Vilka bukefalister känner du till utanför Bukefalos?

Jag har träffat några stycken.

En är nära vän och en ingår i familjen. I övrigt är det någon där vi har sporadisk kontakt numer och en person som kom hem till mig för grillkväll. Slutade i en del alkohol, grillen tog en evig tid för det började brinna i löven under och jag släckte lite för mycket av grillen i ivern att släcka elden osv. Men riktigt kul hade vi! :D

Totalt kanske.. 8 st jag har träffat som jag vet om.
 
Jag har träffat några bukefalister, tror allt har varit hästrelaterat utom en fd kollega som kom på vem jag var före jag kom på vem det var. :laugh:
 
Bukefalos är ju ett ganska "oanonymt" och "öppet" forum där det känns som att medlemmarna vet ganska mycket om varandra, även utanför forumet.
Men vilka bukefalister känner just du till? Och hur tar det sig i uttryck? Har du kanske t.om. träffat någon IRL?

Själv följer jag bara några på Instagram. Jag tror (obs! vet inte säkert) däremot inte att jag träffat någon IRL. Inte som jag själv kan påminna mig iaf. (Sen kommer säkert folk att skriva i tråden att de träffat mig, bara för det... :p)

Men de jag följer på Insta är iaf:
- Bison
- Fiorano
- Lady Covergirl
- Pancake (tror jag det är?)
- Red Chilli
- The Connemara
Känner ett par stycken irl, några som jag vet vem de är (sett dem på facebook osv) men det är inte något jag lägger så mycket energi på. :) Är det nån som vet vem jag är så är det inget jag bryr mig så mycket om.

Tror jag har betydligt enklare att veta vem folk är via deras bukenick än deras riktiga namn på facebook tex. Jag har en tendens att känna igen olika personers hästar än personerna ifråga ;)
 
Jag vet vilka ett par är, så händer det att jag känner igen bilder/situationer på facebook och därför kopplar vem som står bakom nicket. Sen glömmer jag vilket nick, ungefär lika fort. :p
 
Jag har träffat några på buketräffar och några har jag kvar som vänner på Facebook. Roligast var ju en av buketräffarna där det visade sig att vi var två med samma adress

Jag är här ibland, gillar stämningen, men fick ju alla hästtjejers mardröm. En pälsdjursallergisk son. Det gör att jag håller mig ifrån att regelbundet hålla på med hästar under hans år hemma. Sen får vi se om jag plockar upp det igen.

Men det är skönt att kunna få lite häst här och jag var oxå med på stallettiden. Är googlingsbar om man orkar....
 
Btw älskar jag att hitta Internetvänner här, finns SÅ MÅNGA kloka och vettiga människor och Internet suddar ut alla långa avstånd! När jag sedan umgås med IRL-hästfolk blir jag mest paff. Ligger IRL-världen så långt efter liksom :confused:

Eller tvärtom... Det fanns eller finns en riktig dåre här (inom dressyr) och sen upptäckte jag att den personen var jag vän med på fb och har träffat IRL utan att ens fundera på att den personen var en idiot :rofl:
 
Dom flesta på fälttävlan , en del på dressyr och så är det en hel del användare som inte är kvar här oxå som jag träffat mkt IRL
 
Jag har genom årens lopp träffas massor med bukefalister. Vissa har blivit goda vänner, andra är bara bekanta och vissa har man ingen kontakt alls med. Jag är oanomym och har öppna profiler överallt så vill man leta efter mig går det ypperligt enkelt. Tyvärr lever jag inte ett så pass spännande och roligt liv att det är någonting att följa, men ändå.

Jag älskar Buke och alla bukefalister. Det berikar mitt liv. Jag har lärt mig så mycket, fått utmana mina egna åsikter och tankar och blivit en bättre människa tack vare allas oliktänkande och öppenhet.
 
Har träffat en smärre hög, vissa via buke och andra via annat som även hänger på buke, i vissa fall umgåtts och i vissa fall för ärenden. Har bland annat träffat råttfolk som råkat hänga här också :)
Roligast är nog ändå när jag var och kollade på min första lägenhet och råkade se att den då boende hade buke öppet på datorn. Kunde i det läget inte göra annat än att presentera mig med nick :D
 
Har träffat en smärre hög, vissa via buke och andra via annat som även hänger på buke, i vissa fall umgåtts och i vissa fall för ärenden. Har bland annat träffat råttfolk som råkat hänga här också :)
Roligast är nog ändå när jag var och kollade på min första lägenhet och råkade se att den då boende hade buke öppet på datorn. Kunde i det läget inte göra annat än att presentera mig med nick :D
Jag såg en som surfade på buke när jag åkte tåg :D
 
Har träffat @bollen__ och @Poisonous och följer @Migo på insta.

Menar inte alls att va otrevlig men känner inte igen ditt nick, var träffades vi? Haha, jag har minne som en guldfisk

Jag har träffat ett par bukefalister genom åren. Samt följt några på instagram eller läst deras bloggar.
Men ingen speciell kontakt med någon längre. Är ju inte jätteaktiv på buke och miTT bukeberoende går i vågor, haha
 
Jag känner (vad jag vet) en person från Buke utanför datorn. Lärde känna personen från början via just Bukefalos och det blev en fin vän som jag aldrig hade träffat annars.

Följer några personer på Instagram/Facebook utöver det, men ingen jag känner IRL eller har träffat. Eller som ens bor i närheten av mig.
 
Menar inte alls att va otrevlig men känner inte igen ditt nick, var träffades vi? Haha, jag har minne som en guldfisk

Jag har träffat ett par bukefalister genom åren. Samt följt några på instagram eller läst deras bloggar.
Men ingen speciell kontakt med någon längre. Är ju inte jätteaktiv på buke och miTT bukeberoende går i vågor, haha
Det var ett tag sedan. På hundutställning. Om du är som mig kanske du minns eurasiern Ludvig bättre. :DJag minns din fina akita.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp