vilka bett tillåtna i lätt klass?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare josse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 096
J

josse

Vet att det står i FIPO, men hinner inte beställa innnan tävlingen, vet ngn om ett rakt lätt böjt globusbett är tillåtet ? Hon går bäst på det :confused:

Sv: vilka bett tillåtna i lätt klass?

Alla ridbett med ring är tillåtna i lätt klass, ej skänkelbett eller hackamore de får endast användas i öppen och uppåt. Likaså sidepull etc får ej användas, i övrigt står det dig fritt att montera på din häst precis vad du önskar förutsatt att detta bett är framtaget för ridning.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: Nevermind
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 586
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka