Bukefalos 28 år!

eskadron pro safe?

Buck

Trådstartare
jag har bestämt mig för att köpa nya benskydd till min polle ^_^, har nu ett par catago sport som passar bra men har blivit ganska slitna :grin:.
och sen så har jag ett par totti som jag nu har som tävlings skydd, dock så är de lite små :( de fyller ju sin funktion men det känns som att de klämmer lite. = jag använder dom endast när catago skydden är leriga eller på tork.

har blivit ganska kär i eskadron pro safe skydden, tycker om det extra skyddet de ger.
men vilket är bäst? pro safe eller memo skydden?
har inte sett memo skydden i verklighet så har inte kunnat klämma och jämföra än :(.

och sen så är det största problemet färgen :p har fux med 2 vita ben och har hittills bara grå skydd (dvs de blir gulgråa till färgen och gräs fläckar syns tydligt). tycker att man ska ha samma färg på häst som ben men det finns ju inga fuxfärgade skydd XD. (förutom ett par i läder som jag hittade :love: perfekt nyans och fårskinn, dock med läder remmar.)

lite hjälp ?
 
Sv: eskadron pro safe?

Hahha detta har inget med din fråga att göra, men VAD betyder det här;

^_^
 
Sv: eskadron pro safe?

Memo har jag ingen erfarenhet av men har Pro Safe bakbensskydd till min häst, är inte helt nöjd med dem. De är väldigt lätta vilket är bra, men inte särskilt rejäla. Passformen är inte bra till min häst, remmen man knäpper skyddet med är för lång och de släpper in mycket grus. De är väldigt lätta att rengöra och torkar snabbt.
Angående färg har jag inte använt dessa så mycket men ännu har inte det grå blivit missfärgat. Annars kanske de bruna Memo hade fungerat på din fux?
 
Sv: eskadron pro safe?

vad har din häst för ben då?
är det smala fullblods-aktiga ben eller mer grovt halvblod?

vet en häst som var nästan identisk med min som hade pro safe skydden, och de passade honom. dock så provade jag aldrig dem på min :( trots att jag jobbade + hade hästen i det stallet :(.
 
Sv: eskadron pro safe?

Han är fullblod med ganska normala ben. Han drar full i benkydd och hans andra skydd så som Catago, Lamicell och andra Eskadron fungerar både fram och bak. Skulle jag gissa så hade Pro Safen kunnat passa bättre på en häst med lite större ben.
Det var ju synd att du inte fick provat.
 
Sv: eskadron pro safe?

men ush då, undrar varför eskadron gjort storlekarna större på pro safe skydden :(?
 

Liknande trådar

E
Utrustning Har nu ett par Veredus runt om, men nåste nog tyvärr göra mej av med dem :( De köptes för att ha vid hoppning, men de släpper in så...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: Daffan
·
Utrustning Behöver lite hjälp här med val av senskydd;) Mitt fullblodssto ska snart få släppas ut i stor hage med polare igen:bump: efter att ha...
Svar
19
· Visningar
3 115
Senast: Centaur
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Constance
·
Hoppning Jahapp då börjar man bli lite nojjig ang att använda Hampa Pro bakskydden, efter att ha läst att många fått problem med sina hästar med...
Svar
18
· Visningar
1 930
Senast: novaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp