Förr i många, många år var jag medlem i en skola för föräldralösa barn i Kenya och hade ett Sida projekt där också så jag vet att allt är ideellt att allt går till barnen. Ska nog börja donera dit igen om jag efter flytten har råd.
Vill vara Unicef världsförälder också och en förening som heter animal protection och en massa annat men ekonomin finns inte och jag vill vara säker på att det går dit det ska.
Jag har förutom hundar och hästar ett stort intresse och kärlek till späckhuggare, sist jag var inne på youtube fanns det bara en enda dokumentär kvar om dom som jag inte sett, jag har på något vis sett alla andra (ja jag snöar in på saker
) och det finns en grupp som heter Save Lolita som är den späckhuggare som överlevt längst i fångenskap, en vild späckhuggare blir 80-90 år, en i fångenskap mellan 10 och 15 år som mest och dom lider enormt mycket. Save Lolita vill återföra henne till friheten, det tar tid för rehabiliteringen kan ta flera år och grejen är den att kampanjen för att fria henne nu nått upp i så stora mängder pengar att det är långt över vad man förväntat sig men parken som har henne vägrar åndå gå med på att sälja henne.
Jag gråter när jag ser dokumentärer om valar och späckhuggare.
Just nu stödjer jag Frisk och fri och Autism och Asperger förbundet
Vill vara Unicef världsförälder också och en förening som heter animal protection och en massa annat men ekonomin finns inte och jag vill vara säker på att det går dit det ska.
Jag har förutom hundar och hästar ett stort intresse och kärlek till späckhuggare, sist jag var inne på youtube fanns det bara en enda dokumentär kvar om dom som jag inte sett, jag har på något vis sett alla andra (ja jag snöar in på saker
Jag gråter när jag ser dokumentärer om valar och späckhuggare.
Just nu stödjer jag Frisk och fri och Autism och Asperger förbundet