Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Igår på träningen var jag lite negativ, kände mig klenast av alla. Jag orkar knappt ha någon vikt alls på maskinerna. Men jag lyckades tänka om och tänka att det är ju därför jag är här! Jag vill ju bli starkare, slippa ha ont i ryggen och tighta till kroppen!

Angående mat, jag äter som vanligt även pizza och hamburgare. Det enda jag avstår är fikabröd och godis. Jag klarar inte av att äta godis en gång i veckan, jag måste sluta helt annars faller jag lätt tillbaka.

Grattis!!!

Själv är jag 1 kg närmare målet denna vecka, totalt 4 kg ner sedan nyår.

Allmänt:
Jag äter betydligt mindre, mycket mer strikt och absolut, ibland känner jag mig otroligt hungrig. Men jag vet att jag får i mig det som kroppen eg behöver så då tar jag fram motivationsbilden ( en bild på en kropp som JAG vill ha ) och då är det lättare.

Det var värst första veckan. Men jag är nog inte mer grinig/trött än vanlig faktiskt, möjligtvis att hag känner mig lite mer klen vid träning, men marginellt.

Jag avstår från allt fikabröd, dricka, fet mat, kolhydratrik mat, vin.

Senast ändrad:

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål: 64 kg
Slutmål: <62 kg
Längd: 171 cm

16/1: 65,8
22/1: 65,0
31/1: 65,0
+-0,0 kg

Totalt: - 1,2 kg

Jag är glad och tacksam över att stå still, och slår man ut min totala nedgång över de tre veckor som har gått sedan jag startade har jag ju faktiskt gått ner 0,4 kg i veckan. Det är inte så pjåkigt när man har så få kilon att gå ner.

I dag blir det nog ingen motion alls men i morgon tänkte jag ge mig ut på en springtur.

Det är väl det bästa att gå ner i lagom takt :)

kl

väger mig ju varje fredag och måndag, men kände att jag var lite nyfiken så ställde mig på vågen och jag väger nu 64 kg så 5 kg ner sen 1/1. Känns riktigt bra, även om jag egentligen tror att det gått lite för snabbt. Det är väl därför jag haft spaghettiben nu ett tag.

Men nu ska jag ta det lite lugnare :p

Ja, det är visserligen kul när vågen visar mindre men 5 kg på en månad är lite för mycket egentligen. Att du blir trött är ju ett tydligt tecken på att du är lite över gränsen. Du kanske borde lägga på 500 kcal/dag, då kommer du med största sannolikhet fortfarande att gå ner stadigt och fint men få orken tillbaka!

kl

Invägning i morse, -1kg sedan förra fredagen. Jag har också tappat 4 cm över rumpan, 3 cm över midjan :bump: och 3 cm över biceps:confused:

Jag äter bättre och nyttigare än förrut men inte mindre mängd så jag känner mig väldigt sällan hungrig.

Då har jag klarat av en hel vecka i min 10/10.
vecka 1, 1/2 -1.8 kg (:o)

Jag inser ju själv att detta handlar om typ.. Vattenvikt? Jag har ju ätit kalorirestriktivt i flera månader, men nu minskade jag ned till 1300 kcal/dag och ska köra så i 10 veckor.

Troligen blir det inte samma drömresultat nästa vecka. Men just nu är jag himla nöjd! :D

kl

Idag har det gått en månad sedan vi startade... Så därför tog jag bilder, och jisses! Jag är i chocktillstånd... :eek: Världens lyckligaste just nu, men CHOCKAD :eek: :D :banana:

ifokusjeans1_510b8fbb9606ee27b93f1942.jpg

mage_1_manad_510b9649e087c35d1907a6c3.jpg

Det förtjänar en pepdans!
:bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Att ta bilder är ett jättebra sätt att se förändringarna över tid.

Superbra jobbat! Hur mycket i kilo har du tappat? Förändringen är verkligen stor, imponerande! :bow:

Tack alla! :D :bump: :bow: Känns jättekul!

Jag har tappat 7,8 kg. :)

Jag har SÅ svårt att förstå att jeansen sitter såhär nu istället för sådär oerhört långt ner som för 1 (!) månad sedan.

jeanssida_510b9096ddf2b30a5ac6dd7d.jpg

Senast ändrad:

Tack alla! :D :bump: :bow: Känns jättekul!

Jag har tappat 7,8 kg. :)

Jag har SÅ svårt att förstå att jeansen sitter såhär nu istället för sådär oerhört långt ner som för 1 (!) månad sedan.

jeanssida_510b9096ddf2b30a5ac6dd7d.jpg

Bra jobbat! Jag längtar tills jag kan stänga ett par jeans jag har som är favojeansen. Undra om det inte kommer att gå på måndag för min del. Tjuvvägde mig imorse och det ser bra ut!

Jaha fick du inte upp byxorna mer på första bilden? så häftig bild! Så skulle ju jag också gjort, köpte ett par knallrosa byxor på hms mellandagsrea men kom inte i dem! Då bestämde jag mig för att gå ner några kg, nu sitter byxorna riktigt bra :) tyvärr tog jag ingen förebild som du gjorde.

Stort grattis!

Jaha fick du inte upp byxorna mer på första bilden? så häftig bild! Så skulle ju jag också gjort, köpte ett par knallrosa byxor på hms mellandagsrea men kom inte i dem! Då bestämde jag mig för att gå ner några kg, nu sitter byxorna riktigt bra :) tyvärr tog jag ingen förebild som du gjorde.

Stort grattis!

Tack så mycket! :) Precis, jag fick inte upp dom längre än så, trots att jag drooog. Så det är rätt stor skillnad, haha. :)

Ja, det är smart att använda sig av bilder, det blir världens pepp att se skillnaden. :)

kl

I dag har jag varit jätte duktig eller riktigt dum :confused: ,vaknade med minimal smärta idag och det höll i sig så jag har promenerat ca 5km varav ca 1-2 offroad,och det var nog inte det smartaste,för nu skriker ryggen i protest.
Men skönt var det med sol i ansiktet och en glad hund vid sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka