Bukefalos 28 år!

Vilka bukefalister känner du till utanför Bukefalos?

Hästmässigt "känner " jag till ganska många. Inte minst de i 07-tråden, och några från Dressyr-forumet. En del har jag på Insta, andra på FB. Jag är inte så anonym direkt, men det kan man ju inte vara när man berättar om vilken häst man tävlar, då letar de som vill upp mig ändå via Equipe.

Har inget direkt emot att folk vet vem jag är, men skulle någon börja ringa skulle jag nog bli lite irriterad, är mer TEAM MAILA och forumskrivare än någon som pratar i telefon.
 
Exakt, även om jag är personlig vän med flera stycken, vän på fejjan med några samt vet var ännu flera "postlådor bor" så är det bara bra om nicket MacGyver inte kan kopplas nånstans. Det nicket används fö. bara här, på fejjan är jag inte anonym på samma sätt men håller den kretsen privat och på andra forum har jag andra nick, just bara för att ingen ska kunna använda mig som "språngbräda" för att hitta någon som inte bör bli hittad.
Själv har jag ingen glädje av att träffa någon som inte vill träffa mig, sånt måste vara ömsesidigt för jag kan ju vara faaaarlig. :nailbiting:

Livsfarlig... som när vi vände upp och ner på Marieberg köpcentrum... vilka tidningsrubriker...
 
Jag känner några enstaka irl och är vän med några på fb. Jag funderar ganska lite över vilka som är här. För mig är inte Buke ett 'vän' forum utan helt ett diskussionsforum. Jag är inte särskilt anonym här men minns ändå med rysningar när det las upp bilder efter en Buketräff med folks nick under bilden.
Det skulle inte förvåna om det är fler som har koll på mig än tvärtom.
 
Har pratat och SMSat med två i Ulvlekar, samt träffat en IRL, men vill inte gå så långt som att säga att jag känner någon av dem.
 
Livsfarlig... som när vi vände upp och ner på Marieberg köpcentrum... vilka tidningsrubriker...
Hahaha, ja det var tider det. :rofl:
Förresten så är det ju inte för sent att göra dacapo där heller, stackars handlarna, dom får säkert gå i terapi om vi återvänder. :p
 
@Dressyrtjejen_97 Kul att du följer mig på Instagram men tyvärr vet jag inte vilket nick som är du :p

För att återgå till huvudfrågan så känner jag en drös från Buke även "på riktigt".
Jag är själv tämligen icke-anonym och det gör mig inte ett dugg :) Att andra känner annorlunda är däremot en annan sak.

Heter mitt riktiga namn på Instagram. Ovanligt förnamn och kort (i vissas tycke engelskt - men eg. gammelsvenskt) efternamn. Klickar man in på min profil så har jag till 99% bara bilder på "Herr Häst"

*Varsågod och leta* :p
 
Hjälp - lägger folk verkligen märke till sånt?
Det skulle jag nog aldrig göra.

Jag diskuterar här. Jag kollar inte efter folk
Jag hänger mera i Hundforumet än i Hästforumet, följer exempelvis Bildtråden med glädje. Om då samma hund (om det är något lite ovanligare) eller samma bild dyker upp i ett annat sammanhang så händer det såklart att jag känner igen hunden eller bilden. Alldeles säkert händer de också att jag inte gör det (men det vet jag ju inget om). Ser inget konstigt i det? Sen lägger såklart olika människor märke till olika saker och kommer ihåg dem olika bra. Själv kommer jag allt för sällan ihåg namnet på ägaren jag träffat 10 ggr men hunden däremot. :D
 
Eftersom jag är allmänt ökänd under mitt användarnamn i IRL-sammanhang (så pass att vissa ropar det istället för mitt riktiga namn) så känns anonymitet rätt kört här med. ;)

Kan tillägga att jag har några fler bekanta som jag vet hänger på buke, men eftersom jag inte träffat dem här första gången, så "räknas" de inte. :)

Vadå?! Heter du inte Habina?? :rofl:

Jag känner nog till typ 10-20 IRL och typ 20-30 till här/på andra sociala medier. Skriver aldrig ut mitt namn offentligt men är annars inte anonym. Är mest asfeg att bli sökbar på mitt IRL-namn. Heter samma nick typ överallt så lätt att stalka mig :o

Btw älskar jag att hitta Internetvänner här, finns SÅ MÅNGA kloka och vettiga människor och Internet suddar ut alla långa avstånd! När jag sedan umgås med IRL-hästfolk blir jag mest paff. Ligger IRL-världen så långt efter liksom :confused:
 
Träffat flera från buke. Är vän med ett gäng på facebook och följer en del på instagram.
Är väldigt oanonym och vill man hitta mig så tar det nog 5 sek... och det gör mig inget :P
Är flera jag skulle vilja träffa från buke men det blir kanske någon gång i framtiden =)
 
Jag älskar att vissa i tråden svarar att dom inte vill berätta om dom känner någon på Buke.
Vill en inte berätta det så är det ju liksom frivilligt. Rätt onödigt att svara i en tråd som handlar om något som inte intresserar än. Sen antar jag att folk inte säger att dom känner någon som vill vara anonym, eller som kanske inte vet vem den ena är. Hm, krångligt förklarat.
Jag skulle alltså inte säga att jag känner "åderbråck4539" om "åderbråck4539" inte vet vem jag är bakom mitt nick. Det känns ju lite creepy om någon skulle säga att hen känner mig om jag inte visste vem hen var.

Jag är verkligen inte anonym. Tror aldrig jag har försökt med det heller. Jag tror inte heller att jag hade lyckats kunna vara anonym om jag gjorde ett anonymt nick. Jag har varit alldeles för öppen så det skulle säkert finnas någon som hade listat ut vem jag var i så fall.

Och som svar på frågan. Jag har träffat några stycken här ifrån, men jag kan inte påstå att jag känner någon. Jag har varit bekant med någon men det har varit väldigt ytligt. Sen har jag stått i samma stall som en. Men det är längesen. Så nja, nej, jag känner nog ingen direkt även om jag vet om vilka vissa är bakom sina nick. Och jag bryr mig inte ett dugg om folk vet vem jag är! Jag är som sagt inte direkt privat på internet :P
 
Rätt onödigt att svara i en tråd som handlar om något som inte intresserar än. Sen antar jag att folk inte säger att dom känner någon som vill vara anonym, eller som kanske inte vet vem den ena är.
Nej, inte alls onödigt eftersom det varit liknande trådar förut och folk då skrivit ut att de vet vem nån är eller känner nån och den personen inte alls uppskattat det. Så jo, folk skriver ut sånt utan att ha koll på om det är ok. Därför påpekade jag det. Själv bryr jag mig inte eftersom jag räknar med att jag inte är anonym här, förutom om nån för mig okänd skulle skriva att den vet vem jag är för det känns bara obehagligt. Jag fattar att det säkert finns de som vet vem jag är utan att jag vet/fattat vem den är, men att skriva ut det känns som "jag har koll på dig" :cautious:.
 
Nej, inte alls onödigt eftersom det varit liknande trådar förut och folk då skrivit ut att de vet vem nån är eller känner nån och den personen inte alls uppskattat det. Så jo, folk skriver ut sånt utan att ha koll på om det är ok. Därför påpekade jag det. Själv bryr jag mig inte eftersom jag räknar med att jag inte är anonym här, förutom om nån för mig okänd skulle skriva att den vet vem jag är för det känns bara obehagligt. Jag fattar att det säkert finns de som vet vem jag är utan att jag vet/fattat vem den är, men att skriva ut det känns som "jag har koll på dig" :cautious:.

Absolut, när du framför det så här så håller jag med. Det är ju lite creepy om någon en inte vet vem det är skriver att den vet vem jag är. Trodde dock inte folk gjorde så utan att själv tala om vem den är! Verkligen lite stalkerkänsla över det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp