Vikttråden 2023

Det tråkiga är att jag i så fall skulle behöva sitta själv och frysa i bilen under tiden kollegan var inte och åt 😅 så jag tycker inte det känns speciellt kul för någon av oss. Men det blir kanske en gång i veckan, max, så jag tror inte det står och faller på det heller.

Ah nä det förstår jag ändå! Tänkte om båda åt i bilen 😁
 
Här känns det fortsatt tungt. Gjorde ingen cardio utöver styrkepass och jag kände mig fortsatt omotiverad. Kroppen kändes inte bättre trotts ökat intag av protein. Fick sin förklaring dagen efter när en förkylning med feber bröt ut. Missar därför två träningspass denna veckan. Jag antar att humöret inte hjälps av att jag har en bäbis som bara låter mig sova två timmar i stöten. Men det är ju därför det är viktigt med cardio så att jag orkar mer trots trött. Jag håller att äta någonstans mellan 1200-1500 kalorier per dag. Appen säger att det ska innebära 0.5kg ner i veckan med träningen. Tror inte på det då det känns som att viktminskningen avstannat. Det positiva är att sockersuget försvunnit. Innan gick jag och räknade dagarna tills jag fick äta lösgodis nästa gång. Nu har jag inte handlat på två veckor och kommer inte handla i helgen. Känns inte viktigt. Men från och med nu är det mycket högtider och det kommer vara middagsbjudningar med efterrätt varje helg. Både förra och denna helgen både lördag och söndag 🫢 höll mig under kalorimålet ändå. Tror jag. Beroende på såsen :angel1:
 
Kanske ett kokt ägg och keso eller ett glas mjölk och en banan skulle ge proteiner också om proteinshaken faktiskt är vidrig sedan när du provar?

Har läst att det är lite trixigt att gå ned i vikt och öka kraftigt i vad man kan lyfta samtidigt. Kanske var just proteinet. (själv så går jag typ upp ett kg av träningsvärk :laugh: men det är ju helt klart värt det och förvinner ju igen när man inte är öm o svullen längre)
Ja. Jag tänker ju att bodybuildare brukar ju bulka för att bli extra snygga. Tänk då hur fantastiskt jag kommer bli. Har ju bulkat nitist i åratal. Jag äter 100gram keso varje morgon. Hittade ett recept på havrepankakor med proteinpulver i. Åt med banan och keso men då stack ju kalorierna på en gång. Svårt det här
 
Här känns det fortsatt tungt. Gjorde ingen cardio utöver styrkepass och jag kände mig fortsatt omotiverad. Kroppen kändes inte bättre trotts ökat intag av protein. Fick sin förklaring dagen efter när en förkylning med feber bröt ut. Missar därför två träningspass denna veckan. Jag antar att humöret inte hjälps av att jag har en bäbis som bara låter mig sova två timmar i stöten. Men det är ju därför det är viktigt med cardio så att jag orkar mer trots trött. Jag håller att äta någonstans mellan 1200-1500 kalorier per dag. Appen säger att det ska innebära 0.5kg ner i veckan med träningen. Tror inte på det då det känns som att viktminskningen avstannat. Det positiva är att sockersuget försvunnit. Innan gick jag och räknade dagarna tills jag fick äta lösgodis nästa gång. Nu har jag inte handlat på två veckor och kommer inte handla i helgen. Känns inte viktigt. Men från och med nu är det mycket högtider och det kommer vara middagsbjudningar med efterrätt varje helg. Både förra och denna helgen både lördag och söndag 🫢 höll mig under kalorimålet ändå. Tror jag. Beroende på såsen :angel1:
Jag har lyssnat med ett halvt och ointresserat öra när min favvopodcast pratar om styrketräning och de verkar (har jag typ för mig) diskutera om man inte ska skilja på styrke och cardiopass lite i tid. Om jag uppfattade det rätt som att du körde båda samtidigt normalt.
 
Hängde på ny förstasiffra hela tre dagar i rad :) men nu har jag hasat upp igen. Då var jag bara 0,7 från mitt mål. (som är precis bmi 25)
Är det bara jag som har en totalt taggig kurva, det har hittills aldrig hänt att jag fått en nedgång och behållit den i mer än ett par dagar, det brukar gå någon månad innan den nya nedersta siffran dyker upp mer ofta. (jag kör våg varje dag).
 
Hängde på ny förstasiffra hela tre dagar i rad :) men nu har jag hasat upp igen. Då var jag bara 0,7 från mitt mål. (som är precis bmi 25)
Är det bara jag som har en totalt taggig kurva, det har hittills aldrig hänt att jag fått en nedgång och behållit den i mer än ett par dagar, det brukar gå någon månad innan den nya nedersta siffran dyker upp mer ofta. (jag kör våg varje dag).
Jag lägger aldrig in i appen när jag gått upp 🙈, bara när jag gått ned och känner att det börjar bli stabilt där. Nu har jag dock inte kunnat lägga in någon ny vikt på snart två veckor utan ligger och nöter runt samma siffra, så jag börjar känna att det är lite segt :cautious:
 
Jag har lyssnat med ett halvt och ointresserat öra när min favvopodcast pratar om styrketräning och de verkar (har jag typ för mig) diskutera om man inte ska skilja på styrke och cardiopass lite i tid. Om jag uppfattade det rätt som att du körde båda samtidigt normalt.
Innan när jag bara orkade köra två tre övningar kunde jag ta cardio samtidigt men nu när vi kör hela styrketräningspass måste jag dela upp det. Så har kört tre styrketräningar och 3 st 25 min pass på trappmaskinen dagarna mellan. Vi har ju gymmet hemma så det är lätt att smita ner 25 min efter barnen lagt sig 😊.

Grattis till ny förstasidor. Vissa saker är nog vilken tid i cykeln man väger sig och vilken tid på dagen.
 
Ja, då finns det inga ursäkter! Men jag försöker välja lite smartare på macken, kanske inte köpa godis bara för att 🤭
Jag tycker att mackar mm, ffa Gulf, har riktigt bra LCHF/Keto alternativ numera. Jag är ju glutenintolerant och glutenfria alternativ är svåra för de innehåller väldigt mycket högprocessad mat. Har numera frågat efter Keto och säger jag är glutenintolerant och har fått riktigt bra sallader och varm mat alternativ som inte finns på skylt.
 
Jag tycker att mackar mm, ffa Gulf, har riktigt bra LCHF/Keto alternativ numera. Jag är ju glutenintolerant och glutenfria alternativ är svåra för de innehåller väldigt mycket högprocessad mat. Har numera frågat efter Keto och säger jag är glutenintolerant och har fått riktigt bra sallader och varm mat alternativ som inte finns på skylt.
Kul! Har tyvärr inga Gulf alls här, men jag kan alltid ställa frågan 😊
 
Jag lägger aldrig in i appen när jag gått upp 🙈, bara när jag gått ned och känner att det börjar bli stabilt där. Nu har jag dock inte kunnat lägga in någon ny vikt på snart två veckor utan ligger och nöter runt samma siffra, så jag börjar känna att det är lite segt :cautious:
Ah! :) men det känns lättare för mig att bara göra samma jämt.
 
Ah! :) men det känns lättare för mig att bara göra samma jämt.
Förstår det, menade mest att det går väldigt mycket upp och ned och hade blivit en taggig kurva för mig också om jag la in varje vikt, så det är nog ganska vanligt.

Har hållt mig till "hela" halvkilon också, för det varierar verkligen så mycket från dag till dag.
 
Hängde på ny förstasiffra hela tre dagar i rad :) men nu har jag hasat upp igen. Då var jag bara 0,7 från mitt mål. (som är precis bmi 25)
Är det bara jag som har en totalt taggig kurva, det har hittills aldrig hänt att jag fått en nedgång och behållit den i mer än ett par dagar, det brukar gå någon månad innan den nya nedersta siffran dyker upp mer ofta. (jag kör våg varje dag).

Jag får en fördröjning på drygt en vecka. Dvs, när jag går upp efter att ha ätit fel så är det veckan efter. Har tyvärr också bytt första siffra till den högre igen. Men väntade mig egentligen inte annat eftersom jag varit otroligt onyttig flera dagar i rad. Så lätt att överkonsumera 7000 kalorier och ett jäkla slit att ta bort dem.
 
Väger mer än jag någonsin har gjort 😭 Vilket ju inte är så konstigt med tanke på hur dåligt jag ätit det senaste. Men nu får jag ta tag i att det bara blir snacks en gång i veckan. Sovit dåligt med, tror det blir bättre med lite jämnare matvanor. Så kommande veckas mål är inget snacksande förrän lördag och ingen snabbmat. Har storhandlat och har matlådor i kylen också så ingen snabbmat borde inte vara alltför svårt att lyckas med.
 
Jag får en fördröjning på drygt en vecka. Dvs, när jag går upp efter att ha ätit fel så är det veckan efter. Har tyvärr också bytt första siffra till den högre igen. Men väntade mig egentligen inte annat eftersom jag varit otroligt onyttig flera dagar i rad. Så lätt att överkonsumera 7000 kalorier och ett jäkla slit att ta bort dem.
Ah ja det skulle förklara en del faktiskt, om det är lite eftersläpning.
 
Jag är ett ärkenöt. Klagade på att vågen inte fungerade och att jag måste köpa en ny. Kom på idag att jag kanske inte ställt vågen på golvet utan hallmattan. Mycket riktigt när jag gjorde det så visade den rätt, tyvärr! Har gått upp ett kg men håller mig fortfarande på den nedre förstasiffran med 1 g marginal. Deppigt men samtidigt realistiskt. Nåja upp på hästen igen.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 914
Senast: BernT
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 962
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 824
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp