Vilka transporter funkar.......

bigganl

Trådstartare
...när bilen får dra max 1235 kg med B-kort? Finns det, eller är det bara nedtypade ex i så fall? (jag kör så sällan så jag har väldigt dålig koll på detta)

Sv: Vilka transporter funkar.......

Jag har svarat i din andra aktuella tråd i ämnet.

För att få en så udda vikt så är den nedtypad.

Jag var rädd för det. Då blir det nog sambon som får köra mig de gånger det behövs. (det är troligvis tjänstebil på G och vi kan ju inte säga nej till den bara för att jag vill köra till kurser ett par gånger per år)
Lånade en transport tidigare som var nertypad till 1200 kg. synd att han inte har den kvar.

Jag har en Boj boggie som är nervägd till 1260. Jag får lasta ungefär 540 kg i den:)
Tur man har islandshästar ;)

Jag har en dalavagn som är nedtypad. Det är en enkelaxlad och enkel vagn men tack vare detta får jag ändå en någorlunda lastvikt, den tar 600 kg. Tur att pållen väger 575 :D

Något sånt skulle passa perfekt för mig. Får hoppas någon häromkring har något liknande. (annars får sambon offra sig och köra till kurserna)

Min gamle Dino är på 1200kg med en lastvikt på 670kg.
Så jag tror du får leta äldre enaxlade.
// Linda

Drar mig till minnes gamla (supermörka) Ume med 1100 kg totalvikt (och hyfsat med lastvikt) och äldre VV också kan ligga runt 1200 kg.

Ja enaxlad går bra. Måste kolla runt vad det finns för släp i närheten. Grannen har ett som hyrs ut, men det är enhästars och de är så smala och läskiga att jag inte vill att hästen ska åka i ett sånt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 243
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 081
Senast: tara
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck