Vilka mobiloperatörer har ni haft, bra, dåligt med dem?

Rosett

Trådstartare
Jag hade länge Halebop kontant (Telia)som funkade bra tills de började dra surf trots att jag inte rört telefonen (nattetid). :rage:

Då bytte jag till Vimla (Telenor) som funkar bra, har deras minsta abonnemang och betalar 100kr/månad för 600 sms, 60 samtal och surfen minns jag inte hur stor den är men tror 2 GB. Oanvänt får sparas till följande månader upp till en viss gräns. Minns ej hur länge.

Nu funderar jag på att byta till Hallon (tre) eftersom det är bättre villkor och Coop har medlemserbjudande just nu.

Vilka operatörer har ni haft och var/är ni nöjda med dem?

:)
 
Jag har 3. Är jättenöjd med dom. Har haft dom i många år. Pappa har allt på 3 och han är åxå nöjd. Väldigt bra att ha å göra med. Trevliga och hjälpsamma. När pappa blev pålurad ett abonnemang så gjorde dom verkligen vad dom kunde för att hjälpa honom att bli av med det. Pappa var ju storkund förvisso men jag upplever det som att dom är hjälpsamma och rädda om kunderna överlag. Har aldrig haft nått problem med dom som dom inte har åtgärdat på ett bra sätt.
 
Fello är SVINBRA. Bytte från Hallon till dem. Går i Telias nät, är billigt, har supervänlig kundtjänst, man kan spara surf, gå upp och ner i abonnemangsform hur man vill, ingen bindningstid. Sjukt bra. MEN de säljer inte lurar om det är det man vill ha.
 
Det som gjorde att jag bytte från Hallon var att jag ruttnade på deras kundtjänst. Stod i kö till chatten i 40 min utan att få meddelande om att den stängt för 20 minuter sedan, de stod bara att jag skulle vänta kvar.

Fellos kundtjänst däremot är fantastisk på snabba och hjälpsamma svar.
 
Jag har Telenor och haft det i typ 10 år om inte mer. Abonnemanget jag började med verkar ha upphört så nu har jag Telenor change. Kan surfa typ fritt (60 GB) ringa och smsa. Då jag reser mycket tycker jag att det brukar vara bra utomlands. Jag har alltid de mest generösa priserna på surf och andra tjänster utomlands, när jag jämför med resesällskaet. Brukar betala strax under 1000 kr i månaden.
 
Tele2 - ingen täckning alls.
Telenor - bristfällig täckning.
Comviq - ingen täckning förutom roamat med Telenors bristfälliga täckning.
Telia - bra täckning, pissig faktureringsavgift som höjdes till 49 kr/mån (!)

Numer Fello, som kör Telias nät men med rimliga villkor.

(Täckningsobservationerna gäller i krokarna kring egna gården.).
 
Jag hade länge Halebop kontant (Telia)som funkade bra tills de började dra surf trots att jag inte rört telefonen (nattetid). :rage:

Då bytte jag till Vimla (Telenor) som funkar bra, har deras minsta abonnemang och betalar 100kr/månad för 600 sms, 60 samtal och surfen minns jag inte hur stor den är men tror 2 GB. Oanvänt får sparas till följande månader upp till en viss gräns. Minns ej hur länge.

Nu funderar jag på att byta till Hallon (tre) eftersom det är bättre villkor och Coop har medlemserbjudande just nu.

Vilka operatörer har ni haft och var/är ni nöjda med dem?

:)
Jag och barnen har Vimla (maken har också ett Vimla-abonnemang privat, utöver jobbmobilen) och jag är helt nöjd med det. Eftersom jag är student och barnen är barn (nähä? :laugh:) har vi lite mer surf för samma peng.
Och som svar på din fundering, man får spara outnyttjad surf (och samtal o meddelanden) hur länge som helst numera, men med maxtak på 100 gb sparad surf. (hur man nu skulle lyckas spara så mycket??)
Det jag också gillar är att det inte är någon som helst bindningstid och jag betalar med "automatisk dragning" från bankkortet, så det blir aldrig några obetalda fakturor liggande.
 
Jag har Telia Mobil komplett abonnemang, fria samtal och fria sms, surfar gratis på facebook och instagram, 4 GB surf. Har för mig surfen jag inte använder sparas. Betalar runt 300kr månaden, räcker för mig. :)
 
Jag har tele2 sen...18 år tillbaka. Har dessutom samma nummer kvar. Vilken typ vet jag inte, men det kostar inte många kronor per månad. 5 GB per månad och 25% på månadsavgiften efter att ha kört tunga artilleriet mot kundtjänst, samma deal för maken. Jag ÄLSKAR att prata med kundtjänst oavsett företag, jag och myndigheter är en hit.
 
Jag bytte från Telenor till 3 men byter tillbaka nu pga extremt bristfällig täckning hos 3. Det är säkert olika i olika delar av landet men där jag bor är det emellanåt total radioskugga med 3 medan sonen hat full täckning med Telenor.
 
Jag har samma och är supernöjd.
Samma här, anledningen för mig att det blivit Telia är att de har/haft bäst täckning (nu vet jag inte vilka de är, verkar som det är olika på olika platser), sen har jag förvisso alltid haft Telia, från kontantkort till abonnemang. Fanns inte så mycket att välja på när jag var i tonåren. :p
 
Comviq just för va billigast när gällande skaffa abonnemang när jag ville ha ny mobil förra sommaren :D
Gällande täckning så har inte vart några problem utom när åkt tåg mellan Västerås och Katrineholm på nått ställe, tror jag överlever det :rofl:
Har 8gb surf (studentabonnemang) iochmed comviq har dubbel surf så är jag nu är bortskämd med 16gb som jag inte gör av med.

Hade inte vart för jag skaffa ny mobil och abonnemang så hade jag hållt mig kvar till Halebop kontantkort då jag var nöjd med det.

Har haft Tre också, super täckning i städer och inne i byar men fort kommer ut mer på landet så funkade inget vidare (visserligen några år sen), bytte pga kostnad och för skulle bli billigare för familjen få tag i mig då.
 
Har Tele2 sen många år tillbaka och är toknöjd. Har ringt dit massa gånger med olika problem och de löser alltid allting och mer därtill. Nu senast härom veckan var mitt surf slut pga praktik på annan ort utan wi-fi. Då frågar hon när jag kommer hem igen och bjuder nu på gratis obegränsat surf resten av praktikperioden och efter det 30 GB ist för 20, men 30 kr billigare/månad! Så kommer sen betala 369 kr/månad. Fria samtal och sms och 30 GB.
 
De senaste åren har jag haft hallon men bytte förra sommaren till Comviq pga att jag var så trött på den usla täckningen. Det var verkligen markant skillnad mot mina vänner som hade t ex halebop. Comviq är ok men jag kommer nog att byta när jag inte är student längre (hakade på ett väldigt bra erbjudande).
 
De senaste åren har jag haft hallon men bytte förra sommaren till Comviq pga att jag var så trött på den usla täckningen. Det var verkligen markant skillnad mot mina vänner som hade t ex halebop. Comviq är ok men jag kommer nog att byta när jag inte är student längre (hakade på ett väldigt bra erbjudande).
Kolla på Fello om du vill ha Telias nät. (De har student också)
 
Har Tele2 sen många år tillbaka och är toknöjd. Har ringt dit massa gånger med olika problem och de löser alltid allting och mer därtill. Nu senast härom veckan var mitt surf slut pga praktik på annan ort utan wi-fi. Då frågar hon när jag kommer hem igen och bjuder nu på gratis obegränsat surf resten av praktikperioden och efter det 30 GB ist för 20, men 30 kr billigare/månad! Så kommer sen betala 369 kr/månad. Fria samtal och sms och 30 GB.
Ska kanske tillägga att det är studentpris, men gäller i två år fast jag pluggat klart redan i juni.
 
Kolla på Fello om du vill ha Telias nät. (De har student också)

Kikade och det såg ju toppen ut! Det kan nog mycket väl bli ett byte dit. Telias nät har jag varit intresserad av länge men varit lite för snål, de skiljer sig ganska mycket i pris mot konkurrenterna (och har dessutom kvar startavgift á 250 kr, hur modernt :laugh:).
 

Liknande trådar

Samhälle Vilken operatör har ni till era mobiltelefoner? Är den bra? Mindre bra? Vad har ni för villkor och vad betalar ni? Jag har telia och...
2
Svar
23
· Visningar
1 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp