Vikttråden 2021

Börjat dagen med brunch i form av kaffe, c-vitamin, kokt ägg, yoghurt m banan, blåbär och frögranol, fröknäcke med ost, tomat, paprika och ärtskott. Är ungefär halv dagsintaget men jag lär inte bli hungrig förrän sent i kväll så det är okej.

Försöker peppa mig själv att göra en matplanering för nästa vecka. Skulle nog behöva inventera frysen och se vad som finns.
 
Vägardag! -0,6 sedan sist jag vägde mig :)
I fredags slank det ner en pizza och en toblerone, men har ändå lyckats hålla mig inom ät-ramarna ganska bra.
Glassen mini-twister går åt i mängder i detta hushållet dock… Med sina 38kcal är den en kaloriräknares bästa vän! :d
 
6/1 90 kg
14/1 89 kg
21/1 88 kg
28/1 87 kg
3/2 86 kg
9/2 85 kg
23/2 84 kg
4/3 83 kg
18/3 82 kg

26/3 81 kg

Sjukt ändå att det är -9 kg nu O_o och att jag vant mig vid öka mängd grönsaker (läs: broccoli) och mindre portioner utan att längre känna mig hungrig hela tiden.

Jahaja, idag vågade (pun intended) jag ställa mig på vågen igen.

30/8 86 kg

Blev alldeles för mycket glass och göttigt på semestern samtidigt som rörelsen minskade enormt. Men nu är vardagen igång igen så det ska förhoppningsvis lösa sig.
 
Fastedag idag, vägde mig trots att det inte är vägdag idag och såhär långt är det -3kg på 2,5v fasta och det får man ju vara jäkligt nöjd med.

Har kommit igång ordentligt med löpträningen och det hjälper ju till en del. Va ute på längsta rundan efter semesteruppehållet igår, klämde 7,6km i 5.35 tempo och det är jag otroligt förvånad över eftersom jag fortfarande har några kilon att plocka bort.
Märker att kläderna börjar sitta lite bekvämare i midjan och jag är inte lika uppblåst längre, släppt massor med vätska känns det som.
 
Shit va hungern bet i innan jag fick äta min burk med weightwatchersoppa.. Trodde min sista stund va kommen:rofl: Men nu är jag nöjd!
Ja men alltså så fort man äter mindre (menar, det handlar ju om kcal in och ut) så tror jag att jag ska typ svimma eller dö, fast jag inte har lågt blodsocker, bara huvudet som inbillar mig det. Mutter. Jag försöker med hälftenmetoden; dvs äter mindre portioner bara och försöker äta lååångsammare, lite ovant för nån som är van att kasta i sig "massa" mat. Och eftersom jag vill kunna äta som vanligt, eller alltså vanlig mat, ja då är det ju bara tålamod, tålamod, TÅLAMOD för att få resultat på vågen.
 
Ja men alltså så fort man äter mindre (menar, det handlar ju om kcal in och ut) så tror jag att jag ska typ svimma eller dö, fast jag inte har lågt blodsocker, bara huvudet som inbillar mig det. Mutter. Jag försöker med hälftenmetoden; dvs äter mindre portioner bara och försöker äta lååångsammare, lite ovant för nån som är van att kasta i sig "massa" mat. Och eftersom jag vill kunna äta som vanligt, eller alltså vanlig mat, ja då är det ju bara tålamod, tålamod, TÅLAMOD för att få resultat på vågen.
Jag bruka inte ha ont av att fasta, tvärtom. Men igår hade nog löpturen kvällen före lite uttömmande effekt, energin va inte super om man säger så :rofl:
 
Protein works måltidsersättningar var inte så goda :nailbiting: Vilket gör att jag skjuter upp och missar måltider, vilket i sin tur gör mig så hungrig att jag fuskar istället. Så försöker att styra upp det igen nu.

Sen är det det här eviga tjatet från vissa personer om att umgås över mat jämt, tycker det är svårt!
 
Protein works måltidsersättningar var inte så goda :nailbiting: Vilket gör att jag skjuter upp och missar måltider, vilket i sin tur gör mig så hungrig att jag fuskar istället. Så försöker att styra upp det igen nu.

Sen är det det här eviga tjatet från vissa personer om att umgås över mat jämt, tycker det är svårt!
Det är precis pga det som jag väljer 5:2.. Jag vill kunna sitta och njuta av god mat med vänner och familj utan att känna att jag pajjar viktnedgången.
 
Jag har så mycket träning inplanerat den här veckan att jag skippat fastedag, så dålig kombo för mig för jag känner bara att jag inte orkar något.

Men har hållt mig till matplanen den här veckan i övrigt :) men är sååå sjukt sugen på choklad.
 
Tycker också det är tråkigt att det oftast ska umgås över mat. Jag vill ju inte alltid ta upp att jag försöker gå ner i vikt.

Har dock en av vännerna där vi ofta fikar eller lunchar. Hon har inget problem med övervikt som jag men är helt ok med att jag bara tar en kaffe vid fikat även om hon tar något mer. Det är inte helt ovanligt att vi delar på något till kaffet heller eller att hon äter sen lunch och jag bara dricker kaffe.
 
Alltså, lunchen idag! Godaste salladen på länge med thaimarinerad kycklingfilé , glasnudlar marinerade med soya och ingefära, hemmapicklad rödkål med ingefära, kanel och stjärnanis bla. Såå gott! Och extra gott när det varit 2dag dagen före :rofl:
 
Jag har så mycket träning inplanerat den här veckan att jag skippat fastedag, så dålig kombo för mig för jag känner bara att jag inte orkar något.

Men har hållt mig till matplanen den här veckan i övrigt :) men är sååå sjukt sugen på choklad.
Köp mörk choklad? :) Då unnar du dig något samtidigt som det dämpar sötsuget på bara nån ruta, tycker jag iaf :)
 
Köp mörk choklad? :) Då unnar du dig något samtidigt som det dämpar sötsuget på bara nån ruta, tycker jag iaf :)
Kan lätt äta 200 gram mörk choklad också, men är bara besviken efteråt eftersom det inte är särskilt gott och blir ÄNNU mer sugen på GOD choklad. Så tyvärr inget för mig :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur vet man egentligen vilka babyskydd som är bra? Är testfakta trovärdigt? Isåfall är jättebilliga beemoo bättre än Britax 🤯...
Svar
14
· Visningar
756
Senast: Karfitsa
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 977
Senast: zassoo
·
IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Super-GP, den mäktiga finalhoppningen för alla årets GP-vinnare på Longines Global Champions Tour, avgjordes på lördagskvällen i Prag...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp