Vilka färger?

Sv: Vilka färger?

Har en blanket i denna färg också
04_010240.jpg


Kanske passar bättre?
 
Sv: Vilka färger?

den var fin! :laugh: du får släpa ut kameran en gång till då ;)
 
Sv: Vilka färger?

Jo, jag ska fotografera denna kombination också. Tycker att jag vill prova allt innan man ska tävla så att man inte får någon tråkig överraskning när man väl är på plats.

Har letat efter en giftigare nyans på den oranga filten men har inte hittat det än.
 
Sv: Vilka färger?

smaken är som baken... tänkte bara på att jag ofta fäärgat håret typ fux med oranga slingor. Så jag tror att de skulle kunna vara en cool kombination :D
 
Sv: Vilka färger?

Snygg sadel!!

Orange är en skithäftig färg, men jag tycker att den försvinner lite mot sadelns färg, kanske en lite mörkare orange skulle "göra sig" bättre?

Du delar väl med dig av en bild sen när du hottat upp blusen? ;)
Är också *öhum* lite rund så jag kommer nog att få pimpa till mina showkläder på egen hand när det är dags...
 
Sv: Vilka färger?

*skickar en spark i baken*:laugh: Hoppas de går bra !
 
Sv: Vilka färger?

Snygg sadel!!

Orange är en skithäftig färg, men jag tycker att den försvinner lite mot sadelns färg, kanske en lite mörkare orange skulle "göra sig" bättre?

Du delar väl med dig av en bild sen när du hottat upp blusen? ;)
Är också *öhum* lite rund så jag kommer nog att få pimpa till mina showkläder på egen hand när det är dags...

Sadeln kommer ju att mörkna relativt snart tyvärr så med tiden kommer det att bli bättre kontrast. Jag har ju inte råd att hålla en showsadel enbart för tävling så denna sadel kommer att användas dagligen.

Jag har köpt strassappklikationer som kan värmas på med strykjärn. Tyvärr är de lite små, jag hade velat hitta större till ärmarna. Men eftersom jag har tummen mitt i handen så måste jag köpa färdiga applikationer. Ska fotografera när det är klart. Har velat vänta och se om jag hittar större appklikationer. Det finns ju små fina kit med stenar men då måste man ju placera dem själv och det tror jag inte att jag klarar att få snyggt.
 
Sv: Vilka färger?

Det finns ingen snyggare färg på en sadel än läder som mörknat naturligt av användning och kärleksfull omvårdnad :love:

Lycka till med blusen nu, och framför allt, Lycka till på tävlingen!!! :bump:
 
Sv: Vilka färger?

KL

Hm, nej tror jag skulle inte lägga på min fux en orange filt.

alazzi: Attans vilken snygg sadel du har och orange är skithäftigt på en pålle som passar i den färgen.

Tack! Jag är mycket glad över sadeln, den är skön att rida i.

Ljusa fuxar kanske inte passar i orange om det inte är en väldigt stark orange. Jag såg bild på en palomino igår med rosa pad:eek:kanske inte så snyggt.
 
Sv: Vilka färger?

Sen har vi ju klassikern, röd blanket och svart på ryttaren. Är det för trist? Det är ju en snällare färg för övervikten.
04_010229.jpg
 
Sv: Vilka färger?

Ja, på en mörk fux är det snyggt med orange det kan jag hålla med om! Min skönhet är mer åt guldfärgen och det ser inte klokt ut med vare sig orange, rött eller gult på honom. Han är jättefin i jordnära färger typ brunt eller mörkgrönt.

;) Men det är ju inte det som var frågan utan vilken färg du ska använda.
Jag tycker att alla dina förslag är schyssta.
Så det är bara ut och testa vilken DU tycker ser bäst ut på din häst och dig.
 
Sv: Vilka färger?

Jag kommer givetvis fortsätta att leta efter rätt nyans på filten, det kommer flera mässor och tävlingar framöver där jag ska titta. Blev också förvånad över att den oranga inte var intensivare i sin nyans. Hade gärna fått vara en riktigt knallig nyans.
 
Sv: Vilka färger?

synd att sadeln var så ljus.. hade nog vart ännu snyggare med en mörk. Men de var fint iaf :laugh:

Jag kan inte annat än hålla med dig, bruna hästar kan va snygga i orange (Fast jag håller mig till mörkgrönt hihi:angel:), den alldeles för ljusa sadeln förstör tyvärr looken för mig.
Med en så ljus sadel hade jag valt mörklila istället......
 
Sv: Vilka färger?

Jag kan inte annat än hålla med dig, bruna hästar kan va snygga i orange (Fast jag håller mig till mörkgrönt hihi:angel:), den alldeles för ljusa sadeln förstör tyvärr looken för mig.
Med en så ljus sadel hade jag valt mörklila istället......
Är det westernridning ni håller på med, flickor?? Jaja, pleasureträsket! :cool:
 
Sv: Vilka färger?

Är det westernridning ni håller på med, flickor?? Jaja, pleasureträsket! :cool:

Det är en domarsport så då är det väl bara att försöka se ok ut. Det gäller ju även i horsemanshipen, det är väl trevligt att försöka klä sig snyggt. Vore väl hemskt trist om alla kom med vita schabrak och vita ridbyxor:rofl:Mörk kavaj.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
835
Senast: Sel
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
445
Senast: WildHorse
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
827
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp