Bukefalos 28 år!

Vilka kommer efter Homo Sapiens?

Halvsant. Det är väl en art bara. Som typ kan återbilda alla typer av celler om den skadas/blir ”utsliten”. Tror jag. :p
Som al som bra skjuter nya rotskott och ersätter de gamla stammarna med. Ska finnas individer som är 3000 år efter vad jag hört. (Nej, fråga inte om källa jag minns inte varifrån, vågar inte svära på exakt 3000, men den storleksordningen, absurd ålder på ett träd liksom, ni fattar...:o)
 
Jag tror stenhårt på att kackerlackorna överlever alla andra djurarter inklusive oss. Inte mycket som tar död på dem och får de utvecklas fritt sen så vete sjutton hur det slutar. O_o
 
Myrorna är fenomenala samhällsbyggare. Kan få andra arter att producera för deras räkning och behärskar skiftande miljöer. De skulle nog ha kapacitet att ersätta oss.
Öht är distribuerad intelligens spännande (varje myra är inte smart - men ett myrsamhälle är en smart struktur. En bläckfisk kan höra hit - den har inget centralt nervsystem i samma menings som vi, utan varje tentakel har sin egen hjärna sammankopplade med hjärnan i huvudet och i de andra armarna (så i den koreanska maträtten så rör sig tentakeln eftersom den fortfarande lever och har sin hjärna intakt) Det finns de som tror att havet skulle kunna tolkas som ett intelligent system och när det fattar vad vi gör så är det bye bye humankind)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp