Vilka transporter lastar två hästar?

AnnaKarinA

Trådstartare
Ska transportera mina två fetton och det vore smidigt att komma iväg med båda samtidigt. Vilka transporter får man lasta två normalstora halvblod i? (163 cm i mkh)

Sv: Vilka transporter lastar två hästar?

Svar:

Med vanligt mB-kort, INGA transporter.
Totalvikten blir för hög.

Med
BE-kort och rätt dragbil finns det en hel uppsjö.........

/Mike

E-kort finns. Men jag har iiiiingen aning om vilka märken man ska rikta in sig på. :)

Titta på ditt regbevis på bilen vad den får dra med BE.
Sedan är det bara att ringa runt till tillverkare/försäljare.

Jag kan varmt rekommendera BOJ, som har många modeller för 'normala' bilar och BE-kort.

Hug yoyr horses!
/Mike

Ume släp får lasta mycket. Allt med mitt är superbra, har ett B60 som får lasta 1.100 kg med E-kort och rätt bil.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 311
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 020
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka