Vikttråden 2015

Ett mirakel har skett! Trots att jag tillbringade helgen på resande fot under stort frosseri - det var planen med resan att frossa i den typ av mat som serverades i mitt föräldrahem till fest och hos mina morföräldrar stup i kvarten - så gick jag ner litegrann under förra veckan! Jag hoppades på ingen viktökning som bästa resultat, annars.

Jag är nu nere på den vikt jag betraktar som "högsta som är helt okej". Tänker mig att jag håller stilen fram till jul och ser vad som händer. Två kilo mindre än nuvarande, är ungefär den lägsta vikt jag bedömer det värt besväret att hålla mig till. Under den består livet av att tänka på vikten och det vill jag inte. Som "min vikt" räknas det jag väger på måndagmorgon. Sen varierar det ofta med bortåt två kilo både över dagen och över veckan, men jag väger mig normalt inte oftare än varje måndag, helst mer sällan än så.

Det är viktigt för mig att figuren snarare är ett resultat av min livsstil (och då en livsstil som jag trivs med) än målet med min livsstil.
 
Ett mirakel har skett! Trots att jag tillbringade helgen på resande fot under stort frosseri - det var planen med resan att frossa i den typ av mat som serverades i mitt föräldrahem till fest och hos mina morföräldrar stup i kvarten - så gick jag ner litegrann under förra veckan! Jag hoppades på ingen viktökning som bästa resultat, annars.

Jag är nu nere på den vikt jag betraktar som "högsta som är helt okej". Tänker mig att jag håller stilen fram till jul och ser vad som händer. Två kilo mindre än nuvarande, är ungefär den lägsta vikt jag bedömer det värt besväret att hålla mig till. Under den består livet av att tänka på vikten och det vill jag inte. Som "min vikt" räknas det jag väger på måndagmorgon. Sen varierar det ofta med bortåt två kilo både över dagen och över veckan, men jag väger mig normalt inte oftare än varje måndag, helst mer sällan än så.

Det är viktigt för mig att figuren snarare är ett resultat av min livsstil (och då en livsstil som jag trivs med) än målet med min livsstil.

Akta dig för vad du skriver. Nu är nu officiellt ett levande bevis på att man går ner i vikt av att äta mer (och av bara farten även på att man går upp av att äta för lite). Din kropp har säkert varit inställd på det berömda svältläget. Nu när du frossade under helgen så kickade förbränningen igång igen. :laugh:
 
Akta dig för vad du skriver. Nu är nu officiellt ett levande bevis på att man går ner i vikt av att äta mer (och av bara farten även på att man går upp av att äta för lite). Din kropp har säkert varit inställd på det berömda svältläget. Nu när du frossade under helgen så kickade förbränningen igång igen. :laugh:
Exakt min teori!

Jag gick dock inte upp av att äta för lite, jag gick upp av mina semestervanor i somras, som dock inte tillnärmelsevis var så späckade med fett och protein som maten under den gångna helgen. Medan jag åt för lite hamnade min vikt på en platå, pga svältläge.

Helgens stålbad i dansk husmanskost, fick rätsida på det hela!

Fläsksvålar, here I come! :D
 
Exakt min teori!

Jag gick dock inte upp av att äta för lite, jag gick upp av mina semestervanor i somras, som dock inte tillnärmelsevis var så späckade med fett och protein som maten under den gångna helgen. Medan jag åt för lite hamnade min vikt på en platå, pga svältläge.

Helgens stålbad i dansk husmanskost, fick rätsida på det hela!

Fläsksvålar, here I come! :D

Tusan också! Jag glömde nämna platån!
:D
 
Träffat dietisten, sista besöket efter op.

Deras våg sade 58.35 kg och då bör min visa typ 56.5, vilket ger -50kg :D

Stränga order om att inte gå ner mer nu. Men det gör jag nog inte, har vägt ungefär samma ganska länge.

Visserligen 60.4 på reproduktionscentrum 19/10 men det var på äggplocksdagen = mkt vätska.

BMI 23 och överskottshud men knappt något häng, kan inte klaga, har ju bara gått 14 månader sedan op!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
757
Senast: Mint
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
473
Senast: dobbis
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 998
Senast: zassoo
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
337
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp