Vikttråden 2014:2

KL
Vet inte hur jag ska göra, vårdcentralen tycker jag ska försöka klara detta själv (dietisten är den enda jag har några besök hos kvar). Men jag äger ingen våg så frågan är om jag ska köpa en (tvivlar dock på att mitt golv är plant) eller om jag ska försöka få till det så jag kan åka till vårdcentralen och väger mig ung 1 gång i månaden (men då göra det själv så inget besök som så).

Jag har bestämt mig för att väga mig varje morgon, för att se hur mycket det varierar från dag till dag.
Tycker det är så himla intressant att se. Jag brukar diffa 0.5-1.5 kg minst! Mest intressant blir det väl efter ett
par månader när man verkligen kan se något.

Denna vecka tar jag nog en pause från 5:2. Inte nog med att jag var bakis större delen av söndagen, jag vaknade med en jäkla huvudvärk och illamående som fortfarande inte är bra.
Misstänker att jag har migrän, är det nån idé att försöka få tid på vårdcentralen för det? Finns det ens nåt att göra? Det är alltså inte första gången jag har sådanhär huvudvärk.

Denna vecka tar jag nog en pause från 5:2. Inte nog med att jag var bakis större delen av söndagen, jag vaknade med en jäkla huvudvärk och illamående som fortfarande inte är bra.
Misstänker att jag har migrän, är det nån idé att försöka få tid på vårdcentralen för det? Finns det ens nåt att göra? Det är alltså inte första gången jag har sådanhär huvudvärk.

Ja det tycker jag. Du kan ju säkert få bättre mediciner om inte annat.

Igår var jag lite "blää - skiter i allt- ge mig bröööööd"
Samlade dock ihop mig och gjorde egen botten (ägg,ost och chiafrö) när grabbarna i familjen åt tortilla-pizza.
Yngsta sonen smakade min och sa den faktiskt var godare :D
Ikväll blir det förknäckebröd-bakning och äggmuffins-tillverkning. Gäller hålla förrådet fullt med bra matval just nu när jag har så mycket att göra.
Ingen aning hur vikt. ketos eller något ligger just nu. Gör väl en koll torsdag-fredag...tror jag....kanske

Jag har bestämt mig för att väga mig varje morgon, för att se hur mycket det varierar från dag till dag.
Tycker det är så himla intressant att se. Jag brukar diffa 0.5-1.5 kg minst! Mest intressant blir det väl efter ett
par månader när man verkligen kan se något.

Jag väger mig också varje dag, men registrerar vikten en gång i veckan. Däremot har jag en wifiuppkopplad våg som är kopplad till en app, där jag lätt kan följa viktkurva dag till dag, den säger ju dessutom hur trenden går även om jag plussar något hekto någon dag. (Appen jag använder kan man regga manuellt i också såklart)

Husmusen. Man kan mäta med måttband istället för med våg. Vågen kan bara stressa ibland. Kämpa på. Varje dag är en kamp och varje timme som man klarar är en seger! Heja oss!

Jag väger mig varje dag, det ger en så rolig kurva :D

Väntar på att sambon ska hämta mig, han är lite seg ibland.

Får se om jag väger mig innan jag går hem...

Jag väger mig också varje dag, men registrerar vikten en gång i veckan. Däremot har jag en wifiuppkopplad våg som är kopplad till en app, där jag lätt kan följa viktkurva dag till dag, den säger ju dessutom hur trenden går även om jag plussar något hekto någon dag. (Appen jag använder kan man regga manuellt i också såklart)

Jag registrerar i en app jag med! Så himla rolig kurva. Upp och ned hela tiden. ;) men just nu är jag glad! Nere på 55.0 för första gången på evigheter! Vägde 62 kg i början på året, har långsamt börjat vänja av mig skitmat. Sitter just nu bredvid sambon som svullar en big mac plus meny utan att ens vilja ha bara för att jag känner mig så duktig. :D

Jag väger mig varje dag, det ger en så rolig kurva :D

Väntar på att sambon ska hämta mig, han är lite seg ibland.

Får se om jag väger mig innan jag går hem...

Är du på väg från sjukhuset nu? Hoppas att allt kommer att gå bra för dig nu. :)

Förlåt för några nyfikna frågor som kommer här: Hur känns det så här i början? Jag vet ju att du åt rätt lite innan också, men känner du någon skillnad vad gäller hunger och ork? Näringsupptaget minskar väl dessutom. Blir man trött och orkeslös som man kan bli när man äter väldigt lite eller känns det annorlunda?

Är du på väg från sjukhuset nu? Hoppas att allt kommer att gå bra för dig nu. :)

Förlåt för några nyfikna frågor som kommer här: Hur känns det så här i början? Jag vet ju att du åt rätt lite innan också, men känner du någon skillnad vad gäller hunger och ork? Näringsupptaget minskar väl dessutom. Blir man trött och orkeslös som man kan bli när man äter väldigt lite eller känns det annorlunda?

Jag är inte hungrig alls men just nu är jag ju fortfarande rädd för att det ska bli stopp igen och det påverkar såklart.

Jag är som en urvriden disktrasa just nu men 3dl fil och några påsar dropp på en vecka har nog den effekten på de flesta... Spec efter tre veckor vlcd före det. Men det är vanligt att vara trött i början.

Om jag äter minsta för fort så får jag ont i magen, vet inte om det är en regelrätt dumping dock.

Äter jag inte direkt på morgonen mår jag illa, förr mådde jag bra fram till middag. Det kommer ta tid att vänja mig vid.

För mig kommer nog det tuffaste längre fram, när man är igång med maten och sockersuget klappar på axeln. Om det gör det.

Jag läser bloggar och listor och häpnas över att folk redan efter en månad har testat pizza, glass, läsk osv. Det känns inte som om just de har förstått vad som krävs för att det ska bli bra.

Jag kommer förstås också trilla dit men fortsätter jag vara såhär känslig kommer det straffa sig :p

Äter en dl soppa nu. Jättegott men tar typ en halvtimme. :d :rofl:

@Petronilla jo, jag mäter och väger ju. Och ett visst mått får jag ju på kläderna på jobbet (även om jag kan klämma mig ner i storleken 100-110 kilo redan nu), men jag skulle vilja väga mig även i fortsättningen och så är frågan om jag inte ska ta mig omaket att åka till vårdcentralen och använda deras, förhoppningsvis, kalibrerade vågar.

Min våg visar som sagt 1.5-2kg mindre än sjukhusets men den är konstant i det. Så jag fortsätter med den.

93.5 imorse :)

Försiktigt första mål var under 90kg innan återgång till jobbet 1/11 och det är nog inte omöjligt.

I övrigt bubblar magen tack och liv i rätt ände fortfarande men det är lite nervöst att vara hemma om jag ska vara ärlig.

Lär dröja innan jag vågar äta vettigt.

Jag gör ett litet avtryck i den här tråden. Var med 2013, då gick jag ner 10 kg (från 75 till 65). Sedan dess har jag legat ganska stabilt på mellan 65-66,5 kg typ, men nu har jag haft mycket ett tag --> träningen blir lidande och mathållningen mindre bra. Så jag var nästan uppe på 68 kg nu i början av oktober, det är en aning för mycket.

Så nu är jag på väg tillbaka nedåt igen, 66,8 kg imorse. Det är ju inte över bara för att målvikten är nådd, det är ett ständigt arbete :p Sen har jag egentligen en önskan om några ytterligare färre kilo, men bara om min kropp är med på noterna. Jag har inte lust att offra allt för mycket, är ganska nöjd med mig själv som det är ändå :)

Provade chia-pudding till frukost i morse, behövdes lite mer smaksättning men annars helt ok.
Glömde väga mig i morse, försov mig så det blev lite stressigt eftersom jag glömde tanka bilen igår också. Gör ett försök i morgon igen.

Har kunnat motionera hela veckan (efter en veckas förkylning) och ätit normalt. Nu kommer utmaningen att inte balla ur under helgen. Lagom lagom lagom. *rabblar för mig själv*

25/8 68,7 kg (-2,7 kg)
1/9 71,5 kg (+2.8 kg)
8/9 71,4 kg (-0,1 kg)
15/9 71,8 kg (+0,4kg)
19/8 69,1 kg (-2,7 kg)
26/9 68,4 kg (-0,7 kg)
3/10 67,7 kg (-0,7 kg)
10/10 67,8 kg (+0.1 kg)

Det var väntat, trodde jag skulle ha gått upp mycket mer. Den senaste veckan har jag ätit på restaurang fyra gånger och det händer ju typ aldrig annars. Hade dessutom ett melt down i tisdags när jag hävde i mig fyra marabou kakor (kakor, inte chokladkakor!). Till råga på allt har jag tränat ett pass mindre!

På det igen!

Igår på kvällen ville hjärnan ta av sambons pastasallad :eek:

På ett sätt skönt eftersom jag varit så ointresserad men lite läskigt vilka krafter det finns. Jag är ju inte hungrig för fem öre men ändå blir känslan så stark.

Petade i mig 200kcal igår, det håller ju inte i längden men det går bättre och bättre att skeda yoghurt :)

Och definitivt i ketos fortfarande :p

Sambon säger att det är en pina att handla med mig nu för jag måste lusläsa alla innehållsförteckningar och fundera :p

Igår blev det en liten förpackning oatly "matlagningsgrädde" till soppa och en flaska fun light, det tog 20 minuter :rofl:

Fredagsmys = en kopp te... Kom ju på att jag inte behövde hoppa över båda fastedagarna bara för jag var sjuk i början på veckan. Dock väldigt trött och frusen idag, och hungrig men framförallt supersugen på nåt. Längtar så efter frukosten i morgon! Och att gå till gymmet och ta i ordentligt.

Har varit och vandrat hela dagen. Matmässigt blev det väl lite värre igår och idag. Käkade en cheeseburgare till lunch igår och några kakor och en minimunk. Idag slank det ner ett par småkakor, två-tre stycken tror jag och en minimunk, men annars så har det varit bra. Keso och kvarg till frukost, fick äta måltidsersättnings bars till lunch för jag orkade inte kånka på massa käk. Till middag blev det räksallad. Troligtvis har jag väl bränt av alla extrakalorier från skitmaten med all motion idag, men men. Nya tag till nästa dag. :)

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 099
Senast: Cocos
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 782
Senast: Hedinn
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
18 385
Senast: Brandgul
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 513
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka