Vikttråden 2014:2

Det funkar faktiskt oväntat bra när jag planerar lite. Äter typ fyra små mål i form av ett ägg, en proteinshake, en soppa och en liten burk Kvarg.
Tyvärr äter jag ju som en jäkla häst de andra dagarna, så inte händer det något på vågen :p

Om du inte kan hålla den dieten, varför då inte skippa den helt och istället försöka äta mer jämnt fördelat hela veckan :confused:

Om du inte kan hålla den dieten, varför då inte skippa den helt och istället försöka äta mer jämnt fördelat hela veckan :confused:

Eh, va?
Det var inte det jag skrev. Jag sa att jag äter så mycket resten av dagarna - inte att jag äter mer än jag brukar när jag inte kör 5:2.
Jag gillar godis, som fan. Det är mitt problem. Och jag äter för mycket onyttigt när jag är ledig. Det gör jag vare sig jag kör 5:2 eller ej.

Poängen med 5-2 är väl att hålla sig inom ett visst mått av kcal även 5-dagarna och inte äta ikapp det som avstås i kcal-väg under 2-dagarna. Om man "tyvärr äter som en jäkla häst" 5-dagarna och resultatet pga det ger att "inget händer på vågen" så vad är då poängen med att dieta?

Poängen med 5-2 är väl att hålla sig inom ett visst mått av kcal även 5-dagarna och inte äta ikapp det som avstås i kcal-väg under 2-dagarna. Om man "tyvärr äter som en jäkla häst" 5-dagarna och resultatet pga det ger att "inget händer på vågen" så vad är då poängen med att dieta?

Men självklart är det så. Min plan är inte att fortsätta som jag gör heller, utan att även skärpa till mig övriga dagar.
Första veckorna gick dessutom oerhört bra, men de sista två har det blivit lite väl bra på helgerna.
Jag har för övrigt oerhört bra koll på hur det här med viktminskning fungerar, men känner mig inte extremt motiverad just nu.
Har innan räknat kalorier, men pallar inte göra det strikt varje dag, därför ser det ut som det gör just nu.

Och att jag ens behöver sitta och försvara mitt leverne för dig känns ju sjukt.

712874a0047807ed817a642626ac14b2c78d5371.jpeg

Bjuder på Petronilla 97.0 kg 110 cm

Viktmässigt skulle man kunna hävda att det går bra, men egentligen är det hel katastrof. Jag har gått ner 4 kg på 3 veckor. För två veckor sen tappade jag sötsuget och senaste veckan har jag tappat all lust att äta över huvud taget. Jag vet att det beror på oro och lätt depression, men jag vet inte hur jag ska ta mig ur det. Meningen är inte att jag skulle tappa vikt såhär. Just nu är jag bara så trött och ledsen att jag inte ens orkar med min häst.

Detta borde ju vara en tråd för sig. Men ni får gärna komma med lite muntra tillrop i denna tråden för jag tror att jag behöver det just nu.

Tips:

Ät lite och ofta... Bättre du får i dig något än ingenting alls. Jag "äter" 6 ggr/dag... Ibland får jag bara i min lite verum blåbärsfil och en bit banan. Ibland bara ngn morot och tomat... Men det är bättre än inget tänker jag.

Om du stressar kanske du har magkatarr som ställer till det?

Vi gör lite olika jag och maken eftersom han får äta fler kalorier än mig.
Men jag äter ingenting förens lunch, då kan det vara lite olika men idag åt vi wokgrönsaker och rökt kalkon.
Sen brukar jag äta en frukt på eftermiddagen och till kvällen är det lite olika.
Vi har bland annat provat en biffwok, stekt kycklingfilé med grönsaker.

Vi försöker äta lagad mat i den mån det går. Just det Knorr köttsoppa rekommenderas och viktväktarnas nudelsoppa.

Vi gör lite olika jag och maken eftersom han får äta fler kalorier än mig.
Men jag äter ingenting förens lunch, då kan det vara lite olika men idag åt vi wokgrönsaker och rökt kalkon.
Sen brukar jag äta en frukt på eftermiddagen och till kvällen är det lite olika.
Vi har bland annat provat en biffwok, stekt kycklingfilé med grönsaker.

Vi försöker äta lagad mat i den mån det går. Just det Knorr köttsoppa rekommenderas och viktväktarnas nudelsoppa.

Ja, lagad mat känns som en bra grej. Jag äter ofta hemlagad blomkålssoppa :d
Just idag åt jag faktiskt Knorrs köttsoppa faktiskt :p

Min tanke är att köra på med detta några månader nu och se hur jag mår och vad som händer (även om vissa tycker att jag ska lägga ner...).
Så länge det känns bra tänker jag köra på iaf. Nu när jag känner att tvådagarna fungerar är ju tanken att börja sköta femdagarna bättre också :)

Samma här. Vi börjar fram till jul och sen får vi se vad som har hänt :)

Resten av min familj har kört 5:2 med bra resultat så jag hoppas att det blir så för mig också. Dom har dessutom känt att på femdagarna är det lättare att låta bli vissa saker och även att dom äter mindre portioner.

kl
Fikade efter jobbet med en vän, tog både muffins och chailatte. Kändes bra då, inte så bra nu dock. Blev lördagsgodis en vanlig tisdag istället.

@Sleepan Lindahls smaksatta i små förpackningar innehåller sötningsmedel istället för socker. Tyvärr finns de inte att få tag i på Willys där jag brukar handla :(

@Sleepan Lindahls smaksatta i små förpackningar innehåller sötningsmedel istället för socker. Tyvärr finns de inte att få tag i på Willys där jag brukar handla :(

I know. Det var därför jag blev lite konfunderad men tänkte att det kanske är lite socker i dem också, men nä. Lär inte vara samma då, men låter ju onekligen som dem... :p
Mitt maxi här i hbg har dem, och även mitt Ica hemma i Götet. Najs!

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 097
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 379
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 511
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka