Vilken är den sämsta bok du läst?

Det var nog med hans tandborste, när jag tänker efter.

Men man kan ju undra om han hade borst på kuken.

Du måste bara börja bejaka din inre gudinna så kommer du förstå.

. 2F1703D3-8497-4463-9238-8D3B5A7EAA96.jpeg
 
Alltså. Jag kan nog utnämna Fifty shades till den sämsta bok jag INTE läst. Jag vill verkligen vare sig se filmen eller läsa boken.

Jag läste en sida då en vän hade den med sig. Jag var inte sugen på boken innan och blev det definitivt inte efter heller. :rofl:
 
Jag kom på två böcker nu när jag kollade upp i bokhyllan. Bronson av Charles Bronson (den brittiske brottslingen inte den amerikanske skådisen). Språket var som en manisk variant av Hunter S Thompson och meningarna kunde vara en halv sida. Jag gav upp inom ett eller två kapitel.

Jag läste annars Hawksmoor av Peter Ackroyd i ett försök att hänga med i Duncan Jones Bowie- book club. Problemet är att stora delar av boken är skriven på en fuskvariant av 1700-tals engelska som är snorsvår att läsa och resten av boken består av karaktärer som heter nästan samma sak och gör nästa samma saker i ett försök att förvirra folk extra mycket.
 
Eddings är ett praktexempel!
Jag var aldrig ett Eddings-fan men älskade (och gillar fortfarande.. ehum) Wheel of Time och Sword of Truth trots att jag ser hur skeva och knepiga de är. Särskilt i den sistnämnda känns det som att de försöker.... litegrann, men bara för syns skull egentligen. "Starka" kvinnor, men lik förbannat behöver de en hjälte. Och vapnet de har är alltid sex.
Jag höll på att explodera av ilska när jag läste scenen i Sword of Truth där den lesbiska slavkrigaren dör i huvudpersonens armar medan hennes partner står bredvid och tittar på! :eek::wtf: Så jäkla snubbigt! Väldigt snubbigt över huvud taget hur deras lesbiskhet skildras. :down:

Samtidigt bölade jag som en tonåring och fortsatte läsa med stor iver. :angel:
 
En bok som jag inte har klarat av är Arn. Där gav jag upp efter ett tag för jag tyckte den var så usel. Gillar normalt Guillo men Arn gick inte alls.

Den allra sämsta boken annars är en ljudbok. Jag hade bara den boken nedladdat på mobilen och satt på jobbet men det var på gränsen. Det är knappt så jag vill ge boken reklam, men här kommer det. "Livet blir aldrig som man tänkt sig" av Anethe Nergendal. Den är så gräsligt usel.
 
Spinoff på läs-tråden eftersom jag blev inspirerad.


Vilken är den sämsta bok du läst, och varför? Själv gav jag mig på en Camilla Läckberg (stenhuggaren?) och fick frispel av monumentala mått. Hur kan hon vara så poppis? Jag tyckte allt var dåligt, språket, storyn, rubbet. Inget flyt i texten och så banal! Men imponerande att hon lyckats kränga så mycket böcker, men jag FATTAR INTE.
Usch jag gillade inte Den vidunerliga kärlekens historia, Carl-Johan Vallgren (varje ful man har rätt till en väldigt vacker kvinna) eller Kära farmor, Sven Delblanc, kvinnor är mustiga och härliga.

Har iofs läst jättemycket urusla böcker (och gillat några av dem), men tycker att det är mer ok att få vara hemsk om man ger intryck av det redan från början :D.
 
Mina spontana bottennapp utan inbördes ordning:
The Game- Neill Strauss. Läste en bit men blev så mäkta upprörd över dravlet att jag omgående fick gå ut och välta en gran. :turd:

50 Shades- böckerna. Förutom att historien i sig är pinsamt skräpusel så tyckte jag att dialogen var (i bästa fall) facepalm medelst stekpanna och karaktärerna...ja, skärp dig, liksom. På riktigt?? Ser att jag inte är ensam om att inte riktigt hylla dem, och skrattade gott åt spoilern som någon lagt ut. :D

Odysseus- James Joyce. Läste den på högstadiet, jag var kanske för ung för att fatta storheten, men jag minns att jag tyckte den var skitdålig, det packades beskrivningar i staplar och huvudpersonen kändes som ett flummigt fyllo uppfylld av manlig självömkan. Jag kommer inte ihåg några detaljer men minns att jag skrev nåt i min recension om att ett kvinnlig karaktär var uselt och grunt porträtterat. (Hej, brådmogen fjortis :p)

Charles Bukowski- minns inte vilken titel, men läste även den i högstadiet och blev så illa berörd av en skildring där en sexarbetare blev fastbunden i en säng och lämnad att bli utnyttjad av de män som ville. Jag kan än i dag, femton år senare, minnas känslan av ångest över den fiktiva kvinnans öde. :cry:
 
En av få böcker jag ställt tillbaka i hyllan utan att ens ha läst halva är Så sänkte jag Sovjetunionen av Jan Kallberg. Något segt gagg med försök till putslustigheter om en pojkes barndom skriven i första person.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp