Vilka grenar?

Golden_Heart

Trådstartare
Vilka grenar du gillar du bäst tillsammans med din hund eller hundar?
  • Brukslydnad
  • Nosework
  • Agillity
  • Lydnadsklasser
  • Rallylydnad
  • Utställning och Show
 
Ingen av de uppräknade.

Går på ett par utställningar om året men de är så idiotiska (samma hund kan få totalt olika bedömningar beroende på domare)

Annars enbart LC och race
 
Lure coursing. Annars rallylydnad. Vi gillar agility också men har haft svårt att få möjlighet att träna det.

26001330_181372699273625_9175530125904782682_n.jpg
 
Agility helt klart.
Sen gillar jag egentligen också lydnad och sök men har sällan tålamod för det, så vi brukar köra lite kurragömma, Leksaksök och rally då och då 🤣🤣
 
Sök och skydd är nog roligast!
Därefter kommer brukslydnad och uppletande.
Gillar canicross också men är själv skadad just nu så får avvakta lite med det.
 
Våra hundar älskar agility :love: Det springer inte jag, utan maken. Jag tränar lite rallylydnad och startklass lydnad och tycker det är kul, men då agilityn går först blir det ingen riktig ordning med det ;) Det är helt ok för mig, jag tycker det är underbart att se hundarna på banan 🤩
 
Apportering och viltspår är våra absoluta favoriter som vi tränar flera gånger i veckan :love: Men rallylydnad, lydnad och nosework kan vara kul som omväxling någon gång ibland. Agility är rätt roligt men alldeles för stressigt för min hund :)
 
IGP: Spår, lydnad,skydd alltså är det vi tycker är roligast - men sen bangar vi aldrig för att köra lite sök eller agility heller.
 
Om jag bara fick välja en sak så Nosework. Det är roligt men enkelt att göra. Agility är kul och fartfyllt men har man inte en hinderpark hemma krävs det ju oftast att man tar sig iväg någonstans. Rally ligger väl mitt imellan och är också en favorit.

Sen kör vi dragweight men det roligaste där är nog att känna att hundarna får även det fysiska och människorna runt om på klubben. Men så tävlar vi inte.
 
Apportering
Viltspår och Agility kan gå an när det inte finns möjlighet att apporterings träna
 
Fyra hundar så fyra olika svar :D

Nessie valla (om hon själv får välja)

Nano freestyle (agility med husse)

Nike sova, hon är det perfekta sömnpillret (och agility med husse)

Qila heelwork
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
779
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
1 952
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 037
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
1 984
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp