Vilka stigläder är bäst? Webbers?

Harbor

Trådstartare
Väntar på vår nya Jeremy Rudge dressyrsadel. Vill förstås skaffa nya stigläder också. Kan jag få tips på hurdana som är bra? Är Webbers bättre än vanliga klassiska? Finns det nån sorts läder som är skonsammare mot sadeln? Märke som ni rekommenderar?

Sv: Vilka stigläder är bäst? Webbers?

Jag har webbers (fast det är väl ett märke? Jag har stigläder med t-spänne i alla fall) från hööks, minns ej vad de kostade riktigt. Jag upplever dem inte som skonsammare mot sadeln än vanliga (mer än där uppe under den lilla "kåpan" då men det kvittar för mig som haft vanliga läder till den sadeln innan. Däremot så tycker jag att de är smidiga och enklare att justera än vanliga. Har bara till dressyrsadeln till allroundsadeln kan jag inte ha eftersom de är för långa o jag är inte bekväm med att göra hål själv i syntetmaterial.

Sv: Vilka stigläder är bäst? Webbers?

Jag har förstått att de flesta tillverkare har en egen "Webbers" modell?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 916
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 909
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka