Vilka appar bör man ha?

_Elly_

Trådstartare
Sååå. Nu sitter jag är med en ny telefon, Iphone 4s (begagnad) vilket rymmer mer än 4 appar.
Då jag inte kunnat ansluta något kort är jag mest intresserad av gratisappar.
Appar som underlättar vardagen, spel och andra nödvändigheter. Shoot!:)
 
Jag har:
Spotify
Messenger (för fb-chatten)
Facebook
Skype
Willys
Hemköp (båda för erbjudanden)
Mobilbanken
BankID
Lifesum (räknar kalorier och håller koll på vattenintag)
AirBNB
Tripadvisor
Sidhanteraren (behövs för att hantera fb-sidor smidigt)
Yr (väderapp)
IKEA
Resplan (kollektivtrafik)
Party in my dorm (spel ...)
Babbapp (bebisknark ;) )

Sedan har jag också Tinder och Badoo för tillfällena när jag känner att jag vill chatta med random snubbar :D
 
Det finns egentligen bara två appar jag inte klarar mig utan: instagram och turf.

Sedan gillar jag yatzy world och reversi world samt grön guide och klart.se :)
 
Dessa appar har jag på min telefon just nu:

Socialt:
Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Messenger (FB)

Plugg/Online-auktionsberoende:
Pinterest, Tradera, Antikrundan, Bukowskis Market, Barnebys, Fornminnen

För att underlätta vardagen:
BankID, Swish, Länsförsäkringar, Gmail, SAS, TaxiKurir, Keynote, Google Translate

Underhållning:
YouTube, SR Play, Spotify, Två olika Take That-appar (ett band)

Övrigt:
Timehop, Zedge, Geocaching
 
Swish, banken (har handelsbanken men du väljer såklart din bank), bank-id, Tradera, blocket och valfri GPS. Sen klarar man sig igenom mycket.
 
Förutom bank och bank-id är de jag använder mest instagram och whatsapp!
Nu kan man även ringa gratis via whatsapp så det är väl en av mina favoritappar.
Netflix är viktigt också när jag jobbar jour, brukar kolla ett avsnitt av någon serie innan jag somnar för att varva ner på jobbet.

Google maps är viktigt för mig som använder mobilen som GPS när jag kör. Apples förinstallerade kartapp är inte alls lika bra.

FrameSwagg är en app jag gillar som kan göra snygga och lite annorlunda kollage till instagram.
 
Förutom de som nämnts så gillar jag Ica Handla där man kan söka på recept, se populära kategorier eller skaka fram random recept. Har räddat min brist på middagsidéer flera gånger i mataffären. :up: Förinstallerade Pixlr express gör fina kollage också för t.ex. Instagram. Upptäckte att jag hade appen efter ett år. :angel:
 
Socialt:
Facebook, Messenger, Instagram, Snapchat, Twitter

Nyttoappar:
Swish, Sparbanken, Icabanken, BankID, Matpriskollen, Avanza

Spel:
Quizkampen, wordfeud, candy crush

Övrigt:
Reseplanerare, TV.nu, djurguiden, platsbanken, Eniro, SMHI, blocket, tradera, endomondo, Luleå hockey, SHL, Spotify
 
Facebook, fb messenger, sf bio, tradera, bank id, bank appar ( har flera banker ), hay Day ( spel ), plants vs zombies ( spel ), sleepBot, lifesum, endomondo, pinterest, kollektivtrafik app, online pizza, Swish, csn, menskalender, instagram, Gmail. Har Android så vet inte vilja som funkar för dig men oftast brukar det gå till båda :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 677
Senast: anna_panna
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 315
Senast: zassoo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp