tror att vågen stod på 79,9 kg den 1/1)
8/1 - 77,5 kg
14/1 - 74,5 kg
21/1 - 73,1 kg
28/1 - 72,5 kg

Totalt ner nu: 7,5 kg :bump:

(och om jag ska följa mönstret så ska jag alltså nästa måndag väga 71,1 kg, haha! :D Får se hur det går med det)

Jösses,vad bra jobbat!!!!
Grattis till dig och alla andra kämpar!!!
Tillsammans klarar vi av att gå ner,även om ett eller annat bakslag kommer ivägen!
Sådant som händer,men bara att på det igen!:bump:

KL

Netika
7/1 117 kg (start)
14/1 115 kg
28/1 113 kg

Fall ur en vecka men nu är jag tillbaka igjen :p
Nu gälle det att hänga i!

Stor pepp till alla!! :bump:

Ni som räknar kalorier, hur mycket äter ni per dag när ni försöker gå ner i vikt? Jag har surfat runt lite och försökt räkna ut hur mycket jag gör av med.. kom fram till ca 2500 för att behålla min vikt som den är idag.

Någon som har några bra tips på skor? För inomhusgympa...

Det är ju jätteviktigt med bra skor som passar. Det bästa är att gå och prova en hel massa olika modeller och märken, och att prata med säljaren (de bör ju kunna sina produkter, tycker man). Själv har jag ett par Nike Shox Turbo när jag hoppar runt i inomhusgympa/dansträning, ett par Asics Gel när jag springer utomhus, samt ett par knallturkosa Adidas Adi-Zero när jag är på gymmet.

Jag hatar att leta skor! Men jag ska göra ett försök att hitta några på lördag, utan barnen. Tror att det blir enklast så.

Måste sluta vara dumsnål, och inte välja efter priset utan ta dom som känns bäst.

*KL*

Ni som mäter kroppen, vad/vart mäter ni?

Ni som räknar kalorier, hur mycket äter ni per dag när ni försöker gå ner i vikt? Jag har surfat runt lite och försökt räkna ut hur mycket jag gör av med.. kom fram till ca 2500 för att behålla min vikt som den är idag.

Mycket beror på hur mycket man vill tappa per vecka, hur mycket man rör sig. Jag äter 1549 kalorier per dag, men sen får man ju äta motionskalorier också om man behöver det.

Vägdag i dag och jag får säga att jag blev besviken :-( 93,5 vilket är 0,2 minus sen förra veckan. jag tappade så mycket i vikt i början och nu går det så segt! Kan det göra det när man gör ett "ras" i början?
Antar att det bara är att kämpa vidare. Ett pass på gymmet blev det i dag i alla fall :-)

Hej tråden! Här kommer en debutant. :D

Jag har under de senaste 2 åren gått ned 22 kg, så något rätt gör jag ju. Men nu har jag bestämt mig för att köra en period lite snabbare viktminskning och lite mer fokus. Min utmaning kallar jag för 10/10! 10 kilo på 10 veckor. Tror ni det går? Jag kör gamla hederliga räkna kalorier-metoden, enligt appen som jag har som hjälpmedel, shape up, ska jag äta ca 1400 kcal per dag så jag börjar där och ser hur det går. Jag tränar relativt mycket, så eventuellt kommer jag att lägga till lite efter träning, men det visar sig. Jag testar så här först.

Tror ni det går? :D

Oftast blir det ett rejält ras i början för att sedan sakta ned. Det kan även stå still någon vecka/veckor för att sedan komma igång igen.

Jag har mått ruskigt dåligt i över en vecka nu. Strax efter träningen på gymet när jag fick sån sjuk träningsvärk har jag haft ont i magen och mått lite illa varje dag. I går natt drömde jag vansinniga mardrömmar och var så torr i munnen att jag inte kunde svälja.
Har i alla fall gått 12km även i dag men jag börjar bli lite orolig för min hälsa. Hoppas på snabb tillfriskning för annars kommer jag ju inte gå ner i vikt.

Inget är omöjligt, men det kan bli tufft!

Ja, jag tror det kan bli en utmaning! Speciellt eftersom att ungefär hälften av veckorna kommer att spenderas borta på hotell i skåne..

Men man ska väl lyckas äta kalorisnålt även när man är borta på traktamente. Hotellfrukosten kan man ju äta vettiga alternativ, mellanmålen löser sig också bra tror jag. Ägg, keso, frukt.. Lunch kommer vi äta på en lunchrestaurang, och middag får jag stå för själv. Det känns ju lite sådär med lunchen och middagen, någon med idéer hur man äter nyttigast möjligt när man behöver äta alla mål ute?

Alternativt kanske man kan ta typ måltidsersättning eller liknande till middagen?

Vi kan peppa varandra, jag har också dom kg att gå ner!!

Välj kyckling, fisk och låt bli potatis/ris/pasta och såser, ta sallad till. Så gör jag när vi lunchar ute :)

Jag mäter midja, höft och lår nu och då för att se förändringen. Sedan mäter jag byst, biceps och vad för att jag är nyfiken att se vad som händer med de måtten längre fram när jag tappat mer i vikt och blivit mer vältränad. Men jag mäter inte så mycket utan det blir kanske en eller två gånger i månaden, dock väger jag mig varje fredag morgon.

Min våg är ganska kass då den bara visar helkilon, men den ger en fingervisning om huruvida vikten gått upp eller ner, och om jag behöver justera någonting. För egen del är inte viktminskning i kilon det viktigaste utan att jag mår bättre och blir starkare.

Woho, en peppkompis. :p Räknar du också kalorier som "metod"?

Ja, jag hoppas verkligen att lunchrestaurangen är en buffé så man kan fylla på tallriken med grönsaker, och välja minst dåliga alternativet. Middagar känns lite klurigare, men kanske man kan hitta någon typ salladsbar eller liknande även i en liten stad i skåne.

Sedan ber jag till någon gud att hotellet har ett gym, jag ska spendera totalt 11 veckor där. :crazy: :eek:

Magen är min akilleshäl så jag mäter smalaste och bredaste stället runt magen 1 gång i veckan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka