Vilken är den mest bisarra provridningen ni varit med om!?...

Provred en häst får några år sedan. Den såg riktigt fin ut på filmen och både jag och min tränare gillade den. Den kunde enl säljaren ruska lite på huvudet när den var missnöjd.

Säljaren visade först hästen och det såg helt ok ut. Sitter upp, tar tyglarna efter något varv och inser att jag tittar hästen rakt i pannan medan den drar iväg, vet inte hur vi klarade kortsidan utan att gå omkull men på något sätt så gick det. Gjorde ett par försök att få hästen att trava normalt innan jag med lätt skakiga ben hoppar av hästen. Säljaren utbrister då ”Men hästen du måste sluta testa alla som provrider”... :crazy::nailbiting::eek:

Tydligen var det här ändå en av de bättre provridningarna men jag tackade glatt nej och åkte hem. Hästen kom några veckor senare ut på ny annons men tillägget ”kan testa en del med ny ryttare”. 😅

Provred en häst får några år sedan. Den såg riktigt fin ut på filmen och både jag och min tränare gillade den. Den kunde enl säljaren ruska lite på huvudet när den var missnöjd.

Säljaren visade först hästen och det såg helt ok ut. Sitter upp, tar tyglarna efter något varv och inser att jag tittar hästen rakt i pannan medan den drar iväg, vet inte hur vi klarade kortsidan utan att gå omkull men på något sätt så gick det. Gjorde ett par försök att få hästen att trava normalt innan jag med lätt skakiga ben hoppar av hästen. Säljaren utbrister då ”Men hästen du måste sluta testa alla som provrider”... :crazy::nailbiting::eek:

Tydligen var det här ändå en av de bättre provridningarna men jag tackade glatt nej och åkte hem. Hästen kom några veckor senare ut på ny annons men tillägget ”kan testa en del med ny ryttare”. 😅
”Men hästen...” :rofl:

Läst igenom en del nu och tänker på det där med att man som säljare själv inte kan rida hästen man säljer...

Jag sålde en häst i vintras som funkade hur bra som helst i ridningen för mig. Men när jag skulle rida för att visa upp hästen inför en spekulant så blev det helt knas alltså. Jag tror att vissa (jag) helt enkelt inte klarar press på det sättet och det känner nog hästen av. Jag har aldrig ridit så dåligt som den dagen!

Liknande trådar

Övr.Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 119
Skola&Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
1 952
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det dags för provridning igen. Den andra tjejen som svarade på min annons hade ju två hästar, en äldre läromästare som gått i...
Svar
0
· Visningar
326
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat