Vilka mobiloperatörer har ni haft, bra, dåligt med dem?

Jag hade länge Halebop kontant (Telia)som funkade bra tills de började dra surf trots att jag inte rört telefonen (nattetid). :rage:

Då bytte jag till Vimla (Telenor) som funkar bra, har deras minsta abonnemang och betalar 100kr/månad för 600 sms, 60 samtal och surfen minns jag inte hur stor den är men tror 2 GB. Oanvänt får sparas till följande månader upp till en viss gräns. Minns ej hur länge.

Nu funderar jag på att byta till Hallon (tre) eftersom det är bättre villkor och Coop har medlemserbjudande just nu.

Vilka operatörer har ni haft och var/är ni nöjda med dem?

:)

Har Telia har också märkt att det försvinner surftid på natten. Vet du eller någon varför? Stägt av nästan alla appar så de inte kan uppdatera blev liite skilnad.
 
Har Telia har också märkt att det försvinner surftid på natten. Vet du eller någon varför? Stägt av nästan alla appar så de inte kan uppdatera blev liite skilnad.

Har inte wifi på. Har ingen wifi. Har mycket få appar med bakgrund uppdateringar eller mobildata på. O batteridparläge på mobilen. Är medt nyfiken på vad som drar surftid
 
Levde med Telia i stort sett sedan jag skaffade första mobilen. Har funkat överallt. (Vi hade en Comviq också för en himla massa år sedean men då¨var deras täckning i stort sett bara utme de stora vägarna och i städer. Och där bodde inte vi....)

Men så flyttade jag till det här huset och här är Telias täckning "fläckig" enligt deras egen utsago.

Så nu har jag Telenor och den fungerar överallt. Har knappt någon surf eftersom jag befinner mig i wifi större delen av dygnet.
 
Har Telia har också märkt att det försvinner surftid på natten. Vet du eller någon varför? Stägt av nästan alla appar så de inte kan uppdatera blev liite skilnad.
Nej jag vet inte varför. När jag upptäckte att det försvann pengar från kortet (Halebop) så kontaktade jag kundtjänst och fick svaret att jag använt surf. Konstigt eftersom telefonen låg oanvänd under natten och ev surf borde gått via mitt wi-fi. Men jag orkade inte krångla med dem utan bytte operatör.
Vimla drar ju också lite surf (antagligen platstjänster och gps när jag är ute) men det ingår 2 GB i abonnemanget så jag behöver ju inte betala extra.
 
Har inte wifi på. Har ingen wifi. Har mycket få appar med bakgrund uppdateringar eller mobildata på. O batteridparläge på mobilen. Är medt nyfiken på vad som drar surftid
Om du inte har wi-fi så måste ju all surf tas från abonnemanget. Gps t.ex.
 
Har och har senaste typ 15 åren haft Tele2. Täckningen har funkat bra generellt där jag är, och ingen har kunnat slå priset. Funderat lite på att byta till Telia, men prisskillnaden har gjort att jag inte känt att det varit värt det.
 

Liknande trådar

Samhälle Vilken operatör har ni till era mobiltelefoner? Är den bra? Mindre bra? Vad har ni för villkor och vad betalar ni? Jag har telia och...
2
Svar
23
· Visningar
1 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp