Bukefalos 28 år!

Operatör till mobiltelefoni

Ajda

Trådstartare
Vilken operatör har ni till era mobiltelefoner? Är den bra? Mindre bra? Vad har ni för villkor och vad betalar ni?

Jag har telia och har haft det bra länge. Bra täckning och sällan strul med den. Men ofta varit strul med fakturor som inte stämt. Nu fick jag brev on att de byter avonnemang för mig då mitt gamla utgår. Fick då en faktura på 150kr mer än jag betalar i vanliga fall. Frågade varför och det var ju för jag bytt abonnemang O_o Förklarade att det inte är JAG som bytt utan NI. Nej men det var inget att diskutera. Nya abonnemanget innebär 30G surf (hade 12 innan) , fria sms och samtal. 469kr/mån.

Går i tankarna att byta nu för jag tycker det är kasst när det strular med fakturor osv.
 
Haft Halebop i flera år inga större problem men de hade åtminstone då bara support på nätet. Går på Telias nät så bra täckning. Har haft autogiro och de fungerat smärtfritt.

Comviq. Bara haft ett halvår men fungerat bra, haft autogiro så de har skickat ett sms att nu kommer de dra summan det datumet och den gången jag missat att det var tomt på kontot fick jag ett nytt sms som meddelande detta. Gillar det upplägget.

Hallon: Lyckades byta mitt nummer men inte skicka ett simkort så blev utan mobilnät i 3 dagar. De skyller på Postnord men betalde i alla fall tillaka för de dagarna. Så ja, ingen bra start.
 
Vilken operatör har ni till era mobiltelefoner? Är den bra? Mindre bra? Vad har ni för villkor och vad betalar ni?

Jag har telia och har haft det bra länge. Bra täckning och sällan strul med den. Men ofta varit strul med fakturor som inte stämt. Nu fick jag brev on att de byter avonnemang för mig då mitt gamla utgår. Fick då en faktura på 150kr mer än jag betalar i vanliga fall. Frågade varför och det var ju för jag bytt abonnemang O_o Förklarade att det inte är JAG som bytt utan NI. Nej men det var inget att diskutera. Nya abonnemanget innebär 30G surf (hade 12 innan) , fria sms och samtal. 469kr/mån.

Går i tankarna att byta nu för jag tycker det är kasst när det strular med fakturor osv.
Jag bytte från Telia som jag tyckte var dyra till Fello för ett par månader sen. De går på Telias nät vilket är det enda som ger mig bra täckning. Betalar 149 kr/månad för 4 GB. Har fungerat helt perfekt hittills.
 
Tele2 Unlimited, obegränsad surf, fria samtal/sms/mms osv. 499 kr/månad.

(Vi försökte använda oss av Felia förut, men efter att ungefär all info vi hade fått var fel och massor med belopp osv blev fel, så avslutade vi hela skiten. Jag bråkade med dom så att vi iaf fick några tusen i kompensation, men aldrig mer det bolaget!)
 
Jag (och sonen) har Hallon. 149:-för fria samtal och sms, 8 g surf.
Behöver inte mer och är jättenöjd.
Har bytat runt genom åren mellan 3, Telia, Telenor, Halebop och Comviq.
Det enda av de gamla operatörerna jag var nöjd med var Halebop. Resten är på tok för dyra.
 
Glömde:

Halebop 169 kr
100 samtal
1000 sms/mms
4 GB Surf

Comviq 145 kr
Fria samtal
5 GB Surf

Hallon 149 kr
Fria samtal
8 GB Surf
 
Vimla (Telenors nät)
100kr/månad
2GB surf
Obegränsade sms och samtal inom Sverige förutom betalsamtal/sms, som jag har stängt av.
Är rätt nöjd förutom att det inte går att smsa såna där stopp-sms när man får reklam från olika företag, fast sån reklam kommer inte så ofta iofs.

Vimla ska byta plattform och jag får tjat-sms om att jag ska beställa nytt sim-kort men väntar med det pga att jag läst att nya plattformen har många ”barnsjukdomar”.

Oanvänd surf sparas i upp till ett år och eftersom jag mest surfar via wi-fi så räcker surfen gott och väl.
 
Vimla (Telenors nät)
100kr/månad
2GB surf
Obegränsade sms och samtal inom Sverige förutom betalsamtal/sms, som jag har stängt av.
Är rätt nöjd förutom att det inte går att smsa såna där stopp-sms när man får reklam från olika företag, fast sån reklam kommer inte så ofta iofs.

Vimla ska byta plattform och jag får tjat-sms om att jag ska beställa nytt sim-kort men väntar med det pga att jag läst att nya plattformen har många ”barnsjukdomar”.

Oanvänd surf sparas i upp till ett år och eftersom jag mest surfar via wi-fi så räcker surfen gott och väl.
Jag har haft Vimla i flera år och är helt nöjd med det.
Med lite värvningar (ett abonnemang vardera till barnen och någon utomstående) har jag nu fått ner min kostnad till 30 kr/månad för motsvarande abonnemang.
Vi bytte ut våra simkort i vintras och det har funkat problemfritt för oss.
 
Telia sedan 25+ år, jag är inte så förändringsbenägen... 😂
369 kr/mån för 6 GB och fria samtal och sms.

Historiskt är mitt intryck att Telia är toppen så länge man inte har något extraordinärt ärende eller något strular. Händer det, så är Telia katastrofala eftersom de saknar fungerande processer för ärendehantering.
Överväger dock att byta till Hallon, enbart av prisskäl.
 
Telia sedan 25+ år, jag är inte så förändringsbenägen... 😂
369 kr/mån för 6 GB och fria samtal och sms.

Historiskt är mitt intryck att Telia är toppen så länge man inte har något extraordinärt ärende eller något strular. Händer det, så är Telia katastrofala eftersom de saknar fungerande processer för ärendehantering.
Överväger dock att byta till Hallon, enbart av prisskäl.
Om du är nöjd med Telias nät är Fello ett bra val. Samma nät. Jag bytte dit efter att ha haft Hallon och stått i en chattkö med kundtjänst som stängde utan att jag fick meddelande. Köade i 40 min. Då blev jag ilsk och bytte till Fello. Mycket bra kundservice.
 
3 sedan 3 startade typ våren 2000, (var lite otrogen under ett halvår med telia som funkade apdåligt och blev otrevligt bemött av) så kröp tillbaka till 3 igen. Betalar idag 399:-/månaden 15GB, fria samtal och sms, obegränsat gratis dataanvändning av spotify.
 
Har Tele2 och är nöjd! Reser mycket utanför Sverige och då måste allt funka, internet, sms och samtal. Hade Telia förut och det funkade inte alls med täckningen, vilket är otroligt viktigt när man befinner sig på okänd mark. Testare Telenor i ett år, men det blev för dyrt, fick betala extra avgifter fast jag var inom EU.
Sen tycker väldigt mycket om Tele2 appen, väldigt enkelt att använda och förstå.
Betalar 298 kr i månaden, där samtal, sms, mms och 20 GB internet ingår. :)
 
Är jättenöjd med Halebop - har aldrig varit några problem :up: ! Och tur är väl det, för vi har inte så mycket annat att välja på här pga dålig täckning......
 
Jag har Telenor.

Hade Telia i alla evigheter och det funkade perfekt på alla vis. Men så flyttade jag till min stuga och hade knappt nät. Kollade med Telia och de erkände att motagningskartan var "lite fläckig" vid mitt hus. Bytte till Telenor och det har funkat perfekt.

Tycker dock att det är aningen dyrt. 249 kr för abonnemang och fria SMS inom landet. 1,5 Gb surf vilket räcker strålande bra eftersom jag normalt sett oftast är inom wifi.
 
Har Halebop och har haft i massor med år. Är nöjd, har alltid täckning, då det går på Telias nät.

Samma här. Sambon fick byta till Telia nu eftersom vi flyttat och de är de enda med täckning här. Jag har haft Halebop några år nu och är nöjd. Däremot har Telia strulat med vårt bredband. Tror jag betalar strax över 300 med fria samtal och sms, osäker på hur mycket surf men klarar mig bra på det i alla fall, och dubbla sim-kort.
 
Jag har 3 och mitt abonnemang verkar inte gå att nyteckna längre, tror jag har 1-2 GB och fria samtal. Jag är jättenöjd med 3 på alla sätt förutom att mottagningen är värdelös här. Det funkar hemma och i grannbyn så jag har stått ut, men nu ska jag byta till Telia. Hatar Telia men mottagningsproblemet är för jobbigt, på flera ställen jag åkt är det många mil utan någon mottagning överhuvudtaget (och Telia funkar).
 

Liknande trådar

Fritid Jag hade länge Halebop kontant (Telia)som funkade bra tills de började dra surf trots att jag inte rört telefonen (nattetid). :rage: Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 057
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag har en längre tid funderat på att lägga om mitt elektroniska liv i syfte att reducera kostnader. Jag hade fast telefoni + fast...
Svar
8
· Visningar
1 949
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp