Bukefalos 28 år!

Vilka tävlingar ska jag rida?

kopparberg

Trådstartare
Ni som tävlar hoppning och har "bara" en häst kanske kan ge råd hur ni skulle göra?

Jag har hittat fler bra tävlingar än jag kan rida i maj nästa år.
I samma månad finns:
* två tvådagarsmeeting
* en endagstävling

Jag har tänkt rida tre tävlingsdagar där i maj, men hur ska jag fördela dem?? :confused:
Meetingen ligger inte heller helgerna efter varandra.

Båda meetingen är "favorittävlingsplatser", så det är alltså fyra dagar på bra tävlingsplats, samt en bra men inte LIKA bra endagarstävling.

Så hur ska jag fördela de tre dagarna?
Hur skulle ni gjort?
Ridit en dag på båda meetingen, sedan den som bara är endags?
Eller rida ett helt meeting, sedan en dag på det andra meetinget?
 
Jag skulle ha ridit båda meetingen... :o
Annars, varför inte rida ett meeting och så bara en dag på det andra meetinget?
 
Varför bara tre tävlingsdagar?
Åk på både meetingen och skippa endagstävlingen...

Är du redan framme i maj med tävlingsplanerandet...? Känner mig lite efter.... :o
 
En tävling som jag kan rekomdera som är ett av mina favorit meeting är Mjölby. Det är den perfekta kvaltävlingen inför Falsterbo och fina banor och bra uppstallning. Hela stämmningen där gör att man har roligt.
 
Ibland får man ju priotera... du vet ju bäst själv vad din häst klarar och inte... man jag brukar bara tävla varannan vecka...
 
Ibland får man ju prioritera... du vet ju bäst själv vad din häst klarar och inte... man jag brukar bara tävla varannan vecka...
 
Ett i Örebrodistriktet och ett i Västmanlandsdistriktet.
Fast jag vet inte om de har uppstallning eller inte.
 
Jag hann bara rida 4 tävlingar i år, så jag är så SUGEN att tävla! Därför den tidiga planeringen! :D
 
Jag hann bara rida 4 tävlingar i år, så jag är så SUGEN att tävla! Därför den tidiga planeringen för nästa år! :D
 
Jag hann bara rida 4 tävlingar i år, så jag är så SUGEN att tävla! Därför den tidiga planeringen för nästa år! :D
 
Beror väl lite på vad för häst man har. Är det en yngre som ska utbildas? Är den äldre. Vilka klasser rids den i?
Älgen har en krass syn på sitt tävlande och åker kortast sträcka med mest prispengar. :o Har dock fler hästar att sadla ut. :love:
 
Rid båda, men du behöver ju inte rida 2 klasser per dag ,utan kanske 1 klass per dag eller 1 klass på fred, 2 klasser på Lör och 1 på söndag.
 
Jaså :smirk:

men om det inte är alltför långt kan du ju åka en dag på vardera meetingen och endagarstävlingen då blir det ju 3 tävlingsdagar!!
 
Ja vad glad att du inte är fälttävlansryttare då, för då får man åka mesta möjliga långa väg för inga prispengar alls :mad:
 
Pålle är vuxen, är 11 år nästa år.
Sträckan att ta sig till tävlingarna och prissummorna är rätt lika i det här fallet.
Så jag kan inte välja utefter det heller!
 
Det är bara tvådagarstävlingar.
Jag tävlar inte på vardagar, har ridningen som hobby bara och annat jobb.

Åker inte för endast en klass till en tävling.
Om inte "en klass" är att jag av ngn anledning stryker mig i andra klassen för dagen.

"Sover inte över" heller i de här fallen.
Vet inte om det ens finns uppstallning på båda ställena, och har inte ekonomisk möjlighet att stalla upp.
 
Den varianten finns ju.
Men just de med tvådagarstävlingar är sådana jag VET är bra tävlingsplatser! Bra i det avseendet om det tex regnar kraftigt. De banorna är sådana som är ridbara ÄNDÅ!

Där är liksom kruxet! De som är tvådagars är favorittävlingplatser, men kan jag rida alla 4 dagarna?
Ni andra som tävlar, rider ni 2 klasser/dag på en tvådagarstävling, och då har TVÅ sådana tävlingar på samma månad? Blir det för mkt för hästen?
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 954
Senast: hhere
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 861
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 632
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp