Kanske funkar nötallergisäker mörk choklad annorlunda.![]()
Så är det naturligtvis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske funkar nötallergisäker mörk choklad annorlunda.![]()
Kan du inte tänka att du har testat två gånger och lärt dig massor om hur du fungerar och hur du agerar med maten under press? Du vet ju förmodligen nu var fällorna finns, menar jag? Sen håller jag helt med om att 5:2 är en bra metod, jag använder en modifierad variant. För mig som har svårt att få ihop livet med något som är konstant strikt passar den metoden utmärkt och jag upplever att den är betydligt enklare att hitta tillbaka till än andra metoder, där man mer känner att man förstör allt om man faller ur rytmen. Jag tror att du är på helt rätt spår!Jag är livrädd att misslyckas ytterligare en gång. Så rädd att jag inte gått ut "offentligt" med att jag försöker gå ner i vikt. På jobbet vet de och min närmsta familj vet, men det är de enda. Jag är så rädd att misslyckas och bli ledsen och skita i allt. Och om jag misslyckas denna gången då jag har haft/har hjälp av både diabetessköterska, psykolog och dietist vet jag inte hur jag någonsin skulle lyckas. Så det som är svårast är nog rädslan jag har både för ett misslyckande men också vad som händer om jag skulle lyckas. Jag har alltid varit överviktig/fet, jag har ingen aning om hur det är att vara normalviktig. Blir man annorlunda som person? Blir andra annorlunda mot mig?
Jag brukar säga åt alla som känner sig lite modstulna för att de känner sig haft ett bakslag att man måste ju leva och njuta av livet ibland också och inte se det som ett misslyckande alls så länge man inte stannar kvar i "frossarmode"![]()
Jag brukar säga åt alla som känner sig lite modstulna för att de känner sig haft ett bakslag att man måste ju leva och njuta av livet ibland också och inte se det som ett misslyckande alls så länge man inte stannar kvar i "frossarmode"![]()
När man väger 100+ är det så långt till målet att en frossardag kan göra att man tappar lusten helt.
Det är en hjärn-fälla man måste hitta lösningen på. Och klara av att igår var igår och idag är idag.
Låter som ursäkter när man tagit sig förbi det men det är fasiken inte lätt.
Jag menar, jag har valt att möblera om hela insidan för att få bukt med mina problem. Jag kan inte längre fysiskt ha sådana dagar men det betyder ju inte att jag inte kommer VILJA ha sådana dagar. Förhoppningsvis alltmer sällan dock.
Ja jag undrar om det inte blir värre om man skuldbelägger sig själv för det, att det blir lättare att fastna i den onda spiralen igen för att man får dåligt samvete och därmed blir låg osv...