Vila i frid gamle vän

Skogstroll

Trådstartare
Detta är en tråd för dödsannonser...

Vila i frid gamle vän:

Igår kväll somnade min bästa vän sen 14 år tillbaka in.
När jag skulle släppa in hästarna för kvällen gick han bort i ett hörn av hagen och la sig ner för att aldrig resa sig igen..
Din gamla kropp gav upp och det fanns inget mer jag kunde göra för dig än att låta dig gå..Beslutet var lätt att fatta trots allt,veterinären var ute på en timme ungefär och gav dig den slutgiltiga sprutan.
Den här morgonen i stallet var tuff utan ditt välkomst "hummande" när jag öppnade stalldörren..dina vänner gnäggade efter dig i hagen..Mitt liv blir annorlunda utan dig gamle vän..Du var världen bästa föl-pappa,tog alltid hand om dom små,samtidigt som du var en stark ledare som bara behövde vifta med ena örat för att få ordning i hagen.Du är saknad gamle vän..och ingen kommer någonsin kunna ersätta dig.Min mornar och kvällar blir aldrig detsamma utan dig gamle vän..Detta är en hyllning..till min bästa vän och kämpe..min vackra springare..mitt hjärta..JAG SAKNAR DIG!

Kalle Song R.I.P

Född: 13/6 1984
Död: 26/2 2009

Sv: Vila i frid gamle vän

Har kommer en liten kram för jag vet hur det känns att förlora någon som betyder otroligt mycket! :cry:

KRAM

Vilken vacker text du skrivit om din vän. Han gick bort med vetskapen att han var älskad, det är jag övertygad om.

Tröstkram till dig, det blir tufft framöver men så småningom kommer du att minnas din vän med ett leende i stället för med tårar.

Åh va tråkigt:(
Jag har också förlorat en vän, min första häst... Det var flera år sedan men jag kom på nu hur mycket jag saknar honom! Jag minns särskilt min sommar med honom, just nu skulle jag ge mycket för att ha honom igen.

Sabre Quick
f. 1987
d. 2005

26218436.jpg

Tårarna trillar när jag läser:cry:
Din vän fick det bästa slutet man kan önska, att få vara i hagen bland sina vänner och bara få lägga sig ner och somna för alltid.
En stor eloge till dej som lät honom gå.

Massor av tröstkramar.

Tack allihop!!
Till viss del känner jag lättnad..har oroat mig länge för hans hälsa, testat produkt efter produkt mot ledvärk och stelhet..han har inte haft direkt ont det vet jag,men stel och knarrig på mornarna..och väldigt trött det senaste.Tror inte att han hade ont igår heller..han såg mest förvånad ut för att han inte kunde resa sig..han hummade farväl till mig och sina fyrbenta vänner innan han somnade in..men saknaden efter honom är ENORM..Allt var annorlunda i stallet imorse..ordningen var ändrad..men hans själ lever vidare här..över ängarna..han kommer alltid att finnas nära mig ändå..
Han finns hos mig här och jag finns hos honom på de evigt gröna ängarna..där ingen har ont längre..

Denna tråd startades lägligt...

Idag drog min älskade ponny sitt sista andetag.
Han hade varit sjuk i någon vecka, fick medicin och blev bättre, men i onsdags så blev det sämre igen... Vet frågade om vi ville få annan medicin som förhoppningsvis skulle ha effekt. Vi svarade ja då han var väldigt pigg i huvudet, åt och drack normalt och gnäggade när man kom, bara det att benen inte riktigt hängde med.
Medicinen gav inte effekt och i morse var det så illa att han inte ens ville äta.
Medan jag satt där med hans huvud vilande i mitt knä insåg jag att han verkligen inte ville leva mer och att de sista dagarna enbart varit till för min skull, för att jag skulle orka.
Vi ringde på veterinär som skulle ringa upp innom en timme, vet. ringde upp och sa att han skulle komma om 5 min. När jag kom ut i stallet för att ta ett sista avsked var min älskade vän redan borta. Han hade lyckats kravla sig ut på stallgången mot dörren för att gå ut, ända in i slutet var hans kärlek till att vara utomhus stark.
På ett sätt känns det skönt att han somnade in själv, andra sidan inser ju att det bästa kanske hade varit att låta honom somna in redan i onsdags...
Jag har gråtit så mycket de senaste dagarna ner i hans päls, det har på något sätt hjälpt mig lite.
Sen tror jag inte riktigt att jag förstått att han är borta. Han var verkligen mitt allt och jag är så otroligt tacksam för de tio år och lite till vi faktiskt fått tillsammans. Jag fick honom i julklapp när jag var fem år och en bättre julklapp kunde jag aldrig fått. Så många minnen och skratt.
De sista dagarna har han bara legat ner med huvudet i mitt knä och vi har bara gosat och tagit farväl.

Cederslunds Pontjack

född 26 Maj 1985
död: 27 februari 2009

Tack för allt!:bow:

Jag förstår verkligen hur du känner och vad du går igenom! *kramar om*

vilken tung dag för oss...:cry:
Fick min vän i julklapp när jag var 14 år..nu är han borta..Dom springer nog där på dom evigt gröna ängarna tillsammans och har det helt fantastiskt nu!!Solen värmer i deras päls,fåglarna kvittrar och deras ben är unga igen..jag ser dom när jag blundar:)

Jaa, jag kan se dem också.

Kom och tänka på en dikt som jag hittade för några år sedan, den passar väldigt bra nu...

They say memories are golden,
Well, maybe that is true;
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
A million times I cried;
If love alone could have saved you,
You never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still;
In my heart you hold a piece
No one could ever fill.

But now I know you want me
To mourn for you no more,
To remember the happy times
Life still has much in store.

Since you'll never be forgotten
I pledge to you today;
A hallowed place within my heart
Is where you'll always stay.

If tears could build a stairway
And heartache make a lane;
I'd walk the path to heaven
And bring you back again.

Jag sitter här och blir alldeles tårögd och minns min fina springare som jag tog bort för flera år sedan nu. Jag tror första hästen ofta lämnar den största saknaden. Första gången att ta beslutet att ta bort en häst blir nog också ofta det jobbigaste. För mig kändes det nästan som en förlorad oskuld... Min hästs död låg trots allt i mina händer fast jag visste och vet än idag att det var det rätta. För det är faktiskt så att det är det ansvar vi tar på oss när vi skaffar ett djur, att också ha modet och styrkan att kunna ta dem svåra besluten när det är dags. Och den dagen kan ibland komma fortare än man tror.

Men gråt ut sorgen, lika bra att släppa ut alla känslor för att sedan kunna rycka upp sig och gå vidare. Jag har idag en ny häst jag älskar, även om det har varit svårt att komma över min första kärlek...:love:

Min första häst, Lasse, den vackraste någonsin:
th_lassenra.jpg

Så min nuvarande prickiga köttbulle...:D
th_Finastilla.jpg

Även om saknaden kanske aldrig helt går över så blir den betydligt lättare att hantera med tiden. Tröstkramar till dig och alla andra som tagit det svåra beslutet!

superfin dikt!! Nu grinar jag igen..lite jobbigt när man sitter i receptionen på ett stort företag och ska vara trevlig i telefon..:crazy:

det är så skönt att ha er bukare när sånt här händer..
tack alla!

Jösses vad jobbigt det här är..

vilken tung dag för oss...:cry:
Fick min vän i julklapp när jag var 14 år..nu är han borta..Dom springer nog där på dom evigt gröna ängarna tillsammans och har det helt fantastiskt nu!!Solen värmer i deras päls,fåglarna kvittrar och deras ben är unga igen..jag ser dom när jag blundar:)

usch jag ser ingenting för alla tårar.. Förlorade en häst för ca sju år sedan men så fort jag läser att någons häst har dött så.. :cry:

men dom har det bättre på andra sidan..

RIP alla saknade vänner ;(

En speviell kram till min lilla pålle, som var min första häst som jag ägde i 10 år, fick dig när jag var 4 år!
En underbart snäll d-ponny på 148 cm. Älskade dig, tyvärr var vi tvungen att ta bort dig då du börjat tappa tänderna och inte fick i dig tillräckligt med mat!

MY ONE AND ONLY LOVE
f:1977
d:2007
fick 10 underbara år med dig<33

Jag beklagar förlusten, och hoppas att du gläder dig åt alla fina minnen du fått. Jag förlorade mitt sto i för två månader sedan, och tänker på henne varje dag. Jag tröstar mig med den fina tid vi fick tillsammans, och är så tacksam för att jag fick vara hennes partner under våra år tillsammans. Hon galopperar tillsammans med er andras hästar nu... men i hjärtat är hon alltid hos mig.

Denna tråd startades lägligt...

Idag drog min älskade ponny sitt sista andetag.
Han hade varit sjuk i någon vecka, fick medicin och blev bättre, men i onsdags så blev det sämre igen... Vet frågade om vi ville få annan medicin som förhoppningsvis skulle ha effekt. Vi svarade ja då han var väldigt pigg i huvudet, åt och drack normalt och gnäggade när man kom, bara det att benen inte riktigt hängde med.
Medicinen gav inte effekt och i morse var det så illa att han inte ens ville äta.
Medan jag satt där med hans huvud vilande i mitt knä insåg jag att han verkligen inte ville leva mer och att de sista dagarna enbart varit till för min skull, för att jag skulle orka.
Vi ringde på veterinär som skulle ringa upp innom en timme, vet. ringde upp och sa att han skulle komma om 5 min. När jag kom ut i stallet för att ta ett sista avsked var min älskade vän redan borta. Han hade lyckats kravla sig ut på stallgången mot dörren för att gå ut, ända in i slutet var hans kärlek till att vara utomhus stark.
På ett sätt känns det skönt att han somnade in själv, andra sidan inser ju att det bästa kanske hade varit att låta honom somna in redan i onsdags...
Jag har gråtit så mycket de senaste dagarna ner i hans päls, det har på något sätt hjälpt mig lite.
Sen tror jag inte riktigt att jag förstått att han är borta. Han var verkligen mitt allt och jag är så otroligt tacksam för de tio år och lite till vi faktiskt fått tillsammans. Jag fick honom i julklapp när jag var fem år och en bättre julklapp kunde jag aldrig fått. Så många minnen och skratt.
De sista dagarna har han bara legat ner med huvudet i mitt knä och vi har bara gosat och tagit farväl.

Cederslunds Pontjack

född 26 Maj 1985
död: 27 februari 2009

Tack för allt!:bow:

Och ännu en gång sprutar tårarna från mig..
Vet inte hur många gånger per lektion jag fick springa till toan och gråta idag.
Han skulle aldrig,aldrig kunna få ett bättre hem än vad han fick hos dig, inte i närheten.
Man såg på honom hur mycket han älskade hans hem, hans stall, hans spilta, hans hagar, hans ägare, du martina. Man såg på honom att du var hans bästa, bästa vän.
Jag tycker det är så konstigt, min häst dog för nästan exakt ett år sedan, samma ålder och samma sjukdom.
Dom är där uppe tillsammans nu, jag känner det på mig.

RIP Pontjack, vi kommer aldrig att glömma dig.

vilken fin dikt! tårarna började rinna...

jag var själv tvungen att ta bort mitt eget uppfödda sto i höstas... hon fick en muskelskada som inte läkte bra. hon var en häst som älskade att jobba, så att bara ha henne att stå var inget alternativ, tyvärr... hon var 6 år... vi kände varann utan och innan, ibland hann jag bara tänka en sak så gjorde hon det direkt...

princess alexia <3

f. 9/5 2002
d. 16/9 2008

nu busar dom alla tillsammans i trappalanda, ingen behöver ha ont mer

Ush lider med dig, man har ju avverkat en del :(
Yankee love
Qask Ask
Macki Drew
Lindford Bob

Man vänjer sig aldrig och man tror aldrig gråten ska ta slut

Det gör Ont, men tiden läker de flesta sår.
Saknaden kommer dock alltid finnas kvar.

Jag vill minnas vår älskade Lina, nästan 10 år fick vi.
Jag saknar henne nåt hemskt :cry: Min kära lilla ängel!! :love:
Underbaraste snuttan. Finns ingen annan som du.

f.1985-04-23
d.2008-10-09

Juni23024.jpg

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där... 2
Svar
28
· Visningar
3 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka