Vikttråden 2015

En del styrketräning blir det och jag har tightat upp maten en del, så -1 kg sen sist jag stod på vågen, så bara ett kilo kvar till delmål #1 och därefter är det 5 kg kvar till det viktmässiga slutmålet. Styrkemässigt så lär jag inte nå målen i brådrasket om ens nånsin, men jag fortsätter ändå sträva mot dem :up:

61,7 kg står vågen på, trots att jag inte räknar kalorier längre utan jag tränar och försöker tänka på att inte ta så mycket pasta ris potatis utan ta mer grönsaker och kött. Det verkar ju fungera så jag fortsätter så här, 60 kg vore ju trevligt till sommaren, men det får väl bli som det blir.

Jag har mått dåligt och levt på godis, mackor och chocklad. Trots det ligger jag på 54.9 när jag vägde mig idag. O_o Fattar inte hur det går ihop.

Trillade av hästen och har gjort mig lite illa. Så någon mer motion än det vanliga jobbet lär det inte bli på ett tag. Tyckte inte att det kändes så farligt, så jag gick till jobbet dan efter. Mådde skit efter jobbet så jag åkte till akuten, läkaren blev jättearg på mig för att jag åkt och jobbat, fick göra en Cat-scan, men det var bara en liten muskelbristning och så blåmärken över hela axlarna och ryggen som tur var. :o

4b11bec7-3103-42f8-b155-937ad2f9ee3c_zps3kfxbwyi.jpg

Senast ändrad:
Jag har mått dåligt och levt på godis, mackor och chocklad. Trots det ligger jag på 54.9 när jag vägde mig idag. O_o Fattar inte hur det går ihop.

Trillade av hästen och har gjort mig lite illa. Så någon mer motion än det vanliga jobbet lär det inte bli på ett tag. Tyckte inte att det kändes så farligt, så jag gick till jobbet dan efter. Mådde skit efter jobbet så jag åkte till akuten, läkaren blev jättearg på mig för att jag åkt och jobbat, fick göra en Cat-scan, men det var bara en liten muskelbristning och så blåmärken över hela axlarna och ryggen som tur var. :o

4b11bec7-3103-42f8-b155-937ad2f9ee3c_zps3kfxbwyi.jpg
Aouch, hur länge ska du få gå med den där?

Börjar äntligen känna ork och motivation igen efter en ordentlig svacka, har påbörjat (med paus för förmiddagskaffe just nu) rensning av källaren idag och gjorde några ärenden som höll mig igång hela dagen igår. :D Mitt största gissel är annars att jag fastnar i soffan.

Dessutom har jag, efter att i ett par månader ytterst ofrivilligt lagt ridningen mer eller mindre på is, äntligen hittat lite glädje i att åka ut till stallet igen. :bump: Det blev en period med "ta bilen ut, göra det som måste göras, knappt prata med någon och bara se över hästarna lite snabbt" och det är ju faktiskt inte roligt alls :down: Nu känns det helt plötsligt lockande att cykla dit i vårsolen, hänga med stallkompisarna, gosa med hästarna och det har till och med blivit några skogsturer både till häst och i vagn med hästar som stallkompisarna glatt lånar ut :up: Nu hoppas jag bara att det ska sluta krångla och ordna upp sig med hästköp så att jag kan komma igång med den regelbundna ridningen igen, för i så fall tror jag detta med bra kost, motion och viktnedgång kommer komma nästan av sig självt :p

Soffsittandet och tröstätandet som min svacka lett till syns i alla fall inte på vågen (även om jag känner mig lite "pluffsig" i kroppen just nu) så det känns skönt att ha förutsättningarna för att liksom komma igång och börja om från där jag slutade. :up:

Jag har varit nere på 64,6 som lägst senaste veckan men sedan har det krupit upp igen och i morse, liksom i går, stod vågen på 65,2. :meh:

Träningen känns det som att det är lite si och så med trots att den nog flutit på ganska bra: jag spang i måndags morse och så har jag gått vår 3 km långa lunchpromenad varje dag den här veckan. Att det känns lite sådär är nog för att jag hade velat köra ett pass löpning eller styrka i helgen och så ville jag springa i dag men försov mig. Iofs har ju tåget inte gått; jag kan ju ge mig ut i kväll. Men det är alltid jobbigare pga att jag måste ta med mig barnvagnen.

Nå, vi får se hur det blir! :p

Här händer det ingenting - mer än möjligtvis uppåt. Dessutom har jag inte sprungit på 10 dagar på grund av en sträckning i hamstrings. Sedan några dagar tillbaka så kan jag dock cykla.

Slet som ett djur på cykeln idag. 19.4 km blev det.
Vågen sa 59.2 kg. Jag är väldigt tacksam med tanke på helgens totalkaos! Målet är att inte äta destruktivt till helgen. Måste lyckas.

Min helg kommer dessvärre inte bli så bra, ska ut å äta med en kompis och sen ska vi dricka drinkar. Så får nog förbereda mig för en liten uppgång :nailbiting:

Härligt @lil-sis! :)

*kl*
Var sur hela förmiddagen i dag för att jag varken kom ut i går eller skulle komma ut i dag på en springtur. Jag packade nämligen kläder och skor men glömde handduk, så inget lunchlöppass. Men efter den dagliga lunchpromenaden kändes det bättre. Jag har inga förhoppningar om att komma ut i kväll så det blir en bonus om det mot förmodan händer. :p (Sitter på tåget nu och är hemma efter 18 någong gång.)

64,8 sa vågen i morse iaf. :up:

Trots jag påbörjat röd vecka så håller sig vågen på 81.5-81.8 så det är skönt! Snart återgår vardagen till skola igen (haft praktik i 7 veckor, 1 vecka kvar) och då kommer det bli mer regelbundna måltider och jag kommer få tillbaka den dagliga motionen när jag tar mig mellan tåg och skola, inte för att det är mycket att hurra över, gör väl kanske 20-25 min om dagen, men bättre än som nu när jag sitter på en kontorsstol hela dagen :down: Men, det börjar bli varmt och sol, så ska nog börja ta cykeln till tåget vilket plussar på motionstiden med ca 30 min cykel om dagen :) Förhoppningsvis boostar det viktnedgången lite.

Skit skit skit går det med träningen. Det enda jag gjort i helgen är småpromenader och så gjorde jag några halvliggande pull ups under en sådan där stång som finns på lekplatser när vi var där med dottern i lördags. Inte konstigt att jag var sur och trött i helgen. :down: Nu i morse försov jag mig igen, så ska jag träna i dag får det bli i kväll. Får se om det går. :crazy:

Fortfarande 64,8 på vågen iaf, trots ganska så stora utsvävningar i helgen.

Sambon åkte precis iväg med bilen som blir borta fram till helgen... Så nu är jag mer eller mindre tvingad att motionera om jag vill ta mig någonstans :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: co-SMAD4
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur