Vilka produkter vill du tipsa om som kan användas inom ridsporten?

Jo! Har ju en soptunna som tävlingsskåp kom jag på. Mycket rymlig och mycket billigare än hästvarianten. Det enda jag har gjort med den är att en rad krokar är påskruvade.
Det kanske är jag som har otur när jag tänker meeen, hur får du in sadeln då? :o måste man inte såga upp nån form av dörr?
 
Även jag dissar genomgående specifika ridkläder och använder istället arbetskläder från bra tillverkare, men det har jag nog skrivit om förut. Det började med att jag blev frustrerad över att det inte fanns ridkläder i herrstorlekar/-modeller i butikerna inom räckhåll, sedan insåg jag att de dedikerade ridkläderna i allmänhet inte är särskilt speciella varken ifråga om materialval eller funktionsdesign. Det räcker ofta att det sitter en broderad hästlogga på en jacka för att den skall kallas ridjacka... De stora tillverkarna av arbetskläder har helt andra förutsättningar för produktutveckling än tillverkarna av ridkläder, och idag finns gott om snygga arbetsplagg i alla kategorier.

Nu kom jag på en annan grej. I "mitt" stall liksom i många andra hanterar vi kraftfoder i små 5-liters plasthinkar. Originallocken av plast är tåliga men litet bökiga att bända loss, särskilt för den som skall fodra en massa hästar. Jag kör istället med blåa plast-tossor (skoöverdrag) som lock - de är jättelätta att både ta av och sätta på, håller mycket bättre än man kan tro, och kostar nästan ingenting. :up:
 
Jag använder en Wet Brush som jag köpt till mig själv från början, i hästens svans. Vill slita så lite som möjligt på den. Wet Brush är fö ett bra tips för hårömma människor som har bråttom, för den går att använda på blött hår utan att det gör ont. Torrt hår också så klart,
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte riktigt var jag ska posta denna tråden, det handlar om hästutrustning men är ändå inte en häst-frågeställning egentligen...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Freazer
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
558
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
464
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp