Vilka inspirerar er?

Bukefalos 30 år!

Jag vill tipsa om Gabi Neurohr, också mjuka och kloka metoder i både ridning och hantering från marken. Stämmer väldigt väl med min egen filosofi. Jag har läst hennes bok Understanding is the key, och jag med stort intresse nu följt hennes dagliga gratis-serie på youtube (som snart är slut) i 32 delar om hur hon red in och började träna sitt sto Tara.

Victoria, aka EduranceWithDarcy. Hennes videor på de hon är ute med sina hästar förstärkte i mig att det räcker gott å väl att va ute å truddelutta i skogen.
Sen är hennes arbete med att få till lagar mot lösa hundar som attackerar hästar jättebra.

Gillar oxå Tristan Tucker, det lilla jag sett av honom. Kul med den typen av hästhantering fast i Engelsk stil. Brukar ju annars bara va western.

Warwick Schiller är oxå skön, lika där de lilla jag tittat. Jag är dock betydligt mer åt de 'klassiska' sättet själv, så tycker ibland horsemanship kan bli liite väl flummigt.

På slutet är de dom bakom Stockholm Hästutveckling jag haft mest å lyssna på :P

Gaia Resmini och Angelica Hesselius inspirerar mig massor! Sen såklart hela gänget på Lyckoklövern. :love:

Jag gillar Abi Lyle. Den irländska dressyrryttarinnan alltså (det finns ngn galen amerikanska som heter typ samma sak). Hon vill inte prata stammar, och varje måndag ger hon någon sorts tips. Samtidigt som hon tävlade OS så rider hon gärna hästarna utan träns och stigbyglar osv.

Yves Blocher, featherlighthorsemanship. Vilken gåva den människan har!

Sen inspirerar definitivt Astrid Hedman som nu är tvåa på världsrankingen i WE. Otroligt fin ridning och hon har satsat så helhjärtat på WEn under så många år. Den hängivenheten tycker jag är mycket inspirerande!

Yves Blocher, featherlighthorsemanship. Vilken gåva den människan har!

Sen inspirerar definitivt Astrid Hedman som nu är tvåa på världsrankingen i WE. Otroligt fin ridning och hon har satsat så helhjärtat på WEn under så många år. Den hängivenheten tycker jag är mycket inspirerande!
Astrids tränare har varit min idol sedan jag var typ tolv... :o
Gick RIK-0 för henne "för hundra år sedan" och har haft förmånen att träna för henne några gånger efter 2015.
Helt fantastiskt, känslan har varit "är det verkligen JAG som rider så att hästen går såhär???" och hästen går som en liten Duracellkanin och kan hålla på hur länge som helst! :love:

(Nu är han visserligen ridbarhet och arbetsmyra "hästifierad", men han har alltid varit ovanligt "osvettig" efter de passen trots att han jobbat som aldrig förr, så helt avspänd!)

Uno Bohman fd militär med fantastiskt stort hästintresse och åkte land och rike runt och höll i premieringar, löshoppningar osv.
Senaste åren väldigt mycket hoppträningar och hur illa det än gick så vart man nöjd över sig själv och hästen när man gick därifrån.

Min granne som nu gått i pension slutade rida och sista uppfödningen när han sågade av sig nästan alla fingrar.
Hans hästhantering var utan dess like. Ut i ur och skur och alla som köpt hans uppfödningar har varit lyriska.

Ibland behöver man inte gå långt för att hitta personer man ser upp till för att vilja komma vidare.

Ni får inga namn för dessa personer är ”anonyma” icke kändisar (men en del av er ser och läser detta här på Buke) men jag inspireras mest av människor som är på liknande nivå som mig, arbetar heltid och har en eller ett par hästar och är så ambitiösa, duktiga och positiva med sina hästar ❤️
ÄLSKAR mitt SoMe flöde, och blir så inspirerad att själv fortsätta tro på att det ska gå och peppa andra av er!

Astrids tränare har varit min idol sedan jag var typ tolv... :o
Gick RIK-0 för henne "för hundra år sedan" och har haft förmånen att träna för henne några gånger efter 2015.
Helt fantastiskt, känslan har varit "är det verkligen JAG som rider så att hästen går såhär???" och hästen går som en liten Duracellkanin och kan hålla på hur länge som helst! :love:

(Nu är han visserligen ridbarhet och arbetsmyra "hästifierad", men han har alltid varit ovanligt "osvettig" efter de passen trots att han jobbat som aldrig förr, så helt avspänd!)
Hon är riktigt bra.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka