Vilka bett använder ni?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rebecca_E
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 68
  • Visningar Visningar 3 229
Sv: Vilka bett använder ni?

:) Grattis till delägarskapet (säger man så?)
Och lycka till med bett letandet och allt annat för den delen:)

jag rider min otroligt speciella D ponny just nu med delat gummi pelham och hon går otroligt bra, just nu ... inna har det varit vanligt tränsbett ,tredlat, pessoa, kombinations bett, hackamore, stång, äppelbett, ja massa men just nu funkar pelhamet så då har ja det!! hon tuggar som aldrig förr och drar inte som en tog mot hindren :)

:confused: Vårt russ-sto tuggar hela tiden på bettet (tredelat)
0ch jag har provat tungfelsgummi som hon tuggade sönder på två tillfällen. Har tagit bort båda nosgrimmorna men då får hon in "gummi-ringarna" i munnen. Har fått lika många förslag till bett som personer jag frågat och det gör mig ännumer:confused: Har någon fler förlsag???

jag använder ett tre-delat eggbett..funkar toppen!!

Ett Billy Allen 3-delat, sötmalm och mässing. Det används nästan jämt och har ett stångbett som används någon enstaka gång med dubbla tyglar. (en westernstång som är ungefär som billy allenbettet i munnen på hästen)

Jag använder för det mesta tre-delat...

Till Lucy!! Prova med att byta kedjan under hakan till en gummikedja! Gjorde stor skillnad på min kille!! Slängde upp huvudet med metall kedja, men gick hur bra som helst med gummikedja!!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
208
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
492
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner