Vilka golv tål ångmoppning?

Riru

Trådstartare
Kommer inom snar framtid hamna i läget där vi ska välja golv till ett helt hus. Och då vi har katter (varav en har astma), småbarn, astmatisk make och kommer skaffa hund/ar så hade jag helst velat att alla golv ska kunna moppas med ånga utan att bli förstörda. Dels pga det är så himla smidigt och dels pga att jag vill använda rengöringsmedel så lite som möjligt.
Har jag några alternativ eller är det bara att finna sig i att endast badrum kommer gå att ångmoppa?
 
Jag ångar alla laminatgolven ,det målade sovrumsgolvet (trä) och golvmattan i hundrummet.

Jag ångar våra laminat också men fick för mig att det var dåligt? Så tänkte att vi inte skulle ha det i nästa hus, men kanske inte spelar roll då.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 824
Senast: linnsan
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 867
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 027
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp