Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jag har stått still i vikt nu senaste veckan, men det är helt ok, då midjan minskat i omfång (-5 cm från start!) och jag inte tränade på hela förra veckan pga förkylning.

Nu är jag igång igen, så nu kör vi!

Fast ja, fettisdagen kan ju ställa till det. Sen var jag ju tvungen att prova vår Ben & Jerryskopia på jobbet. (Tur att man annars lärt sig disciplin med den stående glassboxen i personalrummet. :P)

Kl. Är trött på mig själv. Har 2-6 kg som jag vill bli av med. Känner mig inte tillfreds som det är ni. MEN ändå har jag inte ork att göra ngt åt det. Eller jag tränar alltid minst fem dagar i veckan(inte på slutet när jag har varit sjuk) och jag äter helt ok på veckorna. Men helgerna blir det mkt av allt och jag är för bläkigt psykiskt för att orka sluta/minska.

Ush vad jobbigt när det känns så. Vad kör du för taktik? du kanske borde byta, finns något annat som passar dig bättre? när jag skulle komma igång tog jag ett par sådana där shaker istället för riktig mat, bara ibland! Fördelen med dem är att man blir inte det minsta sötsugen.

Annars kan jag rekommendera knäcke med keso o skinka, är nog mest det jag har ätit tror jag, och frukt.

Ställde mig på vågen imorse , den stod på 61 kg! I kg under min målvikt, haha hur gick det till? I alla fall har jag motverkat det nu genom att äta tre semlor till kvällsmat... åh vad det var gott.

Senast ändrad:

Jag kör inget spec. Motionerar odentligt(när jag inte är förkyld), äter skapligt sunt i veckorna. Mitt problem är att jag inte är bra på lagom på helgerna.

*kl*

Efter min "viktnedgång" var jag inte längre så sugen på semla. ;) Men det gick över. Nu står en skapelse från Gateau och väntar på mig, men först potatis- och purjolökssoppa. :d

Motion i dag har varit en massa rännande på stan samt snöskottning. Den som påstår att bil leder till mindre rörelse har inte provat på att ha bil stående på gatan under vintern. Jag får ett styrkepass varje gång den blir inplogad och jag måste skotta fram den. :D

*KL*

Jag är fortfarande sjuk:( Ont i hela kroppen, på morgonen innan jag tagit Alvedon så gör varje steg ont! Inatt hade jag dubbla täcken och låg ändå och frös. Har bara ätit tre smörgåsar och en halv portion havregrynsgröt, har ingen aptit alls. Jag har nästan tappat rösten också. Det går bra nu...

Låter som influensa. Din stackare.
Jag känner mig lite piggare men har inte klarat av att springa något än samt har tröstätit rätt bra den senaste tiden p.g.a personliga anledningar som inte är alltför roliga just nu.
Men i dag har jag faktiskt promenerat 15km och hållit mig ifrån godis. Hoppas att jag snart kommer igång igen räknar med att få reda på vad som är fel på mig på tisdag då jag ska tillbaks till GYN och ultraljuda en andra gång. Nu tar jag flera blodprov i veckan för att mäta hormonhalter.
Men det var någonting som inte riktigt stod rätt till och det känns faktiskt rätt skönt att veta att jag inte bara är hypokondrisk...

Kl

Apropå det här med viktens variation då... Vägde in mig på 72,1 och 72,2 i helgen, de senaste tre dagarna har jag legat på 72,9, 72,9 och 73,0 :cool: Känns halvdant men jag VET ju att det kan bli så ibland, så jag ska försöka att ta det som en sporre att verkligen fortsätta kämpa. Jag har ju en nedåtgående trend så det vore väl sjutton också om det inte skulle fortsätta på det viset.

Heja heja alla som kämpar, vi ska klara det här! :bump:

Knapp

Kikar in här då jag verkligen gjort ett ryck för att få bort min övervikt!
Sedan i höstas har jag gått hos dietist, kostomläggningen i sig tog bort 13kg och nu har jag dessutom börjat träna (men äter lite "slarvigare" dock inte katastrofdåligt) så har jag gått ner totalt 17 kg sedan augusti! :bump:

Jag var livrädd att gå upp när jag började med minipiller, men det verkar gå bra.
Och så har jag slutat röka = rädd för viktökning pga det, men inte än i alla fall.

Däremot har jag fått en massa energi!
Jag kan liksom vara på gymmet halv 8 på morgonen och köra "stenhårt".
Totalt 11 ggr på gymmet nu, och redan minskat 1,5 byxstorlek! (från 44, nu 42 som börjar bli i största laget, men jag är inte riiiktigt nere på 40 än, grym känsla och enorm sporre dock! Målet är 36...börjar kännas möjligt nu!)

Såg bilder på mig igår, och blev smått chockad...Jag såg nästan SMAL ut!
Grymt! :D

Fantastiskt bra jobbat!
Nu ska jag köra ett arbetspass i stallet. Städning står på schemat i dag samt insläpp av alla de små hästarna

Bra jobbat!

*KL*
Nu känner jag mig lite bättre. Men imorse låg jag på hallgolvet och var rädd att svimma, samtidigt som fyra åringen satt påklädd och grät för han ville till dagis. Då kände jag mig inte stor. Som tur var så gick det över! Har tillochmed lyckats åka med den lilla och handla, så vi har något att äta.

Åkte förbi friskis, det känns väldigt långt bort med träning just nu:(

*Kl*

Dagens invägning: +1.3 kg. :eek: Inte alls roligt. Det vart godis både fredag och lördag så det måste vara det som har ställt till det. :( Hoppas innerligt på att det är en del vätska också. Jag har tränat fem dagar på raken och belönas med detta... Nåja, bara att kämpa på och försöka begränsa mitt intag på helgerna för det är det som ställer till det.

Det lustiga är att jag känner inte på kläderna att jag väger så pass mycket som jag gör så kanske har jag fått nån liten muskel. :angel:

*kl*

Igår halkade jag dit på den otroligt kassa ursäkten "Ja men jag har ju ändå ätit så katastrofalt idag så.." :crazy: Jobbade natt och det fanns en GIGANTISK korg med chokladbitar, för att "fira" 112-dagen som var i måndags. Och jag kunde inte låta bli, för jag motiverade det för mig själv med att "dagens matintag är ju ändå förstört" - Ja men vad smart då att förstöra det ÄNNU mer! :grin:

Jag hoppas verkligen jag når målet denna vecka med, minst -1 kg. Men jag är inte alls säker.. Vägdag fredag, håll tummarna.

Startvikt (10/1): 66,2 kg
Delmål: 64 kg
Slutmål: <62 kg

16/1: 65,8
22/1: 65,0
31/1: 65,0
7/2: 65,3
14/2: 64,4
- 0,9

Totalt: - 1,8 kg

På väg åt rätt håll igen. Trots semla, godis, ostbågar och en brakmiddag. :) Men så har jag ju rört mer på mig den här veckan. Mest promenader men även två joggningsrundor. Förhoppningsvis hinner jag med en i kväll också.

Förresten, ni som hellre promenerar än joggar för att man slipper byta om och duscha: Hur klär ni er? Jag har gått några raska inte alltför långa promenader nu och jag svettas som en gris. Jag förstår ju att jag gör det när jag har vinterjackan men häromdagen tog jag på skinnjacka trots att det var någon minusgrad samt hade ett linne och en tunn tröja - jag behövde definitivt byta om när jag kom hem. :D Och egentligen duscha också.

Jag blir svettig om jag promenerar. Måste duscha efter all motion.

-1.2 kg på två dgr.
Har kört 20 min på min crosstrainer fyra dagar nu. Känner mig inte speciellt stark men det är skönt att röra lite på sig.

Jag är nog helt enkelt en människa som svettas ganska lite. Om det är minusgrader kan jag lätt jogga en runda utan att bli svettig.

*kl*
Ställer in vägningen den här veckan då det är meningslöst med tanke på att jag ALLTID går upp ett par kg veckan innan mensen oavsett vad jag gör eller äter.
Forsätter äta strikt och hoppas på bättre resultat när eländet är över

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Slår med huvud i ena varvet
  • Dressyrsnack nummer 18