Vilka mobiloperatörer har ni haft, bra, dåligt med dem?

Kikade och det såg ju toppen ut! Det kan nog mycket väl bli ett byte dit. Telias nät har jag varit intresserad av länge men varit lite för snål, de skiljer sig ganska mycket i pris mot konkurrenterna (och har dessutom kvar startavgift á 250 kr, hur modernt :laugh:).
Telia är snabba som en snigel (utom när det gäller att höja priserna. :meh:)

Jag har haft Fello sedan i somras och är supernöjd.
 
Jag har haft Telia, i stort sett alltid. Stationerad i landsbygd så har det knappt funnits andra alternativ.
Men så flyttade jag till stugan här och upptäckte att det knappt fanns täckning. Kunde bara svara i mobil utomhus. Gick ju bra om sommaren men vintertid var det inte så behagligt. Från huset ser jag en mast men den var uppenbarligen inte Telias.

Telia själva erkände att eras täckningskarta var "lite fläckig" just här. Kollade när jag bytte mobil och det var Telenors mast. Så jag bytte till dem. Har funkat helt utan problem. Har täckning i stort sett överallt.

Surf är mindre viktigt eftersom jag oftast är på ställen med wifi. Jobb eller hemma.
 
Jag har Telenor sen ,,,,,,,, länge, jag skippade ju ADSL och koppartråd för länge sen och gick över på mobilt bredband och mobil telefoni och har inte ångrat mig en sekund, det bara funkar,,,,,,precis hela tiden. Fri snabb obegränsad surf i mobila bredbandet, tvillingkort, fri telefoni, fria sms-mms och detta för 700:- i månaden kan jag inte klaga på. Här drar dom just nu in fiber i kåkarna men jag är inte med på detta, det skulle bli avsevärt dyrare än min lösning och inte ett dugg bättre så varför laga nåt som inte är trasigt? Det jag hört hittills är att dom som fått igång fibern har problem lite nu och då så fiber är inte lösningen på "världsproblemen" och det kanske finns en anledning till att 2 bekanta jag har som just jobbar med fiber inte heller har det i kåkarna. ;)

Jag har varit skitnöjd med Telenor från dag ett för det bara funkar. :)
 
Bara Telias nät och jag har halebop(jättenöjd!) det är det som har bäst täckning.
Övriga har mycket att önska.

Och eftersom jag vill kunna meddela mej är det det enda som är ettalternativ för oss.
 
Jag hade länge Halebop kontant (Telia)som funkade bra tills de började dra surf trots att jag inte rört telefonen (nattetid). :rage:

Då bytte jag till Vimla (Telenor) som funkar bra, har deras minsta abonnemang och betalar 100kr/månad för 600 sms, 60 samtal och surfen minns jag inte hur stor den är men tror 2 GB. Oanvänt får sparas till följande månader upp till en viss gräns. Minns ej hur länge.

Nu funderar jag på att byta till Hallon (tre) eftersom det är bättre villkor och Coop har medlemserbjudande just nu.

Vilka operatörer har ni haft och var/är ni nöjda med dem?

:)
Fast att det går åt surf trots att man inte använder telefonen är väl egentligen inte så ovanligt? Telefonen gör ju en del uppdateringar på egen hand också. Har alltid wifi på, och då sker ju allt surfande över detta i stället när telefonen är hemma.

Det enda som funkar här är Telias nät. Har Halebop och är supernöjd :) !
 
Fast att det går åt surf trots att man inte använder telefonen är väl egentligen inte så ovanligt? Telefonen gör ju en del uppdateringar på egen hand också. Har alltid wifi på, och då sker ju allt surfande över detta i stället när telefonen är hemma.

Det enda som funkar här är Telias nät. Har Halebop och är supernöjd :) !
Har också alltid wi-fi på men halebop drog pengar ändå, det kunde vara allt ifrån 3 öre till 20 kr, oftast var det några ören här och där.
 
Familjeabonnemang på telenor.

1800 kronor i månaden men då ingår avbetalning av två iPhone 6 och två iPhone se.(900) Vi är fem st som delar på 50 GB surf jag fördelar. Vi använder wi-fi på jobb och hemma så det räcker precis. Vi ringer och messar fritt till varandra. Bra och smidig lösning.
 
Vi har bägge Telias kontantort med fria samtal och fritt SMS/MMS plus 2 GB surf, mer behövs inte då vi har fiber i huset som fungerar helt utan problem
Telia fungerar nästan alltid utan problem
Telenor fungerar också, har deras master några hundra meter bort
övriga dvs Tele2 har jag inte lika bra koll på
 
Familjeabonnemang på telenor.

1800 kronor i månaden men då ingår avbetalning av två iPhone 6 och två iPhone se.(900) Vi är fem st som delar på 50 GB surf jag fördelar. Vi använder wi-fi på jobb och hemma så det räcker precis. Vi ringer och messar fritt till varandra. Bra och smidig lösning.

Så ni har i snitt 10 GB var per månad? Hur gör man av med det om man har wifi både hemma och på jobbet?

Mvh nyfiken pga konsumerar knappt 2-3 GB med samma tillgång till wifi
 
Vi har bägge Telias kontantort med fria samtal och fritt SMS/MMS plus 2 GB surf, mer behövs inte då vi har fiber i huset som fungerar helt utan problem
Telia fungerar nästan alltid utan problem
Telenor fungerar också, har deras master några hundra meter bort
övriga dvs Tele2 har jag inte lika bra koll på
Hur mycket betalar du per månad?
 
Kom på en fråga till till samtliga: ingår betalsamtal/sms och sms/mms/samtal till utlandet i era abonnemang?
 
Kom på en fråga till till samtliga: ingår betalsamtal/sms och sms/mms/samtal till utlandet i era abonnemang?
I Vimlas abonnemang ingår de inte.
Man kan slå på och stänga av möjlighet att ringa betalsamtal (o skicka betalsms) och utlandssamtal i mobilappen, vilket gör att man kan hindra barnen från att öka telefonräkningara genom dylika samtal/sms...
 
Jag har ett asdyrt 3-abonneang. Betalar typ 499kr för 6gb surf och fria samtal och sms. Dålig mottagning hos mamma och pappa också. Ska byta till Halebop tänkte jag.
 
I Vimlas abonnemang ingår de inte.
Man kan slå på och stänga av möjlighet att ringa betalsamtal (o skicka betalsms) och utlandssamtal i mobilappen, vilket gör att man kan hindra barnen från att öka telefonräkningara genom dylika samtal/sms...
Utlands-sms kan man skicka, det är inte spärrat. Jag trodde det ingick i sms-potten men fick betala 2kr för ett sånt sms. :wtf:
 
Uppdatering från mig. Tänkte ju byta till Hallon men gjorde inte det.
Jag har fortfarande Vimlas billigaste abonnemang och nu har de infört fria samtal och sms på det. :up: 2 GB surf men jag surfar så gott som enbart på mitt wi-fi så nu har jag över 60 GB sparat. :laugh:
 
Telia här, dels pga. att de är de enda som har täckning på vissa av de ställen där jag befinner mig, men också för att de faktiskt var klart billigare än alternativen när jag skulle köpa ny telefon och behövde ett abonnemang med mycket surf. Att de tidigare varit snälla och givit mig en gratis surfpott på 100 GB i någon sorts sommarpresent till mitt förra abonnemang skadar ju inte heller.

Problem när telefonen gick sönder inom garantitiden löste de också utan minsta antydan till krångel.
 
Har Telia, 5GB månad (tror jag? kanske 6 eller 10. Bra koll känner jag.... Men mycket iaf!) och det man inte använder sparas obegränsat (hade 126GB sparat förr). Finns täckning seriöst nästan överallt förutom på vissa tågresor genom vildmarken ett par minuter. Betalar inte extra för att ringa, smsa eller surfa utomlands vilket är guld värt. Surfen är också alltid supersnabb och jag använder hellre min surf än wifi många gånger.
Har noll koll på vad det kostar att ringa eller smsa eftersom det mesta går genom internet idag. Har aldrig haft några problem.
 

Liknande trådar

Samhälle Vilken operatör har ni till era mobiltelefoner? Är den bra? Mindre bra? Vad har ni för villkor och vad betalar ni? Jag har telia och...
2
Svar
23
· Visningar
1 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp