Vilka benskydd är bäst? Hjälp mig tack!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Kaki
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 519

Kaki

Trådstartare
Jag vill köpa nya tävlings-skydd och har troligtvis bestämmt mig för Veredus, (om ingen nu lyckas övertyga mig om att några andra är bättre) men dom är ju så galet snygga! :love: Men är carbon gel eller pro classic bäst/prisvärdast? Det är dom två det står mellan! :D

Tänkte också fråga om storlekarna är stora eller små och vad ni tror att ett halvblod på 167 cm kan ha för storlek? (Han har inga spindelben)

Sv: Vilka benskydd är bäst? Hjälp mig tack!

storlekarna är normalstora. jag har S till min c-ponny med smala ben.

jag har carbon gel. dom är lite dyrare, men mycket bättre och MYCKET snyggare!

Carbongel tyckr jag är snyggas.
Kan dock inte uttala mig om storleken då jag inte har några själv.

Jag skulle ha valt Carbon gel, har båda men Carbon är enklare att ta på o av. men det beror ju på om du vill ha läder eller inte. M passar storhäst bra.

Jag har veredus Olympic, likadana som carbon gel, tycker dom är bra, dock känns dom lite små i strl. iafa vad jag tycker.

Men pro classicskydden är ju jättesnygga. Var påväg att köpa såna men tyckte dom var lite dyra just då :p

jag har carbon gel, helt kanon tycker jag tycker väldigt mycke om pro classic också haha, båda två är helt enkelt bra skydd. jag tycker dock de blir lite kladdigt med läder insida, fast åandrasidan lätt & göra rent.

Carbon Gel, helt klart!

Jag har dom och har använt dom ett par gånger nu, och dom har en sån bra passform, och är så snygga!:d Pro Classic är också snygga, men min ekonomi tillät inte dom, + att jag tycker det är lite jobbigt med läderinsida, även om det är snyggt...:p

Haha, jag har M på min ponny, har ifs lite kraftigare ben, har M på sina gamla Veredus också, dock är Carbon Gelen något stora, men dom passar bra ändå. Sen var det tänkt att när jag köper storhäst så ska den får ärva skydden, så jag slipper köpa nya, smart va?:angel:;)

Köpte Eskardo senskydd idag =) Har bara hört bra om dom, ska testa lite imorgon, kan säga hur det gick då =)

Ingen som kan visa bild på de här carbon gel skydden? både på hästan o sen utan häst?!

Okej, det verkar ju som att majoriteten är inne på Carbon Gel :p men är inte dom jobbiga att rengöra på insidan? Eller vad är det för material där? Är det typ som Eskadron eller är det som Lamicell (skydden som har typ korta senskydd bak)?
För skydden jag har nu är ett h-vete att rengöra innuti med svett och damm och sånt som vägrar att försvinna helt.

Okej, det verkar ju som att majoriteten är inne på Carbon Gel :p men är inte dom jobbiga att rengöra på insidan? Eller vad är det för material där? Är det typ som Eskadron eller är det som Lamicell (skydden som har typ korta senskydd bak)?
För skydden jag har nu är ett h-vete att rengöra innuti med svett och damm och sånt som vägrar att försvinna helt.
,

Det är samma material på insidan som det är på Eskadron, såvida nu inte köper dem med läder insida.. Dessa skydden kan du enklet slänga i tvätt maskinen och de ser som nya ut! Hade jag varit dig hade jag helt klart satsat på ett par Carbon skydd!

Jag skulle köpa Classic. Carbon Gel är fula.

Hampa har jättebra skydd, tycker jag iaf, mina har fungerat utmärkt o hållit jättelänge. Nu har dom oxå tagit fram skydd med gel. Sen tycker jag att Eskadron har bra skydd oxå :)

Någon som vet ngn hemsida som har veredus skydden? så att man kan ¨gå in o kolla :p:banana:

jag tycker att carbon gel, jätte bra men också dom här:
GE03C_37.jpg

GE02C_36.jpg

CWD grymt snygga, mitt nästa köp.

Jag har carbon gel till mina hästar, gillar dem skarpt! mina ligger runt 170 cm o har storlek M. det är inga problem att göra rent dem :)

jag har M till min spingiga 163 dam. så du behöver nog L.

de finns i S. M och L. :)

Tack för alla svar :D Jätteroligt att läsa! Jag har bestämmt mig nu och det blir Pro Classic så småningom. Kanske efter sommaren när jag fått lönen :) Men dom verkar så ruggigt "lyxiga" just för att dom har läderfoder :d Och enkla att rengöra :smirk:

de är ju så fult när de står cwd så stort i vitt!

Liknande trådar

Utrustning Jag älskar benskydd, samlar på dom som en galen :o:p och tycker alltid att jag hittar bättre och bättre modeller som jag bara måste ha... 2
Svar
28
· Visningar
7 656
Utrustning jag har bestämt mig för att köpa nya benskydd till min polle ^_^, har nu ett par catago sport som passar bra men har blivit ganska...
Svar
7
· Visningar
1 219
Senast: Buck
·
J
Hoppning För mej är det är mörk djungel alllt det hära med utgående, nya modeller osv. Jag är ute efter ett par senskydd, bak och fram. Ingen...
Svar
12
· Visningar
3 919
Senast: Camisado
·
Utrustning Vad heter den gamla modellen av Veredus-skydden?? Försökt att googla men jag hittar bara carbon gel/olympic eller pro classic, dvs de...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II