Bukefalos 28 år!

Vilka tävlingar ska jag rida?

Mjölby ridklubb har ju fått ett fint pris av riksidrottsförbundet nyligen.
Bla just för att de har härlig stämning och en fin klubb.
 
Om jag var du och hästen var i bra form. (vilket jag utgår ifrån) hade jag ridit meetingen.
De hästar jag tävlar brukar starta ca två helger i månaden. Är det ett meeting gör jag så här (generellt nu alltså...)
1. dag=2klasser'
2dagar=3 klasser
3dagar=4 klasser.
Sedan får man ju plocka ut "godbitarna" och se vilka klasser som är lämpliga för just den hästen.

Som jag ser det har du följande alternativ:
Rid båda meetingen (se ovan)
Rid ett meeting och endagarstävlingen (kan man kalla det så?)
Rid endast en klass på varje metting samt endagars.

Satte jag myror i huvudet på dig nu? Vet att det ibland kan vara svårt att välja. Eftersom du själv kallar dig hobbyryttare och sträcka/premier i detta fall var relativt likvärdigt hade jag först och främst åkt på den/de tävlingar där jag vet att det är bra arrangerat. Ingen vits att fördärva med dåligt underlag eller sämre banbyggare...
Älgen som flummar vidare.....
 
Om du ska tävla i Västmanland så kan du ju komma och tävla hos oss! Så kan jag sitta och skrika åt dej när du ska in på framhoppningen! Det är mitt största tävlingsnöje! :p
 
Trevligt! Jag behöver all peppning jag kan få! :D
Ja, jag kommer tävla i Västmanland nästa säsong.
Minns inte exakt hur många tävlingar som är i Västmanland, men vill minnas att det finns fler i allafall.

Eventuellt kommer jag rida en eller två "träningstävlingar" i februari inomhus i en "Västmanlandsklubb".

Har bestämt hur jag ska göra nu! Jag = största velmajan som finns?! :o
Jag kommer rida en av dagarna på första meetinget. Det för att det är första tävlingen för säsongen.
Sedan rider jag "den enstaka" samt båda dagarna på det andra meetinget.

Så tack för hjälpen och råden allihopa! :bow:
 
När nu beslutet är fattat är det bara för oss att hålla tummarna och önska lycka till :bow: :bump: :bump:
Varför finns ingen "lyckosparksmile"?
 
Vi har en regional hoppning för storhästar den 16 maj! 110-125. Då ska jag inte vara med och hoppa i alla fall, garanterat att jag sitter på framhoppningen om de inte är nån omgång i division ett hoppningen för ponnyer.
 
Kollade på distriktets tävlingstermin och hittade två möjliga klubbar.
Få se om jag kommer dit! :)

Jag kommer ju att tävla för Västmanlandsklubb om inget speciellt händer, så då är det ju kul att tävla så mkt som möjligt i Västmanland.
 
Har ditt distrikt redan släppt tävlingsterminen. Mitt distrikt är så himla långsamt så jag brukar få ringa och SKRIKA efter tävlingsterminen för att kunna planera. De regionala finns ju på nätet, men har ju lite unghästar också som lika gärna kan gå lokala.
Nu måste jag ringa M och SKRIKA lite till....
 
Jag tävlar i tre olika distrikt.
Två av dem är rappa som 17 med nästa års tävlingssäsong, det tredje är seeegt som kola!
 
Jag hade bara tävlat 2 gånger i månaden.. Så jag tycker du skall ta meetingarna.
 
Jag har tävlat där en gång, visserligen för många år sedan, men då var banan i allafall som du säger, toppen!
 
Vet inte riktigt hur jag skulle ha gjort.

Men när jag väljer bland tävlingar så tänker jag först och främst på om jag varit där tidigare eller känner någon som varit där och då med tanke på hur det är att tävla där.
Det ska vara kul inte bökigt. Sedan tänker jag igenom underlag, vilket trivs vi bäst på?

Efter det kan jag tänka på hur långt det är om det nu inte är kopiöst långt till ett ställe och jätte nära till ett annat för då brukar det vara det första jag tänker på.
 
Rid alla, men på meetingarna behöver du kanske inte tävla 2 klasser om dagen, eller åker du kanske bara 1 dag på varje meeting. Annars föredrar jag själv meeting, då hästen lixom redan känner banan sen dagen innan. Men det är ju en smaksak.

Och om du nu bara vill rida 3 dagar, så skulle jag rida 1 dag på ett meeting och 2 på det andra eftersom det var bättre tävlingsplatser enligt dig.

Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 917
Senast: hhere
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 821
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 597
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp