Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Ok, tack för svaret. Jag har gått ner ett kg i veckan genom att äta kalorisnålt (har inte räknat k ) men jag tycker jag blir så trött och benen känns som spaghetti, tror jag måste äta mer för att klara vardagen.

Idag har varit en trött o seg dag på jobbet. Pallar inte fler sådana dagar. Motionerar inget extra men rör mig hela dagarna på jobbet. Fast jag tycker det går saktare o saktare :p

Och där kände jag avundsjukans fula horn komma på mig :o Jag har bara lyckats bli av med 2kg på en månad (med fusk visserligen) men jag mår bra,inte trött o seg bara tjock :)

Delvis knapplån

Ni som går ner i vikt och minskar ner på maten: Är ni tröttare än vanligt? Äter ni er mätta eller går ni hungriga? Har ni svårt att koncentrera er på arbete, är ni lättretliga? Kan ni sova på nätterna?

Hur hittar ni en lämplig balans där ni går ner i vikt men ändå fungerar i er vardag?

Jag är inte tröttare än vanligt. Är sällan hungrig. Man får ju välja med omsorg vad man stoppar i sig. Det är ju så att vissa livsmedel mättar ju bättre än andra och energin varar längre. Man lär sig under resans gång. Detta är inte första gången jag räknar kalorier. Gick ned nästan 25 kilo sist, men så blev jag gravid och förälskad i en massa onyttigheter...

Jag har ätit så att jag gått ned i vikt de senaste två åren, det har dock inte alls varit någon snabb viktminskning, men ändock 22 kg. Jag går inte hungrig, äter normal mat och normala portioner men försöker göra kloka val och inte "unna mig" så ofta.

Nu har jag kört på kraftigare kcal-restriktion i två hela dagar (:p) och känner mig just nu lite hungrig, men inte trött. Jag får väl se hur det går i längden.

Jag är inte hungrig, men seeg som fan och jag är trött på det nu! Samma reaktionsförmåga som en sengångare ungefär haha. Tycker jag väljer bra mat.. men kanske inte ändå.

Jag är inte tröttare,men har upptäckt att viss mat mättar mindre och då är det lätt att falla i fällan,men mest kör jag laga normal portion ,ät halva o spara halva,blir jag hungrig ät upp den andra halvan,vid ett par tillfällen har jag fått ett :devil: sockersug,ena gången gick jag i fällan andra gången käkade jag 500g vindruvor :o och det måste ju vara bättre än semlor,belgisk choklad eller coco.

*Kl*

Veckans vikt är -0.8 kg. Det känns väldigt bra för i helgen vart det en del onyttigt igen. Hoppas det går bättre kommande helg. Ett minus är att snön håller på att försvinna, alltså blir det ingen kaloribrännande skidåkning. Får se vad det blir istället.

Jag suger på det här. Mens och omotiverad.
Jag vill ju gå ner... Men jobbar på det långsamt
Vägning på fredag.... Duktiga ni är alla!

Två en timmespromenader och ett pass med
Pilatesboll. Jag har i allafall rört på mig. Ska försöka gå till
Jobbet idag med. Om jag får fart på barnen.

Halsontet har återvänt så någon träning är inte att tänka på. Leds är jag också. Den här veckan får helt enkelt passera och kilona får hoppa på mig bäst dom vill. Hoppas att jag är kry och på bättre humör nästa vecka.

Min största utmaning förutom då att inte överäta (lättare sagt än gjort när det är så gott..) är tillfällen då det serveras fikabröd. Som fredagar på jobbet, då existerar fenomenet "fredagsfika" och jag halkar så lätt dit och tänker "Men liten bit, det gör väl inget?" - och så är jag fast. :o I kväll har vi styrelsemöte med klubben, och det finns alltid, alltid fikabröd. Men jag har idag verkligen ställt in mig på att INTE. En slät kopp kaffe bara, inget annat. Jag ska ta med mig en frukt. Jag känner mig för övrigt aspepp efter att ha tjuvvägt mig. :D Dock är riktiga vägdagen på fredag, så jag hoppas det ser lika bra ut då.

Hm, kanske bra att se till att ha ätit bra och ha blodsockret i balans före mötet? Du fixar det!

Kl
Tack för era svar på mina funderingar. Jag klurar vidare...

Nu har jag ätit en rejäl middag, laddat och tagit med mig gott bubbelvatten och ett äpple. :)

Någon hade för övrigt gillrat en fälla idag i stallet! :eek: Det låg ett gäng dammsugare i en burk där och bara väntade.. Men jag tog ingen.

Men du, lugn lugn lugn! Vikten pendlar mycket beroende på tiden i månaden, om du har bundit vätska, osv. Det är verkligen ingen orsak att rusa iväg och köpa bantningspreparat. Vettig mat och en mer aktiv livsstil räcker för i princip alla för att gå ner i vikt. Man får bara ge det lite tid.

Jag tycker att 10 kg på 11 veckor låter riktigt mycket, speciellt om du inte har så stor övervikt. Ju närmre målvikt du kommer desto långsammare kommer det gå, speciellt om du tänker träna samtidigt. En sund viktnedgång beräknas vara ungefär 0,5 kg per vecka.

2 kg är ju typ ingenting... Jag pendlar lätt mer än 1 kg på ett Dygn. I lördags var jag ut på krogen och var redigt bakis på söndag, ganska så uttorkad när jag vaknade och hade ätit lite dåligt dagen innan, vågen visade -2kg (från dagen innan!). Efter att ha ätit och druckigt (massor!) så var de 2 kg tillbaks morgonen efter.

Så som ananya skriver, det är så många olika faktorer som spelar in, kroppen pendlar fram och tillbaks en hel del av sig själv. Bara det i slutänden blir mer ner än upp så blir det bra!

Lugn och fin!

*kl*

Hua, jag ser inte fram emot att ställa mig på vågen i morgon. :p Förra veckan var ju ganska bra ur både mat- och motionssynpunkt: jag promenerade, sprang, simmade och spelade badminton och höll mig borta från godsaker. I helgen sprang och gick jag en liten runda på lördag morgon, men sedan på kvällen startade det som skulle bli en halv vecka av frosseri. :p Jag har ätit kebabtallrik, popcorn, godis, kakor, chokladbollar... I dag åt jag på McD till lunch och när jag skulle laga middag nu på kvällen var jag jättehungrig; en förpackning mörk blockchoklad(!) låg öppen på köksbänken och tjoff, så hade jag dragit i mig två rader choklad. Herregud... :rofl:

Nå, det kan ju bara bli bättre från och med nu. Den 12 ska jag njuta av en, eller flera, semlor men fram tills dess ska jag skärpa mig. :p

Bra jobbat Netika!

:laugh:

Jag tappade talets förmåga totalt en gång i en bekants bil då denne hade samtal med sin dotter "Tjocka människor är lata människor", där satt jag, den bekante och hennes dotter, alla överviktiga. Funderade allvarligt på vad dottern tänkte kring detta uttalande.

Att bli øversedd, ansedd som korkad och inkompetent bara før att man är øverviktig.... Jag skulle kunna berätta många historier om det! Nu sker det mer sällan på jobbet men kan ske i hästemiljøet. Jag är glad att jag blivit såpass vuxen att jag inte orkar bry mig så mycket utan kan se det som den andres problem.

Haha, ibland blir jag också sugen på att ta några piller istället...

Jag ska nog ta en liten paus i min viktnedgång nu, känner för att äta lite mer normalt så man orkar. Fast försöka vara åt det nyttigare hållet ändå..åt lite godis igårkväll och tänker göra det på lördag med. Men pizza o McD äter jag inte förrän jag nått min målvikt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka