Han väger 40 kg och är 170 cm lång. Nej han såg inte sjukligt smal ut, välmusklad och fin.
Kan nämna att han är asiat, de brukar kunna väga mindre.
Det låter extremt lite, men säger du det så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han väger 40 kg och är 170 cm lång. Nej han såg inte sjukligt smal ut, välmusklad och fin.
Kan nämna att han är asiat, de brukar kunna väga mindre.
Det är ju inget fel eller kränkande i det jag tycker eller något personlig påhopp av något slag. Så i detta fallet gäller inte det (anser jag). Jag tycker även att folk med blå ögon passar i svart. Ser inte problemet att ha sådana åsikter och nämna det.Ibland är det faktiskt bättre att hålla tyst om sin åsikt. + Det som @Koltrast påpekade, du skrev om "folk".
Jag har räknat ut (eller jag har använt ett program som räknar ut) att jag gör av med ca. 1900-2000 kcal i snitt per dag, baserat på den så kallade Harris & Benedict-ekvationen. Den utgår från vad man har för grundförbränning och sedan multiplicerar man med en faktor/konstant som bestäms utifrån hur pass fysiskt aktiv man är.
Nej, men det finns det andra som gör.Jag ser inget fel i att tycka som jag gör eller att nämna det.
Men det kan ju inte jag rå för. Jag skulle aldrig skriva något jag misstänkte kunde få någon att ta illa upp eller känna sig illa till mods.Nej, men det finns det andra som gör.
Själv upplever jag det besvärande att de här replikerna dessutom utgår från vad jag skrev om mig själv.
Jag utgår ifrån att folk förstår att det jag skriver är min åsikt och inget annat, därför blir sådan ordagrannhet överflödig.Alltså vad som är "snyggt" måste ju vara något personligt för varje individ att avgöra. Därav blir det lite knepigt att uttala nån slags generell "sanning" i stil med "kurviga ser bättre ut med..." eller liknande. Nästa gång @Habiba tror jag att det är bättre att du använder termer som "personligen tycker jag att..." innan du uttalar dig!
Haha, japp! Helt klartVi har troligen helt motsatt kroppsbyggnad @LindgrenV![]()
Jag utgår ifrån att folk förstår att det jag skriver är min åsikt och inget annat, därför blir sådan ordagrannhet överflödig.
Folk bör förstå ändå.
Men måste man (dessutom i en "vikttråd" där det kan finnas mer eller mindre problematik kring just vikt) tala om vilken vikt/hur mycket hull man själv tycker är snyggast på en viss kroppstyp? Alltså inte tala om vid vilken vikt man själv trivs, utan generellt vad raka/kurviga personer passar i för "hull" enligt dig.
Onödiga konflikter? Kom igen nu, du sitter och säger att tjejer med X kroppstyp ska vara smala. Det är bara oförskämt och dumt om du frågar mig. Inte är det särskilt nytänkande heller - att säga till kvinnor att de ska vara smala är knappast nåt nytt.Nej ingen som tvingar en att skriva någonting nånstans faktiskt. Man måste inte starta onödiga konflikter heller.
Jaha. Jag tyckte att det var uppenbart att chokladflingor innehöll socker ja, därav smileyn. Får tänka på det tills nästa gång
Överlag så är det väldigt mycket socker i mat, åtminstone om man granskar innehållsförteckningar. Varför måste det vara så?
Jag bryr mig inte särskilt mycket om hur andra äter i praktiken, alla får göra som de själva vill och jag skulle aldrig självmant ta upp det vid matbordet. Men jag tycker att det är intressant att diskutera kring kost osv även om jag är långt ifrån lika kunnig som ex @zassoo.
(Ursäkta eventuella grammatiska fel, det är svårt att skriva med en hand).
Men måste man (dessutom i en "vikttråd" där det kan finnas mer eller mindre problematik kring just vikt) tala om vilken vikt/hur mycket hull man själv tycker är snyggast på en viss kroppstyp? Alltså inte tala om vid vilken vikt man själv trivs, utan generellt vad raka/kurviga personer passar i för "hull" enligt dig.
Men hur mycket mindre än 55 kilo kan en fullvuxen människa väga?