vilka är dom bästa senskydden...??

M

malört

Har ett par från odal men tycker att de skaver.
Vet ej märke men det är 2 remmar fratill som fästs med kardborreband. sen har jag svårt att hitta ett par som har lagom längd. Antingen är de för korta eller för långa.
Har ni några tips.
 
Eskadron är jättebra!!! Finns med fårskinn och med flexibel kant också. Veredus är också väldigt fina, väldigt mjuka.
 
jag måste också säga Eskadron ,skaver aldrig,bra passform sitter där dem ska snygga,tåliga.jag har både fram och baksenskydd höga jättebra.
 
Jag har oxå escadronen + ett par från Verdius (tror dom heter så..) Båda märkena håller hög klass
 
Escadron finns i ponny och full det kanske inte passar alla men Verdius finns i cob oxå

//Linda...igen
 
oj!Det var inte illa! Där ser man kvalitét lönar sig i längden :D
 
Jag kom på nu att mina heter olympic.
Dom här Verdius var finns dom att köpa.Är de med lika resår fäste som escadron. Jag har nu cob strl o det är lagom långa. :confused:
 
Jag tycker Veredus är de bästa, min häst fick skavsår av Eskadrons.
 
Fram eller bakskydd?
Jag köpte 4 Eskadronskydd för 2 år sedan, använda ganska flitigt. Framskydden är jättefina och hela men bakskydden håller på att gå sönder helt. "plattan" håller på att lossna, kan kanppt använda dem längre. De är dessutom använda lite MINDRE än framskydden... :mad:

Nån som kan tipsa om bra kvalitet på bakskydd?
 
Min häst fick skav av sina eskadron.. har bytt till veredus nu(precis som julia) Det finns bilder på veredusskydden på equalityline.. Finns i storlekarna s,m och l tror jag..
 
Jag har också veredusskydd-men jag gillar dom inte... Har dom bara på tävling när vi ska vara snygga. Föredrar hellre eskadron. Men bra vardagsskydd hemma är racing tack eller hööks FTE skydd. Men jag måste slå ett slag för mina gamla gera plastskydd som jag har haft i 8 år! De håller fortfarande lika bra!
 
Jag tycker mina eskadron är jättebra, har både med och utan fårskinn i.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 315
Senast: Squie
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
637
Senast: Fiorano
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
399
Senast: Fideli
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp