Bukefalos 28 år!

Vilka ridstövlar ska jag välja?

A

Albin

-Graninge rider
-Hansbostövel
-Hööks läderridstövlar med snörning

Vill ha ett par sköna allroundstövlar att använda på ridskolan. Kan ni rekommendera eller avråda från några av dessa?
 
Kan varmt rekomendera Graninge när du bara ska rida med dem på ridskolan, dem är i ett bra läder och är sköna och rida i, dem andra tycker jag själv mer är mot dressyr stävlar som sitter nära dina ben, men det är upp til var och en! :)
 
Jag skulle inte byta ut mina Graninge riderstövlar om jag så fick ett par för 5000 :love:

Älskar dom!
Ger bra stöd, sitter bra, är snygga, bekväma!
 
Är de stora i storlekarna? Tänkte beställa via nätet och det vore trist om de inte passade.
 
jar också graninge, de bruna i mocka. Helt underbara har haft dem i 6 år eller mer t.o.m. :D
Jag tycker de är något stora i storlekarna, men inte mycket. Sen ska de ju vara lite luftiga, så man kan ha en extra socka om vintern. Jag ligger mellan 38-39, har 39 i mina graninge, sitter som en smäck!
 
om du måste välja ngn av just dom, så ta hööksstöveln åtminstone... gillar ingen av dom
 
Varför tycker du inte om dom? Är det kvaliten, utseendet eller? Jag förstår ju förstås att det finns mkt. finare stövlar, men jag vill inte betala 4-5000kr när jag bara rider en gång i veckan.
 
Tycker i alla fall inte att du ska köpa den stövlen i från Hööks, åtminstone inte beställa den via nätet. Läderkvalitén ifrån Hööks känns ju lite bristande.. :crazy:
Graninge håller i alla fall (har den äldre modellen, ej rider), Hansbostövlen saknar jag erfarenhet om.
 
Jag håller med om att Graninge är superbra :love:!! Jag har haft dom i några år, och är supernöjd!! Jag vet inget om dom andra, men Graninge är i alla fall ett tips...
 
Graninge eller Carlscrona håller jag på. Haft ett par Graninge själv som jag inte varit särskilt försiktig med. De har pajat några gånger och är nu avställda men fungerade innan dess riktigt bra i kanske 7 år eller liknande. :banana: Carlscrona är ju liknande Graninge och håller, vad jag hört, kanske tom bättre!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
436
Senast: Badger
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
493
Senast: Takire
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 613
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp