Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jag har också funderingar runt vilken vikt som är den optimala för mig.. är ju 1.68 så rimligen borde ju 58 vara lagom. Men vid den vikten har jag varken mens eller bröst så det kan ju bara inte stämma? Dessutom skaver det i häcken när jag ska rida så det är inte bekvämt heller.l.

Jag skulle inte säga rimligen. Bara att det var så man sa när jag var mycket yngre. 58 kilo ger bmi ca 20 för dig och det är lågt i normalintervallet. Vid 19 går gränsen till undervikt.

Sen beror det ju lite på hur man är byggd. Jag har ganska breda höftben och axlar tex och blir lite väl knotig om jag bllir smal på riktigt. Det är ju inte heller så snyggt om knäna är benens tjockaste ställe vilket hände mig i yngre dagar utan att jag var alarmerande underviktig. :p

Som du skriver är ju 58 för lite för dig.

Jag är1,66 och vägde ett tag 48 kg när jag var 18
Min dotter väger väl 58 kg (lika lång) och hon är smal, så undrar lite hur jag eg såg ut

Inga ätstörningar utan bara en h-vetes massa dans (och nykär)
Vi var ute på dansbanorna typ 5 dgr i veckan, räddade mitt idrottsbetyg btw

Det där med längden minus 110 hörde jag också när jag var liten. Kan inte ens föreställa mig att väga så lite. Det är knappt BMI 20 för mig. BMI 22-23 är perfekt för mig. Jag är mer ponny än fullblod! :D

Me too.

Jag siktar på kanske längden minus 100 men det är nog mer ett drömmål än realistiskt. Jag är alldeles för mycket shettis för det :D

*kl*

Vägdag idag då, och jag trodde knappt mina ögon då jag ställde mig på vågen. :eek:

-1.8 idag igen! Totalt -3.6 kg på två veckor. Fortsätter det såhär kommer jag inte ha några problem att klara min utmaning på 10 kg/10 veckor.

Jag känner nästan att det går för fort, borde jag öka på kcal jag äter lite? Jag har ätit 1400 kcal veckan som gått, nu minskade appen ned till 1360 ungefär.

Ja, någonstans vid längden -100 börjar jag känna mig smal. Siktar på längden -105 som mål, men då är det inräknat ett par kilo marginal för viktstabiliseringen.

Det går gärna fort i början. Sen planar det ut.

Mår du bra och orkar det du tänkt dig så skulle JAG ligga kvar på samma (1400 alltså).

Reykur, stanna du på den mängden kalorier om du känner att det funkar och du klarar av din vardag. Om du bara har hållit på i två veckor kommer troligen viktminskningen att sakta ner snart.

Tack så mycket för kommentarer. :) Det är dock inte "i början", utan bara i början av en hårdare satsning, typ. Jag har de senaste två åren gått ned ca 20 kg. Det har gått långsamt, men stadigt nedåt.

För två veckor sedan fick jag en knäpp idé att se om jag klarar att gå ned 10 kg på 10 veckor, så jag drog ned kalorierna till en nivå som enligt appen (shapeup) skulle ge mig -1 kg/veckan.

Men jag gör nog som ni säger, ligger kvar på knappa 1400 kcal. Jag har inga som helst problem med att klara mig, orka vardagen, orka träna lite och jag känner mig mätt. Så det får rulla på. :D Det är bra om det går lite snabbare de första veckorna, för jag tänker mig att det blir svårare att klara det under de veckor jag kommer befinna mig på hotell i skåne och äta alla måltider ute. :cool:

Hihi ja då kan det ju vara bra att ha "grundat" lite och dessutom om du är van vid en lägre kcal nivå så tror jag det är lättare att göra smarta val när du äter ute osv.

Åt ute igår, nu hade jag visserligen nästan hela dagens kcal kvar att äta eftersom jag gjort annat under dagen men jag nöjde mig ändå med att peta ut allt det godaste ur en seafood-pasta och lämnade därmed nästan all pastan. Förut hade jag ätit pastan också bara för att det var gott, inte för att jag var hungrig.

Jo man är väl olika byggd. Jag är muskulös och har breda axlar så lite vikt ligger väl där.

Nyttigheterna fortsätter, till lunch laxfilé o kokta grönsaker. Gott!

Jag använder också appen ShapeUp :D
Gillar den så mycket så jag beställt ett 6 månaders abonnemang

Jag använder någon gratisversion "matdagboken". Dumbbell.se hette nog sidan man loggade in på. Men jag använder mest telefonen tycker det är ganska kul att se hur mycket man stoppar i sig.

Och enligt den gör jag av med ca 900-1000 kcal varje dag på jobbet. Jag tror nog det kan stämma, men det blir ju lite märkligt när man lägger in aktiviteterna. Man kan liksom inte välja "lyfta 200 smågrisar á 5 kg styck" (en i taget såklart) inklusive jakt innan man får tag i dem.

Senast ändrad:

Wow, vad bra, heja dig !! :laugh: Om du känner att du orkar så hade jag behållt den här kalorimängden. Själv har jag emellanåt varit extremt trött på jobbet så jag tyckte det var pest med så låg dagsgiva.

Det där med längden minus 110 hörde jag också när jag var liten. Kan inte ens föreställa mig att väga så lite. Det är knappt BMI 20 för mig. BMI 22-23 är perfekt för mig. Jag är mer ponny än fullblod! :D

Själv är jag ett halvblod av den gamla rejäla stammen! :D

Ponnyliknelsen känns mer frestande, men jag är ju drygt 170 cm, då kan man väl inte vara ponny?

Jag vägerungefär längden minus 105, med bmi 22-23, och tycker att det passar mig väldigt bra. Det lämnar också gott utrymme för att äta god mat, och visst utrymme för goda onyttigheter utan att jag behöver springa maraton för att kompensera.

kl
Jag är nog också en ponny, gotlandsruss passar bra skulle jag tro.

Här var det invägning imorse, tyvärr hade jag gått upp ett kilo men det var inte så förvånande med en vecka av väldigt onyttigt ätande och missad thaiboxning (migrän). Det positiva var att jag fortsatt att minska lite i omfång, -1 cm var över midja, stuss och lår. I morgon blir det gymträning och jogging.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka